"משחקי הכס" 8, פרק 3: קרב מול המוות על החיים ועל המוות

טלוויזיה
אחרי שני פרקים של גישושים, איחודים סליחות ושאר ירקות, מגיעים לתכלס; הקרב מול המהלכים הלבנים, זהירות – ספויילרים בהמשך.

"משחקי הכס" 8, פרק 3: קרב מול המוות על החיים ועל המוות
"משחקי הכס" 8, פרק 3: קרב מול המוות על החיים ועל המוות

קצת לפני שנצלול לפרק, השורות הבאות יכילו ספויילרים מהפרק השלישי של העונה האחרונה ב"משחקי הכס", כי אי אפשר באמת בלי. מוכנים? לא היינו צריכים לחכות לדקות הסיום של הפרק השני כדי להבין שהפרק השלישי יעסוק כולו בקרב אפי על החיים ועל המוות מול המהלכים הלבנים, היה לנו ספויילר קטן בדמות הבמאי של הפרק – מיגל ספוצ'ניק. שם שככל הנראה לא אומר הרבה לצופה הממוצע, אבל מר ספוצ'ניק אחראי לאחד הפרקים היותר זכורים בסדרה הזכורה ממילא – קרב הממזרים.

ספוצ'ניק קיבל כבר את הכינוי "במאי המלחמות" ואם אתם שואלים את עצמכם מה עתיד לבוא עלינו ואלינו בהמשך הסדרה, ספוצ'ניק לא ביים את הפרק הרביעי, אבל ביים את הפרק החמישי, אז אפשר להכין את הפיצוחים, הפופקורן ואת מד"א בהיכון, כי על פי המסתמן פרק 5 הולך לקבל קרב נוסף; ולאחר הקרב הענק מול מלך הלילה, אפשר להתפנות למגה קרב מול מלכת השקרים...Shame.


איך את עם Happy Ending? | באדיבות yes

הפרק הנוכחי הוא המהות של "משחקי הכס". למה הכוונה? הוא מתחיל כמו כפי שהורגלנו בקרבות גדולים ורגעים טלוויזיוניים גדולים השייכים לענקית הטלוויזיה הזו; בדקות ראשונות - לחץ, בנייה, שקט מחריש אוזניים, מי מגיע? זה זה ציפור?זה מטוס? לא זאת מלסינדרה שצצה לה פתאום אחרי שלא ראינו אותה כבר כמה שנים, טוב שבאת והדלקת אותנו, את הדותראקים ואת כל החרבות שלהם ושלחת אותם להילחם במהלכים הלבנים עוד לפני שהם הראו רגל גרומה או עין כחולה, מה שהוביל לאחת הסצינות היפות ביותר שהיו כשהחרבות האש של החלאסר נכבות במהירות וגורמות לצופה הממוצע לפיק ברכיים.

ככה בפחות מדקה כל הדותראקים האהובים נמחקו מעל פני שבעת הממלכות ונותר להם רק מקום (קטן) בליבנו. או אז מגיע הצד השני, שמסמל את העונות האחרונות של הסדרה, כאשר אחרי ההפתעה שבה אנחנו מאבדים עם שלם מהסדרה, סר ג'ורה, שהיה חלק מגל התקיפה הראשון (שנמחק כליל), חוזר לאחר מספר דקות רכוב על סוס כאילו לא קרה כלום - צעד לא אופייני למה שהורגלנו לראות בעונות הראשונות של סדרת המופת. לא מעשה ידי ג'ורג' מרטין, שבוחש בקדירה.


שלום חבר, נעמת לנו | באדיבות yes

בעונות הראשונות ובייחוד לאחר הרצח של נד, אי אפשר היה לנחש מה הולך לקראות בסדרה בכל רגע נתון. וזה ניכר שהכותבים של "משחקי הכס" מנסים לרצות את קהל הצופים ולעשות סוף טוב, כאשר גם ישנו סיום במוות, מדובר במוות הירואי; ע"ע סצינת המוות של סר ג'ורה, כאשר חאליסי ממררת בבכי קורע לב מעל הפגר המתקרר של ג'ורה ואיתה גם חלק ניכר מהצופים. סצינה שמהווה סיום הולם ומרגש לחייו וסיפורו של סר ג'ורה.

גם תיאון קיבל את האישור שכל כך היה זקוק לו מהפולני, שמקריפ לו בצילו של חורש האלים ולבסוף מותה של ליאנה מורמונט; הילדה הכי מגניבה ביקום, הוא מרגש, הירואי ומות קדושים, אבל כל המיתות הללו נעדרות אלמנט חשוב - אלמנט ההפתעה שהיה שם בכל אחת מהמיתות המפורסמות הקודמות, אשר נעלם לו כמו מת מהלך, שמקבל פלדה ולריאנית ישר בפנים.


קצת חשוך. באתי להדליק את האור | באדיבות yes

ולמרות הבנאלי והפחות טוב, שהיו לפרק הזה להציע, הוא עדיין שפע דברים טובים למכביר. כל כך הרבה אלמנטים חיוביים הפרק הזה רשם, שיכול להיות שהסופרלטיבים תיכף יעבור את מחסום האש, יטפסו על החומה ולא משנה כמה תהרגו אותם הם ימשיכו להגיע למרות כל היירוטים. נתחיל בעובדה שספוצ'ניק קיבל משימה כמעט בלתי אפשרית: לעשות סרט מלחמה, שכל תמציתו היא רק מלחמה; ללא בניה, שנעשתה במשך שבע עונות וקצת. רק תכין פרק שלם באורך של שעה ועשרים שכל כולו מלחמה. ספוצ'ניק מצליח לעשות את זה בגדול ללא רגע דל או משעמם ואם מישהו יגיד אחרת, הוא יבער שבוע מאש דרקונים ולא משנה אם היא כחולה או צהובה.

לא מעט סצנות מיוחדות ייזכרו עוד שנים ארוכות וישכותבו, יועתקו ויחרשו בעשרות סרטים וסדרות. השקט של לפני הסערה, המבטים של מליסנדרה על אריה, הדלקת החרבות של מליסנדרה,ההליכה של הדותראקים אל המוות המהיר, הסצינה שבה אריה מתחמקת מהמהלכים בספריית וינטרפל, קרב הדרקונים, הסצינה שבה המהלכים הלבנים זורקים את עצמם על האש בשביל לבנות גשר לוינטרפל וכמובן סצנת הסיום שגרמה למילים Hell Yeah להישמע במיליוני בתי אב בכל רחבי העולם.

ספוצ'ניק הצליח לשלב בצורה מדהימה בין הקרב עצמו בסגנון הקרבות האפיים של "שר הטבעות" לבין סצנות צדדיות מעניינות שיגרמו לנו לא להשתעמם מכמות תקיעות הסכינים ועריפת הראשים שהרעיפו עלינו. לרגעים בודדים, מעוררי אימה ופלצות הגיחה אריה לסצנה שנלקחה היישר מסרטי אימה קלאסיים, בעודה מנסה לחמוק מחבורה המתים שאורבים לה בספרייה. ברגעים אחרים המתים קמו לתחייה מקברי האבות של משפחת סטארק (איך לא חשבו להקים לתחייה את נד סטארק, להרוג אותו שוב ואז לגרום לשון בין לשבור שיא אישי עם שתי מיתות בסדרה אחת?!), ואפילו קיבלנו קצת קיטש בנאלי בדמות הסצינה המרגשת בין טיריון וסאנסה.


הקיץ הגיע | באדיבות yes

לפני הפרק הנוכחי שוק ההימורים רחש וגעש ואת בורסת ההימורים הובילה הסר החדשה – בריאן מטארת', שהשתינה על כולם בקשת ונשארה בחיים. לעומתה המקום שני בדירוג ההימורים היה סר ג'ורה, שלא רצה לאכזב ותלה את נעליו וחרבו לקראת סיום הפרק. ביחד איתו היה ייבול דליל של הרוגים, אשר כלל את ליאנה מורמונט שדקרה ענק קפוא בעין, מליסנדרה שהסירה את שרשרת החסינות שלה והודחה מהחיים, תיאון גרייג'וי שהיה כנראה הדמות הכי עגולה בהיסטוריה, אדיסון טלט (אד) ששמר על סאם ובריק דנדוריון, שבואו נודה בזה; הגיע זמנו. אבל אין מוות מסעיר בפרק הנוכחי כמו של האחד והיחיד – המהלך הראשי, זורק החניתות ואיש המבטים הזחוחים: מלך הלילה, שאמנם לא היה ברשימה של אריה, אבל הוא ללא ספק היה ויהיה הפרס הגדול בה.

בסופו של דבר מה שהתחיל כמרחץ דמים בטוח עם מחיקה של הדותראקים וכמעט כל הבלתי טמאים המשיך עם יד מכוונת אגרסיבית של תסריטאים, שניסו לרצות יותר מדי פלחי קהל, כאשר כל הדמויות הראשיות, המרכזיות והאהובות שרדו ונשארו בחיים, אך עם זאת עדיין מדובר באחד מהפרקים הגדולים שהיו בהיסטוריה של הטלויזיה ובפרק נדיר שמשאיר לכל הצופים עוד הרבה מקום, טעם ורצון לפרק הבא. על כל תשובה שהתקבלה נשאלת שאלה חדשה ועדיין יש כל כך הרבה אפשרויות בכל הנוגע למי שעשוי לזכות בתענוג של הישיבה בכיסא הכי פחות נוח בעולם.

Winter Is Over

"משחקי הכס 8", ימי שני ב- 04:00 וב- 22:00 ב-yes EDGE, ב-yes VOD וב-STINGTV
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס" 8, פרק 3: קרב מול המוות על החיים ועל המוות
סרטים בקולנוע