ה-MoMA בניו יורק יערוך מחווה לציון 30 שנה ל"סם שפיגל"

קולנוע
המחווה תכלול את הקרנת סרטי הטרילוגיה הירושלמית של בוגריו, מפגשי קהל עם היוצרים וערב גאלה בהשתתפות בכירי תעשיית הקולנוע והאקדמיות בניו יורק

ה-MoMA בניו יורק יערוך מחווה לציון 30 שנה ל"סם שפיגל"
ה-MoMA בניו יורק יערוך מחווה לציון 30 שנה ל"סם שפיגל"

אגף הקולנוע במוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA) בניו יורק, יערוך מחווה יוצאת דופן לבית הספר סם שפיגל ליצירה קולנועית במלאת 30 שנה להקמתו. המוזיאון יקרין במשך ארבעה ימים, 26-23 באפריל 2020, את "הטרילוגיה הירושלמית של בוגרי סם שפיגל": הסרטים "עקבות בירושלים" (2013), ""Voice Over (2018) ו"קולו של אחמד" (2019). ה- MoMAיפתח בהקרנת בכורה צפון אמריקאית ל"קולו של אחמד", ימשיך בהקרנת כל סרט בנפרד וב-26 באפריל יקרין את הטרילוגיה המלאה באירוע מיוחד.


סם שפיגל בית הספר לקולנוע וטלוויזיה חוגג 30

זו הפעם השנייה ש- MoMAעורך מחווה תקדימית לסם שפיגל. כבר ב-1996, בתחילת דרכו של בית הספר, זיהו אוצרי המוזיאון את הטבעת חותמו המשמעותית בשינוי אופן הסיפור והנרטיב של הקולנוע הישראלי הקצר והחליטו כי בית הספר יהיה הראשון בעולם הראוי למחווה מטעמם.

רנן שור, יוזם ואוצר הטרילוגיה, יהיה נוכח בהקרנות ביחד עם בוגרי בית הספר תום שובל, מורן איפרגן ושאדי חביב אללה, האוצרת-השותפה איילת מנחמי והבמאים רם לוי ואיילת בכר, לשיחות עם הקהל אחרי כל הקרנה. לנסיעה יצטרפו גם מנהלת בית הספר דנה בלנקשטיין כהן ויו"ר הועד המנהל אסף ויטמן. גאלה חגיגית של הטרילוגיה תיערך בהשתתפות אנשי תעשיית הקולנוע והאקדמיות בניו יורק ותורמי בית הספר מרחבי העולם וישראל.


יום יבוא ואתה גם תלמד בסם שפיגל, חמוד | מתוך "חופשת לידה". צילום באדיבות סם שפיגל

"הטרילוגיה הירושלמית של בוגרי סם שפיגל" תוקרן במהלך 2020 בסינמטק ת"א (במהלך מאי), פסטיבל סרייבו (במהלך אוגוסט) ועוד.

ג'וש סיגל (Josh Siegel), אוצר הקולנוע של ה-MoMA:
"בבית הספר סם שפיגל בהנהגת רנן שור, נוצרו ב-30 השנים האחרונות כמה מסרטי הסטודנטים המפתיעים והמרגשים בקולנוע הבינלאומי בן זמננו. בהכרה ובהערכה מתמשכת להיסטוריה התוססת של בית הספר, מקרין ה- MoMA את הטרילוגיה של בוגריו, ובמרכזה הבכורה הצפון אמריקאית של "קולו של אחמד" (2019). לעשיית האנתולוגיות המשותפות הללו, הכוללות גם את "עקבות בירושלים" (2013) ו""Voice Over (2018), נענו בוגרים ידועים ובהם נדב לפיד, ניר ברגמן, תום שובל, מורן איפרגן, דוד אופק ושאדי חביב אללה. הם הוזמנו להגיב ולשקף בסרטים עכשוויים משלהם על שלושה סרטים קצרים, מכוננים ולעתים קונטרוברסליים, של הקולנוע הישראלי משנות ה-60: "בירושלים" של דוד פרלוב (1963), "אני אחמד" של רם לוי ואבשלום כ"ץ (1966) ו"לאט יותר" של אברהם הפנר (1968). הטרילוגיה של בוגרי סם שפיגל, שנוצרה באזור שבו שכבות העבר עדיין חיות ובועטות בהווה, מנכיחה את כוחה המתמשך של האמנות לאתגר ולעורר השראה".


האוטובוס הזה מגיע לירושלים? | מתוך "אני אחמד". צילום ג'והי בארנרד

רנן שור, יוצר הטרילוגיה:
"מאחורי הטרילוגיה הזאת עומדים במהלך שמונה השנים האחרונות כ-130 מבוגרי ותלמידי בית הספר, שהצדיעו לשלוש קלאסיקות קולנועיות קצרות של שנות ה-60 באמצעות עשייה אקטיביסטית. הם התמודדו בתשוקה קולנועית, ללא שכר של ממש, בשילוב כוחות, עם יצירות מורדות ופורצות דרך של הקולנוע הישראלי. עד כה הוקרן כל סרט מסרטי הטרילוגיה בנפרד ורווינו נחת. ההקרנה של שלושתם יחד יוצרת עבר- הווה- עתיד פרספקטיבי וחודרת לשינויים הדרמטיים שחלו בחברה הישראלית ובקולנוע הישראלי, שהתקיים לפני 50 שנה רק בשולי התרבות הישראלית והבינלאומית. האירוע הקולנועי המשולש הזה, שיוקרן תחילה ב- MoMA ובהמשך במקומות נוספים, מעצים ומרגש ברוחו. ברמה האישית, הוא מהווה רגע מצרפי לעבודתי הניהולית והאוצרותית. אושר גדול".


תנו להירשם לשנת הלימודים החדשה! | דאנה איבגי מתוך "הכל כישוף". צילום: דניאל מילר

לינק לאתרMoMA על הטרילוגיה: www.moma.org/calendar/film/5217
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ה-MoMA בניו יורק יערוך מחווה לציון 30 שנה ל"סם שפיגל"
סרטים בקולנוע