"סמוך על סול": משווה ומעלה

טלוויזיה
"סמוך על סול" ממשיכה בדרכה להפוך ולהיות אחת הסדרות האיכותיות ביותר שיש לטלוויזיה להציע וגורמת לכך שכאשר "שובר שורות" תיכתב בספרי הימים של סדרות הטלוויזיה, היא תיכתב איתה באותן השורות.

"סמוך על סול": משווה ומעלה
"סמוך על סול": משווה ומעלה

הפעם הוא לא יהיה עיטור ושטיח לרגלי "משחקי הכס" ולא רק בגלל ש"משחקי הכס" הזיזו צפונה את תאריך שובם, אלא בגלל ש"סמוך על סול" כבר הולכת וקונה לעצמה מעמד של סדרת על בפני עצמה. סול גודמן הוא כבר לא רק ספין אוף, הוא הדבר האמיתי והוא כל כך טוב שכל צופי "שובר שורות" מתחילים לשחזר את התחושות מהצפייה בסדרת המופת ולכסוס ציפורניים קצת לפני שמגיע ג'ימי מק'גיל (עדיין לפני הטרנספורמציה להיות סול גודמן) חזרה לעלות על מסך הטלוויזיה בביתם.

כמו בשתי העונות הראשונות, גם בעונה הנוכחית התמונה הפותחת היא בשחור לבן והסיקוונס בסניף "סינבון" באומהה מציג את "ג'ין", הגלגול השלישי של ג'ימי מק'גיל וסול גודמן. הוא חי את חייו במועקה ושלווה יחסית ופתאום, כאשר הוא יושב לו עם הכריך של ארוחת הצהריים שלו, הוא עומד בפני מבחן. סיטואציה של פשע נקרית לנגד עיניו ובבושה יחסית הוא נוהג כפי שכל אזרח תמים היה נוהג ועוזר לאכיפת החוק, אבל משפט המפתח שלו מגיע דווקא אחרי שנהג כאזרח מן השורה, בעודו צועק לצעיר הנעצר "תשיג עורך דין" ובכך שובר שתיקה לסיקוונס ומראה שרוח עורך הדין המנוול עדיין מפעמת בו בכל הכוח ובעצם שום דבר לא השתנה אצלו.


(את נראית מתוחה, מעניין למה?)

בתום העונה שעברה ג'ימי וצ'אק סגרו עם הודאה בתרמית של ג'ימי, בינם לבין עצמם ועל חזרתו של צ'אק בחזרה לעולם עריכת הדין. וגם היה טוויסט קטן ומלוכלך - צ'אק הקליט את הודאתו באשמה של ג'ימי ובכך פתח את מירוץ החימוש להוצאתה להורג של הקריירה של ג'ימי וכנראה גם של קים. האוורד טוען שההודאה לא קבילה בבית משפט, צ'אק מסכים לחלוטין, אבל מוחו החריף כבר סיים את תהליך זמימת המזימות כנגד אחיו והסרן שמגיע למשרדו הוא רק נדבך ואות ראשוני בדרך לנפילה הגדולה של ג'ימי בחסות צ'אק.

כל כך רוצים להזדהות עם ג'ימי וכל כך כיף לשנוא את צ'אק שלעיתים שוכחים שבמרבית המקרים והמצבים ג'ימי הוא עדיין נוכל קטן, הרבה לפני שהוא עורך דין קטן-גדול. צ'אק הגון, מתוסכל משנים בצילו של ג'ימי ועכשיו העת להגיש את הנקמה קרה. מה זה קרה? קפואה! ובעוד קים ממשיכה לתחזק את התיק של "מסה ורדה" ושלל הלקוחות הפנסיונרים של ג'ימי, השניים ממשיכים לנהל מערכת יחסים שנמצאת על גבעה גבוהה של סודות ומציגים את זה נפלא כותבי הסדרה (פיטר גולד ו-וינס גיליגן), כאשר הם מציגים את הקשת בענן, אשר מעטרת את משרדם של ג'ימי וקים, צבועה או יותר נכון מחוקה למחצה. סימבוליזם ראשון בפרק, כאשר השני נוגע לקים בקשר לאובססיביות שלה להוציא את הטפסים של "מסה ורדה" מושלמים עד הפסיק (או הפסיק והנקודה) האחרון, בו בזמן שג'ימי מוחק את הסימנים האחרונים לחיוך ואופטימיות בקשר הזה מהקיר של המשרד (קרי, הקשת בענן).


(כבר אי אפשר לקרוא ספר בשקט)

העונה הנוכחית פומפמה בסימן גאס פרינג, הארכי נבל השקט מ"שובר שורות" שעושה קאמבק מהסדרה ההיא לסדרה הנוכחית וכל הרמזים מובילים לכך שהוא קשור בצורה ישירה או עקומה לפתק על מכוניתו של מייק. מייק באקט אובססיבי שני ומרכזי הרבה יותר, בפרק הנוכחי, עושה את כל שביכולתו בשביל להבין מי רומז ומסמן לו רמזים. הסבלנות שלו ראויה לשבח והדרך בה מציג אותו ג'ונתן בנקס ראויה לשבח לא פחות מזה. סיקוונס שלם ללא מילים ולא בפעם הראשונה ולא בסדרה הראשונה של בנקס, שפשוט מעביר בדיוק את כל מה שהוא צריך דרך מבטים ושפת גוף. קצת דיבורים פה ושם, אבל הם ממש לא המרכז, בנקס מעביר לצופים את מייק שהכירו ואהבו לאהוב מ"שובר שורות".

נראה שג'ימי שוב חולק זמן מסך מפוצל עם מייק, כנראה עד שגאס ייכנס לערבב את הקלפים (ואת זמן המסך) מחדש. בינתיים המשבר של ג'ימי והדיכאון מהמצב עם אחיו הוא רק קצה קצהו של הקרחון הענק השקוע מתחת למים ובערך באותו קצה קרחון נמצא מייק מול גאס, כך רומז הפרק בשתי הסיטואציות. "מייבל", הפרק הראשון לעונה השלישית ממש לא רץ, הוא אפילו זוחל ומדבר ברמזים וקצוות ראשוניים. הוא נותן לצופה לגשש באפילה קצת, טיפה לפני שהוא מתחיל להרים את התריס שיעזור לשפוך אור על העלילה והוא נותן טעם מיוחד שרק מוכיח שהיה ממש שווה לחכות לעונה השלישית, בה "סמוך על סול" הולך ומתקרב עוד טיפה ל"שובר שורות" ובו זמנית גם מבדל את עצמו מהיצירה המקורית.

"סמוך על סול" זמינה בנטפליקס ובסלקום TV ומשודרת בימי רביעי ב-Yes Oh וב-HOT HBO בשעה 22:00

סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סמוך על סול": משווה ומעלה
סרטים בקולנוע