"סמוך על סול 5": מפתח סול

טלוויזיה
עם תום העונה הרביעית הושלם תהליך הבקיעה של סול גודמן אל מחוץ לקליפת הגולם המעורערת, שהיא ג'ימי מק'גיל. העונה החמישית עם פרק פתיחה משובח מוכיחה כי הטוב עדיין לפנינו.

"סמוך על סול 5": מפתח סול
"סמוך על סול 5": מפתח סול

מתי הפכת להיות כזו סדרה משובחת, שמתחילה לגלות סימני התעלות על המקור? באיזה שהוא שלב זה מתחיל להרגיש כמו אנדרייטד שמתעלה על המקור כנגד כל הציפיות. "סמוך על סול" עם כל התקדמות של עונה נוספת, הופכת להיות לא פחות טובה ואף יותר מורכבת ומרתקת מ"שובר שורות", בעודה מוכיחה עם כל פרק שעובר, כי הדבר היחיד שאולי עשוי להיות חסר לה הוא רק אלמנט ההפתעה. כולם כבר יודעים איך ואיפה מסיים את דרכו סול גודמן, כמו גם גאס פרינג ומייק ארמנטראוט, אז למה עוד אפשר לצפות מסדרה שכולם כבר יודעים בה את הסוף? אולי לדרך.

דרכו של סול וההתפתחות האישית שלו מתוך ג'ימי, רודף החלומות הנואש, לכדי הפיכתו בסופו של דבר לעורך הדין השקרן של הנוכלים, מסתמנת בתור זו שמתווה לצופים את החשק לצרוך עוד ועוד מהמוצר הנפלא הזה. כולם יודעים מהרגע הראשון את עובדת הגלות של גודמן/מק'גיל ועם זאת, הם בוחרים להתמסר בצורה הכי טהורה בכדי להבין את כל השלבים שעבר בדרכו לאחד כוחות עם וולטר ווייט.


את תמשכי באצבע הזו לגמרי | באדיבות yes

בעונה הקודמת ג'ימי סיים לעבור את מלוא התהליך בכדי ללכת ולהגשים את עצמו בתור סול גודמן אל מול עיניה המשתאות של קים. למרות העובדה שקים הצטרפה אליו למספר מעשי נוכלות וזה הרגיש כי הם הופכים להיות צמד סרוח למדי, ניכר כי המצפון שלה עדיין לא ביצע צ'ק אאוט סופי והחליט להישאר ולאפשר לקים סוג של גאולה אל מי שהולך ומתפתח לנגד עיניה בתור אדם, שה-Dark Side משתלט עליו באופן טוטאלי.

סיקוונס הסינבון מקבל הפעם נתח משמעותי, שגורם לתהות אם יזלוג אל פרקים נוספים במהלך העונה הנוכחית. סול גודמן בשחור לבן, משופם ולחוץ יותר מאי פעם לוקח את הזמן עד לשובו לעבודה, רק בשביל שיזהו אותו בזמן ההפסקה שלו. כל הפרסום בתור גודמן חוזר לרדוף אותו כל הדרך עד לנברסקה והוא נמצא בצומת דרכים, כזו שגורמת לצופים לתהות מה בדיוק הכיוון שיבחר בכדי להתמודד עם הבעיה החדשה שעלתה בפניו. גודמן-ג'ימי_ג� 39;ין מחליט להתמודד. איך יתמודד? נחכה ונראה. נקווה שלא צריך לחכות לעונה הבאה בשביל לראות.


מעלילות הסינבון בון - פרק חמסה | באדיבות yes

בהמשך הפרק ישובו הצופים לחזות ולראות כיצד בוחרים יוצרי הסדרה לספר לצופים על צמיחתו של גודמן מתוך הקליפה הרפה והמתוסכלת של ג'ימי ואכן שם הפרק הראשון ("Magic Man") תואם לגמרי את דמותו של גודמן. הוא מתחיל לעבוד במלוא המרץ על תוכנית שיווקית למכור את עצמו דרך הפלאפונים החד פעמיים, אותם החל לשווק בתור עובד זמני בחנות הפלאפונים, אי שם בעונה הרביעית.

ה-Pitch שג'ימי-סול עושה הפעם הוא עבור עצמו, בתור עורך דין של פושעים קטנים והוא יודע בדיוק כיצד לפנות לליבם וכיסם. ג'ימי מק'גיל סיים את המטמורפוזה והוא בשל ומוכן בתור סול גודמן, מתחיל להניע ולהניד את הכנפיים בכדי להרגיש את הרוח הנעימה המלטפת בין כל כנף לבין גבו. ועדיין, עם כל המעבר הזה, ישנה משקולת קטנה בשם קים, שכאילו מנסה לאזן את ג'ימי ולמשוך אותו קצת לכיוון האמצע. לא לוותר על הנוכלויות ועם זאת, לא לאבד את זה לגמרי.


זו רק אני והמצפון שלי | באדיבות yes

סוף הפרק הראשון מוכיח כי המשקולת הזו סיימה בהצלחה את תהליך הדיאטה והפכה לנייר שמתעופף ברוח. בסוף הפרק הראשון נחצית המחיצה, שככל הנראה תלך ותגדל עם המשך העונה. ועל אף שהפרק השני עוד מצליח להציג ניסיונות לאידיליה זוגית בין שני עורכי הדין הדרך המשותפת מתחילה להיסדק ומה שעובר באופן חלק אצל ג'ימי את סול, עובר כמו עוגת חנק בלתי אפשרית לעיכול בגרונה של קים. השניים מתמודדים עם סיטואציה דומה ומגיבים באופן שונה בתכלית לאותו הנושא, גם אם דרך הפעולה שלהם, בסופו של דבר היא זהה.

האומנות של הסדרה היא עצם העובדה שזו הנוכחית ממשיכה לפלרטט עם התוצר הסופי של סדרת המקור: סול גודמן, שנבנה בהדרגה על גופתו המפרפרת של ג'ימי מק'גיל. אין שום תרחיש או קו עלילתי שיכול להסיט לחלוטין או לשנות משהו מהבלתי נמנע ועם זאת, יוצרי הסדרה משאירים מקום לדימיון והתרחשות עלילתית פתוחה לחלוטין והיא עם הקו העלילתי של ההווה, אשר מציג את ג'ימי, בתור סול, בתור ג'ין – אחראי המשמרת בסניף הסינבון.


הכסף מתחיל לזרום היול, אל דאגה | באדיבות yes

העלילות של מייק, נאצ'ו וגאס משתלבות ומשלבות ידיים עם זו של לאלו, שובר השורות האמיתי של העונה הנוכחית, שגורם לכל הכלים הכבדים הללו להתקפל ולחשב מספר מסלולים מחדש. דמותו הפסיכוטית של לאלו מתנגשת לחלוטין עם אלו המחושבות והקפדניות של מייק א. וג. פרינג ומציתה את הדימיון, בכל הנוגע לחלקה בעלילה של העונה הנוכחית, בעיקר בהיעדר סלמנקה שפוי, בריא או מטופל בכדורים.

העונה החמישית של הסדרה נפתחת עם צמד פרקים יוצא מן הכלל, על פי הסטנדרטים של העונות הקודמות ואף יותר. כאשר צ'אק אינו חלק מהתמונה, התירוצים נגמרו ואין תחת מי לחסות או להתלונן. ג'ימי מק'גיל משנה את עורו, סול גודמן ממשיך לזמום את דרכו לפסגה וכל מה שאמור להירקם ולהתחבר במקומות אחרים, מתחיל להתמוסס ולהתפרק בעונה הנוכחית, שתשווה בעונותיה את אלו של "שובר שורות" ותנפץ אותן בשנה הבאה. אין ספק שצמד הפרקים הראשונים נותן את כל הסיבות להישאר בבית ולהתמכר מחדש.

הסדרה משודרת בערוץ "HOT HBO", ‏"yes Oh", בשירות ה-VOD של סלקום tv, ובנטפליקס.

קבל ציון כמעט מושלם | באדיבות yes
סיכום המבקר
10/
9.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סמוך על סול 5": מפתח סול
סרטים בקולנוע