"אליטה: מלאך קרב": הצצה ראשונית לעיניים העצומות הללו

קולנוע
גיקים חובבי מנגה באשר אתם, קומו, עורו והחלו להתרגש. ג'יימס קמרון מתחיל להניע את גלגלי ההתרגשות מהסרט בהפקתו ובבימויו של רוברט רודריגז, דרך הצצה ראשונית עולמית ליצירתם המשותפת.

"אליטה: מלאך קרב": הצצה ראשונית לעיניים העצומות הללו
"אליטה: מלאך קרב": הצצה ראשונית לעיניים העצומות הללו

לפני שנה לערך, יצא הטריילר הראשון לסרט "אליטה: מלאך קרב" והקים קהילת מעריצים שלמה לתת דעתה בצורה מקיפה אודות ניסיונו של ג'יימס קמרון להקים לתחייה קולנועית את סדרת המנגה הפופולארית משנות התשעים (1990 - 1995) הנושאת את אותו השם. הסדרה נכתבה על ידי יוקיטו קישירו ומשתייכת לסוגת הסייבר-פאנק, בתוך עולם המנגה. סיפורה של אליטה הוא סיפור אודות סייבורגית, שאיבדה את זכרונה ונשלפת מג'אנקיה על ידי רופא, אשר מתקן, מחווט מחדש ובונה אותה על מנת שתסייע לו לצוד פושעים.

ג'יימס קמרון בעצמו רצה לביים את הסרט לפני כעשור לערך, אבל אוואטר שאב אותו וככל הנראה עדיין שואב (כך גם העיד על עצמו בצחוק טיפה מריר, בפתיח של ההצצה לקטעי הסרט) ועל כן הוא הותיר את הפרויקט בידיו המיומנות של רוברט רודריגז, האיש שחבר לא פעם ולא פעמיים לקוונטין טרנטינו על מנת לייצר מנה גדושה של אלימות גראפית ומלאה דימיון. רודריגז לקח את ההזדמנות בשתי ידיים ובעוד שלושה חודשים מעכשיו נוכל לחזות בהתגשמות הסרט עתיר התקציב (200 מיליון, בקטנה...) ואנימציית ה-CGI.


תביא את המשקפיים שלי חזרה! | באדיבות סרטי פורום פילם

דמותה של אליטה כבר גוררת אחריה כמעט שנה לא מעט תגובות לכל כיוון, עקב העיניים הגדולות שאמורות היו להעניק נופך מנגאי אמיתי ואמינות, אבל יצרו בה בידול מסוים משאר הדמויות בסרט וכמובן יצרו ויכוח על דפי הרשת הוירטואליים, לחסד או המתת חסד. בכל אופן, דבורת הבאז עלתה במשק כנפיים סוער, השיח נוצר ונמשך עם כל טריילר חדש שיצא והנה קמרון מוכיח פעם נוספת, שפרויקט שלו, גם אם לא בבימויו הישיר, חייב לקבל פמפום אגרסיבי נוסף ושידר לקבוצות קטנות ברחבי העולם תשעה מקטעים קצרצרים מהסרט, שאמורים להמשיך את תהליך הגירוי, שלושה חודשים לפני הלידה המשוערת לפרי אהבתם של קמרון את רודריגז.

אחרי חצי שעה אינטנסיבית ודחוסה למדי, אפשר לומר בפה מלא שאכן יש למה לצפות, בכמה תחומים. תוצר טכנלוגיית CGI מלהיב למדי ודמות כל כך אנושית שלולא העיניים המוגזמות, קשה היה להבחין שאיננה אחת כזו באמת. מי שמכיר את העלילה יודע שלמרות שהיא מנסה להיות מעמיקה ובעלת רבדים, לא באמת תמצאו כאלו בסרטים של ג'יימס קמרון. העלילה משנית. האקשן, תלת המימד והאנימציה המדהימה יהיו הסיבה לנהירת הצופים לסרטיו של קמרון ועל אף שלא מדובר, ככל הנראה, בסרט מהפכני מקנה המידה של אוואטר, אפשר לומר שהוא ישיג את המטרות הוויזואליות שלו ללא מאמץ או בעיה מסוימת.


מעניין מה יקרה אם אני אמשוך בידית...| באדיבות סרטי פורום פילם

בימים בהם "מוגלי" מסתובב לו בחופשי בנטפליקס, אפשר לומר בביטחון מלא שישנם כמה קווים מקבילים בינו ובין אליטה, לאחר צפייה בו ומיד לאחר מכן באליטה של "אליטה". הדמויות של השניים לא נופלות תחת הגדרת "אדם" וזהותם מורכבת הרבה יותר מהגדרה רפה, אבל גם אם הם תוהים על מהות קיומם; תהייה שהיא שטחית ומעל פני השטח בלבד. בשני המקרים גם האנימציה נעשית ביד אומן, בין אם מבית היוצר של קמרון את רודריגז או תחת ידיו הכמעט דיגיטליות של אנדי סרקיס ובכל המקרים היצורים, המוענקים להם חיים דרך CGI נראים אמיתיים באופן מעורר פלצות.

ובשני המקרים גייסו המפיקים והבמאים את השַמְנָהּ והסלתהּ של כוכבי הוליווד. כאשר בסרטו של רודריגז מככבים בין היתר זוכי האוסקר: ג'ניפר קונלי, כריסטוף וולץ ומהרשלה עלי, אותם מתגברים קספר ואן דיין ("גברים בחלל") ומישל רודריגז ("מהיר ועצבני", תבחרו איזה שבא לכם) ואת כולם מובילה רוזה סאלאזר האנונימית למדי ("הרץ במבוך: מבחני הכוויה" ו"הרץ במבוך: תרופת המוות"), בתפקיד קולה והמקור לאליטה.


הופ...תרים ל-וולה! | באדיבות סרטי פורום פילם

קמרון לא ייתן לכם לתודעה שלכם ללכת לישון והוא דואג, כמו באינפוזיה, לתת מינון קבוע של הנוזל הקולנועי המשובח שהוא מייצר, היישר אל תוך ה-וריד. כל סרט מבית היוצר שלו הוא אירוע קולנועי, שמקבל יחסי ציבור כמעט ייחודיים ולא בכדי. קמרון מוכר לקהל בדיוק מה שהוא רוצה לרכוש - אסקפיזם, עטוף במעטפת הנוצצת, המבריקה והייחודית שלו. היכונו היכונו...אליטה מגיעה. בשנה הבאה, בעיר הברזל הבנויה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אליטה: מלאך קרב": הצצה ראשונית לעיניים העצומות הללו
סרטים בקולנוע