"הוליווד 306": חפצים ונהנים

טלוויזיה
אלן וג'ונתן בוגרין מתאבלים על מות סבתם האהובה, אבל להבדיל מרוב מתאבלי העולם, הם מצליחים להנציח את אנט אונטל ז"ל באמצעות סרט דוקומנטרי חביב ואיכותי.

"הוליווד 306": חפצים ונהנים
"הוליווד 306": חפצים ונהנים

מה החפצים שלכם אומרים עליכם? זאת שאלה טובה שרוב האנשים לא ידעו לענות עליה וכנראה שגם יהיו רבים שהשאלה הזאת לא תעניין אותם, אבל אלו שיעברו את המחסום כנראה לא יתאכזבו ויקבלו סרט דוקומנטרי קצת יוצא דופן, מיוחד, יצירתי ולעיתים גם טרחני ומוגזם, אבל בעיקר מיוחד ומעלה שאלות ותהיות מרתקות.

לאחר מות סבתם האהובה, אלן וג'ונתן בוגרין החלו בסידור חפציה והחליטו לבצע זאת כמעין חפירה ארכאולוגית מתובלת ביצירתיות וחוש הומור חביב וכל זאת כדי לגלות עוד קצת פרטים על סבתם, סבם ודודם האהובים שהלכו לעולמם.


הכוכבת האמיתית של הסרט | באדיבות yes

הסרט עצמו מעלה לא מעט שאלות קיומיות ולא רק מה קורה לחפצים עצמם כפי ששם הסרט בעברית מעיד עליו, אלא גם מה החותם שאדם משאיר לאחר מותו? האם החפצים (היסטוריה) של מישהו מפורסם יותר חשובים מאדם שאינו מפורסם או כזה שהשפיע על ההיסטוריה? אילו חפצים צריכים להישאר? מה אנחנו צוברים במהלך חיינו? מה זה אומר עלינו ועוד שאלות רבות שמוצגות בצורה הומוריסטית ומיוחדת שמתובלת באפקטים לא רעים.

מדובר בסרט שמציג נושא שיכול בקלות ליפול לאזור המשעמם, אך בזכות דרך ההצגה הייחודית של צמד האחים הסרט מצליח לרתק ברוב שלבי הסרט. מלבד הצגה מיוחדת ו"חפירה ארכאולוגית" ברחבי הבית, צמד האחים הולך למומחים שונים ושואל אותם שאלות שעולות להם במהלך עשיית הסרט, בין היתר הם מגיעים לארכיונאי בשם רוברט קלארק שעוזר לשמר את "מרכז רוקפלר" ותוהים ביחד על חלק מהשאלות העולות לצמד האחים במהלך חקירתם וחפירתם.


עוד רוח רפאים שמתחבאת מאחוריי סדין לבן | באדיבות yes

הסרט מתחיל בהסבר קטן על המשפחה, על הבית ובעצם על גיבורי הסרט שלא ידעו שיהיה סרט לכבודם, אולי כחלק מהכנה לסרט ואולי כסתם אקט התנסותי או אוהב, אלן וג'ונתן מחליטים לצלם פעם בשבוע את סבתם כשהם נותנים לה דרור וחופש לדבר על כל מה שעולה על רוחה והסבתא מצידה לא מאכזבת ומשתפת ללא מעצורים ועם הרבה הומור יהודי כמיטב המסורת היהודית.

למרות שג'ונתן הוא חסר ניסיון מעשי בתעשיית הקולנוע ואלן בעלת ניסיון מועט (בתור מפיקה בשני סרטים – Big Fan משנת 2009 ו-Besa: The Promise, משנת 2012), ניתן לראות שהשניים ניחנים בחוש מיוחד לשימוש באפקטים טובים (גם אם זה לעיתים מוגזם וטרחני) ויש להם פוטנציאל גדול להמשך, בייחוד לאחר שצופים בסרט הדוקומנטרי, פרי יצירתם, שהוא קצת שונה ולא רגיל לסרטי דוקו רגילים, בהחלט מעניין ובהחלט שווה צפייה. אז מה אתם חושבים שהחפצים שלכם אומרים עליכם?


הכנה לבית בובות של גדולים | באדיבות yes


משודר ב-yesVOD וגם ב-STINGTV
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הוליווד 306": חפצים ונהנים
סרטים בקולנוע