פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה

ביקורות
סרטי מוזיקה, סיפורים על מציאות מעוותת, עוד קטגוריה חדשה שהתווספה וגם הקרנות סרטים נבחרים מכל הזמנים. כל מה שאתם צריכים לדעת על דוקאביב 2018, הפרטים בפנים.

פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה
פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה

בסוף השבוע הקרוב פסטיבל דוקאביב מתחיל ב- 10 ימים מסורתיים עם שני חידושים מעניינים; מסגרת חדשה בשם דוק-קוטור, והחל מהשנה הפסטיבל יקיים תחרות לסרטים דוקומנטריים קצרים, כאשר הסרט הזוכה באופן אוטומטי יהיה כשיר להגשה לתחרות הסרטים הקצרים באוסקר הבא. את הפסטיבל יפתח הסרט של טל הייק: "דודו טסה והכוויתים: אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה גדול". הסרט עוקב אחר דוד טסה בסיבוב הופעות עם להקת "רדיוהד" ברחבי ארה"ב. מסע אליו יצא טסה עם ההרכב שלו "הכוויתים", הרכב נגנים יהודי-ערבי ועם הזמרת נסרין קדרי. תוך כדי מסע ההופעות מתגלה חיבור כמעט בלתי נתפס בין מוזיקה עיראקית ורוקנרול.


("דוד טסה והכוויתים" | צילום: יח"צ)

עוד בתחרות הסרטים הישראלים; "פרא" של אוריאל סיני ודנאל אל-פלג. גיבורי הסרט אריאלה ושמוליק - וטרינרית ומטפל ראשי בבית החולים לחיות בר, מתמודדים עם הקושי בלנהל מערכות יחסים עם מטופלים שלא יכולים לדבר או לקבל החלטות עבור עצמם.

"המרפא הפצוע" של יוחאי רוזנברג שבחר לספר את סיפורו של ד"ר דן פיליפ, קרימינולוג המטפל לאורך שנים בעברייני מין ובעובדי תעשיית הזנות. חייו המקצועיים מזמנים אותו למפגשים אינטנסיביים עם רוע, שיגעון וחוסר גבולות. שגרת חייו נקטעת כשהוא מוזמן לעיר הולדתו אאכן שבגרמניה לטקס זיכרון לגיזלה, חברת ילדותו שנספתה בשואה. החזרה לגרמניה חושפת סוד אפל בעברו של דן ומכריחה אותו להתמודד עם אירועים מכוננים וקשים שחווה כילד רדוף ביער. המסע שופך אור חדש על בחירתו המקצועית ועל המשיכה האובססיבית שלו אל הרוע האנושי (יוקרן ב-Yes דוקו).

"המרפא הפצוע", טריילר



"במדבר", מורכב משני סרטים: "חלומו של עומאר" ו-"חלומו של אבידן" המצולמים בדרום הר חברון ומתבוננים באינטימיות ברועי צאן החיים במדבר בשטחה של הרשות הפלסטינית הנשלט על ידי הצבא הישראלי. עומאר חליל מוחמד, מביא את שתי נשותיו וילדיו לחיות באוהל בכפר ילדותו ולעבוד עם הצאן שבעזרתו הוא מגדיר את גבולות האדמה הפלסטינית. מן הצד השני, אבידן אופיר מקים חוות צאן וחולם להתרחב עם עדר הכבשים שלו ברוח דוד המלך לעבר המדבר והגבעות בהם רועים הפלסטינים. החיים במדבר חסרי רחמים, הפוליטיקה בלתי אפשרית, אך נראה שהדרמה הפנימית היא זו שמכריעה את גורל הגיבורים וחלומותיהם.


("אתה מת רק פעמיים" | צילום: יח"צ)

"אתה מת רק פעמיים" סרטו של יאיר לב ודוד דרעי זוכה פסטיבל דוקאביב בשנה שעברה על סרטו "סאלח פה זה ארץ ישראל": שיחת טלפון מבשרת לאמו של יאיר לב כי היא היורשת החוקית של בית בצפון היקר של לונדון. כל שיהיה עליה לעשות הוא להוכיח שהיא בתו של ארנסט בכינסקי. אלא שכמה ימים מאוחר יותר מתגלה באוסטריה מידע שמדהים את בני המשפחה: תעודת פטירה נוספת החושפת אדם עם אותו שם ומספר זהות שנולד באותו יום ובאותו מקום בו נולד ארנסט בכינסקי. מי גנב את זהותו ואת סיפור חייו של סבא ארנסט? זהו מותחן דוקו החושף אדם שחי עם משפחת בכירים באס.אס והתמנה במרמה לנשיא קהילה יהודית באוסטריה, מה שמוביל למפגש טעון במיוחד בין צאצאי יהודים ונאצים.

בין הסרטים הבינלאומיים הבולטים אשר יוקרנו בפסטיבל: "שבויה", סיפורה של מאריש, שפחה בבית משפחה אשר נוהגת בה באלימות, "שירקרז", זוכה פרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס, "אריק קלפטון: החיים ב-12 תיבות" ועוד.

בנוסף, זו השנה החמישית בה מתקיימת תחרות עומק שדה המעניקה פרס לסרטים בעלי חזון יוצא דופן. השנה בין הסרטים יוקרנו "עור רך כל כך" של הבמאי דניס קוטה, "שלך, אחותי", סרטה של איירין לוסטיג אשר חוזר למכתבים שנשלחו לכתב העת הפמינסטי "Ms. Magazine", "משחקי גברים", קולאז' צבעוני ומשעשע שחוקר את הגבולות בין משחק לפולחן ועוד.

מייסדת הפסטיבל אילנה צור אצרה לכבוד חגיגות ה- 20 תכנית מיוחדת של סרטים משנותיו הראשונות של הפסטיבל, במסגרתה יוקרנו "ההרוג ה-17", "יום הלחם", "עשר דקות מבוגר יותר", "פנס הקסם של באטו" ו"קראמב".

"הבשורה על פי אנדרה", טריילר



במסגרת החדשה דוק-קוטור יוצגו שישה סרטים, ביניהם: "אנטוניו לופז: סקס, אופנה ודיסקו", "הבשורה על פי אנדרה" על אנדרה ליאון טאלי עורך ווג הצבעוני (יוקרן בהוט 8), "וסטווד" שביימה הדוגמנית לורנה טאקר ו"מקווין", על מעצב האופנה האגדי אלכסנדר מקווין.

בסרטי מוזיקה יוקרנו השנה תשעה סרטים, בניהם: "גרייס ג'ונס: על הבמה", "קלייב דיוויס: פסקול חיינו" על מפיק המוזיקה האגדי, "פרלמן" על הכנר והמלחין יצחק פרלמן ועוד.

גם השנה נמל תל אביב יארח את הפסטיבל ויקרין בהקרנות חוצות סרטי מוזיקה.

17-26 למאי, לתכניה מלאה;

http://www.docaviv.co.il/2018
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה
סרטים בקולנוע