"ת'ור: ראגנארוק": הראשון בבידור

ביקורות
הוא חוזר. בפעם השלישית. חזק יותר, מסופר הרבה הרבה יותר, אבל בעיקר הרבה יותר מצחיק מכל סרטי הסדרה. אל הרעם הנורדי שב משיל קילוגרמים של רצינות בשביל לספק לכם בידור קומיקס במיטבו.

"ת'ור: ראגנארוק": הראשון בבידור
"ת'ור: ראגנארוק": הראשון בבידור

שבועיים לפני שליגת הצדק מתאספת למפגשה הראשון עם הצופים, מגיע אלינו החלק השלישי בפאזל מיליון החלקים, שנקרא: "יקום הקומיקס של מארוול". אחרי "שומרי הגלקסיה 2" ו"ספיידרמן: השיבה הביתה" מגיע ת'ור. שנה וחצי לאחר שקפטן אמריקה ואיירון מן התכתשו ושכחו אותו ואת הענק הירוק בצד (לפיכך נוצר הסרטון הקצר והנהדר Team Thor ע"י במאי הסרט, בעל השם הבלתי אפשרי: טאיקה וואיטיטי) הוא חוזר בשביל לתת לעצמו ולענק הירוק במה, אותה איבדו השניים במפגש הענק של כוכבי "הנוקמים" במפגש שלהם על הסט במלחמת האזרחים, סרט שבסופו של דבר היווה בסיס עלילתי מסוים (גם אם קלוש) לסרט הנוכחי של ת'ור.

ספיידי והשומרים התאפיינו מהרגע הראשון שלהם בקומדיה, "שומרי הגלקסיה" התחילו בעצם ליין קומי לסרטי קומיקס ומשם כדור השלג הלך, גדל והתעצם. ספיידרמן הגביר הילוך מקודמיו ועם זאת הצליח לשמור על רצינות בשלבים מסוימים, בשביל ההזדהות של הצופה עם העלילה. אצל ת'ור הנוכחי, נדמה שהז'אנר המוביל הוא קומדיה, גם אם לפעמים זה כבר צפוי להחריד ואפילו מרגיש תלוש מכל מה שהכרנו עד עכשיו, זה עדיין מצחיק בטירוף ולא מוריד מערכו של הסרט.


(מחיאות כפיים סוערות ל... הלה |באדיבות פורום פילם)

סרטו הראשון של ת'ור גילה לעולם את כריס המסוורת'; אוסטרלי חסון, מרובה קוביות ארוך וצהוב שיער. הוא גילם את דמות האל הנורדי ברצינות תהומית ובירידתו לכדור הארץ מאסגארד החלו להתגלות סדקים באותה הרצינות, אבל משם ועד למטאמורפוזה שהושלמה בסרט השלישי (כולל תספורת עדכנית) בסדרה נראה שעברה כברת דרך רצינית, כמעט על גבול המופרזת, אבל אל לנו להלין כי הסרט הנוכחי בסדרה הוא הטוב שבהם וגם אחד המצחיקים, אם לא המצחיק שבין סרטי "הנוקמים" וסרטי היקום של מארוול.

אודין משאיר את הממלכה לצמד בניו, שמקבלים תחרות עם הופעתה של אחות שלישית, עליה לא ידעו מעולם. הלה משגרת את האחים לכוכב הלכת סאקאר, שם יאולץ ת'ור להילחם בענק הירוק ועל הדרך גם לתכנן את הפלישה שלו בחזרה לאסגארד, על מנת להחזיר לעצמו את הממלכה, אנשיה וללמוד לקח חשוב לחיים. בדרך הוא פוגש חברים חדשים, שיעזרו לו למגר את הרוע, אבל הדרך ההיא כל כך מהנה וחושפת בפנינו תבנית קצת שונה, מזו הרגילה, שמארוול היו רגילים ללעוס לנו לכפית הענקית, איתה הם מזינים אותנו בכפייה.


(תספורת חדשה, משחת שיניים ישנה | באדיבות פורום פילם)

קשה לומר שהעלילה מקורית, הכל מרגיש כבר אותו דבר מרוב מלחמות הטוב ברע, בסופו של דבר. אבל יש בסרט הנוכחי איזה שהוא נדבך נוסף מעבר לפן הקומי המתפרץ, כי גם המלחמה של הטוב המוחלט ברע המוחלט משחקת תפקיד קצת יותר משני ושולי, בעוד אחותם המרשעת של לוקי ות'ור, הלה (קייט בלאנשט הנהדרת) זוממת לשלוט על אסגארד, צמד האחים דווקא נלחמים ברשע מזן שונה לגמרי, הגראנדמאסטר, שליט הכוכב סאקאר (והמגולם באופן מופלא על ידי ג'ף גולדבלום) המטורלל והצבעוני.

הסרט הנוכחי מלמד את מעריצי יקום הקומיקס של מארוול לאן נעלמו הענק הירוק ות'ור ובמקרה של ת'ור הוא גם מראה איך בדיוק הוא הגיע לאן שהגיע. בנוגע לענק הירוק, הסיפור קצת קלוש, אבל הוא ממש לא הדמות הראשית של הסרט ולא זקוק ליותר מדי פיתוח עלילתי. הסרט עצמו מתחיל בסצנה נהדרת במסגרתה ת'ור מדבר עם שלד, שכלוא איתו ומשם עובר להיות תלוי על חבל ולשוחח עם יריב נוסף, שמספר לו על המשמעות של ראגנארוק. בסצנה הזו טמון כמעט כל הקונספט הקומי של הסרט.


(יאללה, מי בא לשחק? | באדיבות פורום פילם)

הז'אנר הקומי היה מפותח תמיד בסרטי הקומיקס של מארוול, אבל הפעם הוא משתלט על כל פינה בסרט. העלילה, שנשענת על קומדיה, גראפיקה ואקשן סוחף, ממש רחוקה מלספק משהו חדש או מסעיר, אבל היא לגמרי עומדת בסטנדרטים הרגילים שהציבה מארוול בסרטי הקומיקס שלה. האמירה הזו היא בעצם הטוב והפחות טוב בסרט, כיוון שהוא עומד בקנה אחד עם הטובים שבסרטיהם האחרונים של מארוול (בניגוד לקודמיו, שהיו טובים ותו לא), אך מהצד השני האמירה מספקת עדות על הבעיה של מארוול לברוח מעצמה ומעלילות הגנריות של סרטיה.

הסרט השלישי מבדל את עצמו מהשניים האחרים, כאשר הוא הטוב מבין השלושה והפעם הוא גם נכנס למשבצת של באדי מובי ועוד בשתי חזיתות, במקום מסוים, כאשר את חבורת הנוקמים הוא מחליף בנוקם (הענק הירוק, שלקח מספר שיעורי דיבור והגייה נכונה) ואח (איתו היריבות והחברות נשמרת), מהם ומעוד כמה חסרי התאמה הוא ירכיב את הצוות שיציל את העולם מהאפוקליפסה הבאה שלו - ראגנארוק ואולי את תחילת החורף מאפוקליפסת סרטי קומיקס אופציונאלית - "ליגת הצדק".


(ת'ור מתכונן למפגש הקופתי עם באטמן | קרדיט: צילום עצמי)

משפט על הסרט:
מארוול עושים להיטים, את זה כולם יודעים, עכשיו גם ת'ור הצטרף, שני סרטים מאוחר יותר, לשורת הלהיטים שעשו באז וטוב לצופים על הלב ובבטן. הביקורות והאהבה שהסרט מקבל הן כמעט אבסולוטיות, אולמות הקולנוע מתפוצצים מצחוק ובמארוול יכולים לסמן "וי" גדול ועבה על עוד הצלחה ועוד בדיוק שנייה ורבע (שבועיים, ליתר דיוק) לפני שבאטמן והחברים מגיעים לנסות את מזלם.

משפט על במאי הסרט:
טאיקה וואיטיטי. זהו. רציתם משפט, לא? אורך השם ושבירת השיניים מספקים כמעט משפט שלם לבמאי הקומדיות הנפלא הזה שפשוט לוקח את ת'ור ומשנה לו קונספט בצורה חדה ומוצלחת. הניו זילנדי/יהודי עוד לא ביים משהו בקנה המידה של ת'ור והוא לגמרי מצדיק את הבחירה בו עם כתיבה מרעננת וסרט שהוא כיף אחד גדול. אה והוא גם מגלם תפקיד נהדר בסרט.


(ישירות מהקליפ של סטטיק ובן אל | באדיבות פורום פילם)

משפט על השחקנים:
כריס המסוורת' כבר יצא מתדמית הבלונדיני הטיפש לא פעם, אז הפעם יש לו הזדמנות לחזור קצת לשם בתפקיד נפלא ומצחיק. טום הידלסטון, שמגלם את לוקי, ממשיך לדרוך באותה המשבצת, קייט בלאנשט נפלאה בתור המרשעת. הוותיקים מהסרטים הקודמים פה שוב - אידריס אלבה, מארק רופאלו ואנתוני הופקינס ואיתם מגיע קצת דם חדש לסדרה, כאשר טסה טומפסון, קארל אורבן ואפילו בנדיקט קמברבאץ' מעניק לצופים הופעת אורח עם דוקטור סטריינג' שלו.

משפט על אורך הסרט:
שעתיים ועשר דקות שהן קצת יותר מדי, אבל לא מניחות לעלילה להתבלגן יתר על המידה, אך אין ספק שהסרט יודע להעלים כמעט כל רגע מת באקשן נטו.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ת'ור: ראגנארוק": הראשון בבידור
סרטים בקולנוע