"בוראט 2": ווא ווא ווי ווא...כמה התגעגענו

ביקורות
סשה ברון כהן חוזר אל עבר התפקיד שהפך להיות המזוהה איתו ביותר, מאז ועד היום. בתזמון מדויק, בסמיכות גדולה אל הבחירות בארצות הברית' כולם חוטפים, כרגיל והתוצאה קורעת מצחוק, כרגיל.

"בוראט 2": ווא ווא ווי ווא...כמה התגעגענו
"בוראט 2": ווא ווא ווי ווא...כמה התגעגענו

תסתכלו על התאריך, גלגלו אחורה בזמן ותנסו להיזכר איפה הייתם ומה עשיתם ביום שבו "בוראט" פרץ אל חייכם. לא שדמותו של העיתונאי הקזחי המטורלל הומצאה באותו היום, אבל הסרט הזה הפך בתוך צפייה אחת לסרט קאלט שירוץ איתנו עוד דורות קדימה וזו לא הגזמה פראית. סדרת הראיונות ב"המופע של עלי ג'י", שבוראט היה חלק ממנה, קרמה עור וגידים למספר סרטים, שבוראט המוביל בהם, כשהוא מגיע לאמריקה ומסובב לה וואחד מראה אל תוך הפנים, בעודו חושף בתוך פחות משעה וחצי חלק ניכר מהחוליים בחברה האמריקאית.


צ'ינקווי! | צילום: IMDB

14 שנים עברו מאז, סשה ברון כהן יצא עם עוד סרטים ודמויות, אבל בוראט נותר המזוהה ביותר והזכור ביותר. בשקט בשקט וללא הרבה פרסום, צילם ברון כהן מתחת לרדאר את סרט ההמשך, הקורונה התרחשה תוך כדי הצילום ונכנסה בעל כורחה, בתור חלק מעלילת הסרט, כמעט בטעות והנה הוא מגיע, אל אמאזון פריים ועם הרבה רעש וצלצולים, בסגנון קזחי, בשביל להיות כמה שיותר קרוב אל טרמאפ ביום מפלתו (או עלייתו מחדש). וכן, גם טראמפ וגם ג'וליאני, אשר כיכב באחת הסצנות המזעזעות והקשות לעיכול של הסרט, הגיבו ונתנו את הפרסום הדרוש לסרט, מצידם, גם אם לא התכוונו לכך.

סיפור המסגרת קצת יותר רעוע ופחות פלואידי מזה של הסרט הראשון, אבל למי אכפת בעצם? כאשר סשה ברון כהן פורק כל עול, תחת כל מסיכה ותחפושת אפשרית וגם בלעדיהן. עלילת הסרט מתמקדת בעובדה שמאז שחזר ממסע ההופעות הראשון בארצות הברית של אמריקה, הפך בוראט סגדייב לפרסונה נון גרטה בקזחסטן ובאקט חד פעמי הוא מקבל את המפתח לגאולה מנשיא קזחסטן - לחזור לאמריקה, לשחד את מייקל פנס ולהכניס את קזחסטן למועדון השחקנים הגדולים ובעצם לפצות על המבוכות הגדולות שגרם בפעם הראשונה שביקר ב-US+A.


אני הולך לטהר את שמה של קזחסטן באמריקה! | צילום: IMDB

אל הטיול מצטרפת בתו המתבגרת - טוטאר (המגולמת על ידי השחקנית הבולגריה - מריה בקלובה). טוטאר חיה בכלוב, בחיי היום יום וחולמת לגור באחד כזה מוזהב, כמו גיבורת התרבות שלה - מלניה טראמפ. טוטאר הולכת ומקבלת נתח גדול בסרט, שכן בוראט נמצא בבעיה גדולה מעצם העובדה שהוא כבר לא אותו הטיפוס הבלתי מזוהה, כפי שהיה בסרט הראשון. זה היה האתגר הגדול ביותר של סשה ברון כהן, בצילומי הסרט השני, כיצד להסתובב באין מפריע אחרי שהסרט הראשון עורר כזה גל גדול ברחבי ארצות הברית והעולם כולו?

ועם זאת, אתם יכולים לסמוך על ברון כהן שימצא את התחפושות המתאימות בשביל להסוות את עצמו ולהשתלב באופן מבריק בין הקהל. זה כולל בין היתר - דמות שמזכירה את אל פאצ'ינו שמן, טייפקאסט יהודי מבריק, רדנק עבה ומוגזם ועוד שלל דמויות שפשוט מציתות את הדימיון ומשחררות כל עצב אפשרי, בעודן מהוות אופציות חלופיות לאיש המשופם. בנוסף לדמויות החדשות, אסור לשכוח שהוא מגיע עם חיזוק איתן מבית קזחי - הבת, שאותה בהמשך גם יציע בתור שלמונים למנהיגים, חובבי הנשים ורודפי השמלות וג'וליאני, כמו נציג נאמן לבית משפחת טראמפ לא יצליח שלא למעוד למלכודת המתוכננת היטב שמציב לו ברון כהן וטומן ידו עמוק בדיוק היכן שיושבות מלתעות הפלדה, שינשכו לו את מה שעדיף שכבר יפסיק להשתמש בו.


כמו צב עם הבית צמוד | צילום: IMDB

בקלובה הצעירה (אמנם לא באמת בת 15, אבל עדיין...) לוקחת חלק נכבד מהסרט וממש מובילה אותו לצד ברון כהן, שניכר כי מצא שותפה מהימנה לשורת הפשעים הקומיים שהוא מפיל על הקהל שלו. רוח הסרט מרגישה לפרקים מפויסת במידת מה, כאשר גם אמריקה היפה תופסת נתח, אבל עדיין הוא מתעקש לומר את מה שסרטים רבים אמרו לפניו, ברמיזות וגם בצורת מפורשת: אמריקה הנוכחית וגם זו שנבנתה בעבר, היא אמריקה טראמפית, אשר מקודמת על ידי בורות, בריונות, גזענות, שנאת נשים וזאת על אף שהוא טרח להציג את טוב הלב של אלו שהוא גם קורע אותם, ללא רחמים.

לצד ביקורת נוקבת וחסרת רחמים, סשה ברון כהן לא שוכח כמובן שהמטרה השנייה שלו היא לשפוך מצחוק את קהל הצופים (הביתי, כי זה מה יש, נכון לעתה) שלו והוא דואג שכל צעד ושעל יגרום לכם להיחנק מצחוק, גם אם אתם לא תמיד מסכימים עם דעותיו או אפילו עם סגנון ההומור שלו. הוא ממשיך להיות גס, וולגרי ולא מצונזר לרגע, בשום מצב ובשום מקום. לא הכל זהב טלוויזיוני טהור כמו זה הקולנועי ששוחרר לפני 14 שנים וככל שהסרט הולך וסוגר, הוא גם הולך ודועך במידה מסוימת ועדיין...בוראט נוסף. נפלא, מצחיק, ארסי ונוקב. עכשיו צריך לחכות עוד 14 שנים על מנת שנהיה מסוגלים לסגור טרילוגיה?


תישארי כאן לסיים עם הבגדים והכלים, הבנת? | צילום: IMDB

משפט על הסרט:
יהיה קצת לא הוגן להשוות אותו לראשון, שפרץ את הדרך והיווה את הבסיס המוצק להמשכו, אבל הסרט הזה עומד לגמרי בציפיות ולא חוסך כלום מצופיו. וולגארי וגס, כמו שאנחנו אוהבים את הבוראט שלנו.

משפט על בוראט:
"סרט ההמשך של בוראט: מסירת שוחד עצום למשטר האמריקני כדי להפיק תועלת מאומה המפוארת של קזחסטן". בין אם זה תרגום של גוגל או של בוראט, זהו שמו המלא של הסרט, שכל מילה עליו פשוט תהיה יותר מדי (כי יש כבר כל כך הרבה במילא).

משפט על אורך הסרט:
טוטאל של עשר דקות יותר לזמן הברוטו של הסרט ואין לאף אחד בעיה עם זה. הגאון שוב מצליח להשחיל אומה שלמה בפחות משעה וחצי.

סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בוראט 2": ווא ווא ווי ווא...כמה התגעגענו
סרטים בקולנוע