"המלאכיות של צ'ארלי": המאוסות של צ'ארלי

ביקורות
זו כבר בבחינת סיסמא חוזרת על כל כך הרבה מיחזורים, שחזורים ושכפולים, שמייצר לנו המילניום החדש. אבל ברוח ההעצמה הנשית נבקש פעם נוספת פשוט להפסיק למחזר ולהתחיל מחדש

"המלאכיות של צ'ארלי": המאוסות של צ'ארלי
"המלאכיות של צ'ארלי": המאוסות של צ'ארלי

איזה כיף שהמלאכיות של צ'ארלי יכולות לטעון שהן היו הרבה לפני הגל הנשי המתפרץ החדש - גיבורות נשיות זה כל כך סבנטיז, שלא נאמר תחילת מילניום. הסדרה המדוברת, על בסיסה מתבססים הסרטים הכושלים, עלתה לאוויר אי שם בסוף שנות השבעים ובתחילת המילניום זה היה נראה כמו רעיון טוב (לא, זה לא) לקחת את קמרון דיאז, לוסי ליו ודרו ברימור ולייצר בעזרתן האדיבה שני סרטים מגוחכים, שהתקבעו במהלך השנים יותר בתור הנחתה ובדיחה לגרסת האקשן הנשית ולא העצמה והנה מגיעה הגרסה החדשה של אליזבת' בנקס ומפליאה בכישלון מפואר אף לא פחות משני קודמיו.

המון המון הומור מאומץ, בדיחות שלא עובדות, אובר העצמה נשית שנדחפת לגרון הצופים והצופות, העצמה מזויפת שבעיקר מייצרת יותר אנטיגוניזם מאשר הזדהות ואיך אפשר בלי תסריט סופר גנרי, שמוציא את כולם מגוחכים; נשים וגברים כאחת. מעל הכל מנצחת על המקהלה, בעלת קולות הסופרן, שחקנית שהניסיונות המועטים והקודמים שלה בתור במאית הוכתרו ככישלונות מהדהדים – אליזבת' בנקס, שגם ימיה בתור שחקנית מוצלחת כבר דורשים מבט רחוק אחורה או לחילופין גיגול מאומץ וגלילה מטה מטה, על מנת לנסות ולהבין באיזו שנה היא הייתה רלוונטית במקרה הטוב או שותפה להפקת סרט מוצלח (שלא כלל את סת' רוגן).


אתה מאמין שהתקופה הטובה של שנינו כבר הרבה מאחורינו? | באדיבות סרטי פורום פילם

אם סרטי שנות האלפיים עוד הבטיחו כוכבות ענקיות לקהל הרחב, הרי שבסרט הנוכחי הקאסט עמוס בכל טוב, שמתבזה ואילו הכוכבות הראשיות מתקשות לסחוב את הסרט, היות והן קצת פחות מושכות קהל, בכל הנוגע לסדר הגודל שלהן. קריסטן סטויארט היא השחקנית המושכת ביותר מבין כל השלוש וקשה לומר שהקריירה שלה נמצאת בנסיקה, כי אם בנסיגה. נעמי סקוט דווקא בכיוון ההפוך ונחשפה לאחרונה, בגדול, עם תפקיד מוצלח ב"אלאדין" המחודש והמלאכית השלישית היא השוס הגדול – אלה בלינסקה! מי??? כן, זה בהחלט עושה רושם שהתקציב נגמר כאשר בנקס הגיעה למלאכית השלישית, אחרי שליהקה קאסט שכולל את פטריק סטיוארט, סאם קלאפלין ובעודף השחילה את האיש שבלעדיו סרט לא יכול להיות גרוע באמת – דג'ימון הונסו.

אין מדובר בחידוש, כי אם בסוג של סרט המשך עם מלאכיות טריות וחדשות כמובן, כאשר המלאכיות הישנות מוזכרות בתמונות ולהבזקים קצרים מאוד. כי אם קינגסמן יכולים לעשות את זה בגרסה הגברית ולחלוב סרט המשך ופריקוול (המגיע ממש ממש בקרוב), למה שאי אפשר יהיה לעשות משהו בסגנון, בגרסה הנשית ולנצל כבר את שם הפרנצ'ייז ולחלוב אותו עד שעטיני הפרה ייצמדו אל הרצפה כל כך חזק מהמאמץ?


איפה ה"כאילו" מלאכית השלישית הזו? | באדיבות סרטי פורום פילם

הסיפור פשוט נורא – אפליקציה כלשהי מפותחת על מנת לספק אנרגיה טהורה ונקייה, אך באורח פלא ובלי לצפות תקלות כלשהן, אותו פתרון הקסם עשוי להתגלגל לידיים הלא נכונות ולהפוך לנשק! שוק ענק, נכון? לא אם המלאכיות של צ'ארלי יצילו את המצב. הפעם הן מורכבות משתי מלאכיות ועוד מדענית, שהייתה אחראית על פיתוח פיתרון הקסם-שעשוי להפוך לנשק. היא מגלה על עצמה שהיא לא סתם מדענית פחדנית, אשר מתחבאת מאחורי שתי נשים עוצמתיות שמגנות עליה והופכת עם המשך הדרך למלאכית על מלא. בטח לא שמעתם קונספט כזה מתוחכם באף מקום אחר, נכון?

קסום, נכון? כוח נשי. כן? אפילו בוזלי הופכת לאישה, כי בוזלי זו דרגה, כפי שזכרתם משנות ה-2000. לא? אולי מסוף שנות השבעים? גם לא? אז רענון זריז ואתם על הסיפון, קולטים הכל ובעצם את מי מעניין העבר מעבר לאזכור "על הדרך", כיוון שאין ספק כי הסרט הנוכחי פונה לקהל יעד מאוד מצומצם והוא טינאייג'ריות שזקוקות לעוד סרט העצמה נשית בשביל...ובכן...לגר ם להן להרגיש סופר מסוגלות ויכולות לעשות הכל ואף גבר או אפליקציה ליצירת סביבה נקייה וטבעית לא יוכלו לומר להן אחרת.


אנחנו All About העצמה נשית, כן? | באדיבות סרטי פורום פילם

ואז כמובן שמתחילים במסלול ה-ג'יימס בונדי הקבוע ויוצאים למסע זיגזג מטורף בין שלל ארצות ולוקיישנים, במהירות שיא, חסרת מעצורים; עובדה שמובילה לתגליות מפתיעות על השתלשלות האירועים, שבסופו של דבר יצרו סכנה גדולה על האנושות וכמובן בנוגע לאחראי הישיר (והמפתיע מאוד), שעומד מאחורי סדרת האירועים הבלתי אפשרית הזו. המלאכיות נלחמות, מאוחדות כנגד הרוע ואנחנו אמורים ללגום בהנאה, עד לטיפה האחרונה, את שארית סרטי האקשן הבינוניים ומטה שנגרסו, הודבקו והפכו להיות התסריט הכושל של במאית צעירה, שהולכת על המתכון הבדוק לכישלון, במקום לנצל את הסביבה הטבעית הטובה שהייתה לה לגדול – בחברתו של סת' רוגן והחבר'ה.

עוד סרט כושל, שמראש נידון לכישלון וחוסר הצלחה והסיבות בלתי נגמרות; השוק רווי, הקונספט שחוק עד דק ואי אפשר שלא לתהות מה המוטיבציה לנסות לייצר להיט מודרני מסדרה שהצליחה אי שם בשנות השבעים ואיננה רלוונטית לתקופה הנוכחית, מה גם שלאחר שני כישלונות מפוארים בתחילת שנות האלפיים, עם שחקניות טובות ומושכות קהל יותר, לא היה ניסיון אפילו קל שבקלים לשנות כיוון וניגון. בהחלט ניכר שבנקס וציוותה יכולים לחפש אתגר חדש, שירים אותם מהכישלון של זה הנוכחי.


קופצת לחפש תסריט טוב יותר | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
לא ברור על מי הוא עובד מעבר למתבגרות, שעוברות הפקדת מוח בכניסה לאולם הקולנוע. רדוד, שטחי ולעוס ובעל רמה ירודה של הומור ובל נשכח שכבר אי אפשר להתרשם רק מאקשן ממוחזר, שמתקיים בעוד עשרות סרטים מהז'אנר.

משפט על הבמאית:
בנקס, שביימה סגמנט קצר בכישלון הקומי המפואר "סרט 43" ואת סרט ההמשך הבינוני ל"פיץ' פרפקט" המוזיקלי, ממשיכה בגרף סינוס ורושמת התרסקות מפוארת נוספת.

משפט על השחקניות:
אפס כימיה בין שלושת הכוכבות הראשיות, בינן לעצמן ולבנקס עצמה. אובר אקטינג ואובר ניסיון להצחיק, כאשר מעבר לארבעתן, פטריק סטויארט, קלאפלין והונסו, ניתן למצוא את ג'ונתן טאקר (שהיה נפלא ב"סקין" הקצר, שהניב אוסקר לגיא נתיב) ונאט פאקסון המאוס.

משפט על אורך הסרט:
שעתיים. יותר מדי מעייף, מתיש ומיותר במרבית אורכו.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המלאכיות של צ'ארלי": המאוסות של צ'ארלי
סרטים בקולנוע