"משחקי הכס 6, פרק 2": המחזיר נשמות לפגרים מתים

טלוויזיה
הניחושים, התקוות ושלל תיאוריות הקונספירציה, שנזרקו לאוויר, סוף סוף יכולים לחזור לאחסנה יבשה. ג'ון סנואו חזר לנשום אוויר, בדקה התשעים של הפרק השני של העונה השישית. עכשיו אפשר להתרכז שוב בשאר חלקי העלילה של הסדרה ולנשום, סוף סוף לנשום.

"משחקי הכס 6, פרק 2": המחזיר נשמות לפגרים מתים
"משחקי הכס 6, פרק 2": המחזיר נשמות לפגרים מתים

אם חשבתם ששדיה הנפולים של מליסנדרה הם השוק הגדול של תחילת העונה, טעות מרה בידיכם. שנה שלמה שחובבי/מעריצי/ חוליי סדרת המופת מעלים תיאוריות וספקולציות השכם וערב. הוא חי? הוא מת? הוא יושב לחיים בתור "מת חי"? הדעה הרווחת הייתה שמליסנדרה תהיה זו שתפיח חיים בגופו הכחלחל/לבן של ג'ון סנואו והתיאוריה הנפוצה הזו הסתברה כנכונה מכולן. אחרי פרקיים שקיט הרינגטון שימש כגופה, הוא שב לנשום אוויר קפוא, מיד אחרי הטקס הטרחני של מליסנדרה, שבסופו הברור מכל (או שלא...) קרה: ג'ון סנואו חזר לנשום והמעריצים שחררו אוויר וחזרו לנשום גם הם.

שאר העלילות מעניינו קמעה ובעיקר זו של רמזי, שהולך ומשאיר אבק לג'ופרי בתור הנבל המחליא ביותר של הסדרה ושל כל הסדרות מסביב, כאשר הוא מכחיד משפחה שלמה ומותיר את עצמו בתור הבולטון היחיד השולט ושישלוט. במהלך הפרק ניכר ונדמה כי עלילת הבולטונים תהיה זו שתנחה את הקו המרתק ומכניסה מת חדש לרשימה, אבל אז מגיע סוף הפרק וטורף את כל הקלפים, בדומה למה שקרה בעונה שעברה, כאשר ג'ופרי עשה פרצוף נחנק ונפרד לשלום (ולשמחת כל מעריצי הסדרה) לנו מהפרצוף.

גם הו(דור) חזר:
הפרק נפתח עם בראן, שחוזר אחרי היעדרות של עונה שלמה וצופה בחיזיון מהעבר, שם הודור (הצעיר) מדבר סוף סוף, אך לא מגולם על ידי הענק החביב והמפגר שכולנו למדנו לאהוב. הודור הבוגר והענק חוזר בגדול עם רביעיית "הודור" מופלאה ומלאת ערגה וגעגוע לענק הטיפש ובראן, מוכיח שהוא כנראה האדם היחיד בעולם שיכול לשבת בפוזיציית שיזוף בשלג הקפוא, מבלי שזה ישפיע על זרימת דם לעורקים הראשיים ולאיברים החיוניים.


(לא יודע, נראה לי זה משהו שאכלתי)

שירת הדרורים:
השוק של מעלה המלך מגלה ליצן חדש, שלועג לסרסיי ולתהלוכת השיימינג שלה, דבר שעולם לו בחייו, כאשר מגיע הר מסוים ומנפץ את ראשו כנגד הקיר, עליו השתין הלה, בדיוק לפני שנייה ורבע. העלילה במעלה המלך נותנת במה מחודשת לטומן במפגש עם הוריו, לחוד, כאשר הוא מונע מאימו הופעה במיטב מלבושיה השחורים בהלוויית בתה ומגיע להתנצל על מעשיו ועל כך שאפשר את השיימינג המשפיל שעברה אימו. טומן וג'יימי מסתכלים על גופתה של מירסלה שמחזירה מבט מוזר, עם קישוטים קריפיים לעיניה, טומן הולך לאימל'ה וג'יימי מתעמת עם הדרור הגבוה ומבין שבשביל לגמול לו על היחס שהעניק לאחותו הוא חייב להיות מחושב יותר ומתוכנן יותר מפרץ רגשות אלים, שעולה וגואה בדין והדברים שמחליפים השניים.

הדרך לדרקון עוברת אצל טיריון:
בינתיים במירין, פגישת עבודה של חברי הצוות של חאליסי. הנושא שעל הפרק הוא שחרור הדרקונים וניסיון האכלתם; טיריון לוקח את המשימה על עצמו ומנסה לרכוש את אמונם בסיפור מהילדות. מסתבר שהדרקונים מאזינים טובים ואף מבינים את מה שהדרדס המתחכם מספר להם ומסמנים לו שהשלשלאות, אשר קושרות את צווארם כבר מייגעות למדי והגיע הזמן לשחרר. העלילה הזו חיכתה למשהו לוהט מעבר לשריפת המעברים ממירין והלהט היחיד שנותר בעיר הוא במרתפי המרתפים, שם הדרקונים כבר מתחילים להתרגל לתנועות חופשיות של הצוואר ומתמתחים לקראת יציאה מהכלוב לסיבוב.


(בוא אליי דרקון נחמד, שב אצלי על כף היד? | צילום: גטי אימג')

חטיפים לפני שחוטפים:
אריה מקבלת שוב שתי דקות של תהילה וחוטפת מכות, כפי שהתרגלה בתור עיוורת. ז'אקן מגיע, בוחן את המצב ואת אריה ומוביל אותה, כלאחר כבוד, לכיוון התפתחות עלילתית שתלך ותיבנה, כנראה בפרקים הבאים. סאנסה, שוב ג'ינג'ית, בריאן ות'יאון עושים הערכת מצב ות'יאון מצליח איכשהו לעזוב את סאנסה, באופן שיגרום לה להתגעגע לייצור חסר הפין ולמרות כל העוולות שגרם למשפחתה וזאת בלשון המעטה. בביתו של ת'יאון, ביילון גרייג'וי מחזיר את נשמתו לבורא והופך לדמות השנייה, אשר עוזבת את הסדרה בפרק הנוכחי (יחד עם רוס בולטון), כאשר הוא פוגש את המים מהגובה הלא נכון להמשיך לחיות.

אוי רמזי, מתי תמות כבר?
וכעת תופים חלשים, אך רועמים, עבור רמזי בולטון. היצור הנאלח עוד רודף את אשתו, אבל לא פוסח גם על שאר משפחתו, כאשר הוא מוסיף לרשימת הרצח שלו את פאפא רוס בולטון, אשתו של לורד בולטון (היוצא) ובנו הרך שזה עתה נולד. זה תסביך אח אמיתי, זה תסביך של סוציופת אמיתי וזה אחד הרשעים המוצלחים ביותר שידעה סדרה כלשהי בעשור האחרון (לפחות).


(תכף תקבל כיפה אדומה, יא אבא זבל | צילום: גטי אימג')

כמה טוב שבאת הביתה:
ולתופים הרועמים והרועשים ביותר שתוכלו למצוא; טירת שחור עוברת הפיכה נוספת. הפראים נכנסים ומכניעים את חוליית הבוגדים שדקרה (ודקרה ודקרה ודקרה) את ג'ון סנואו והכל מוכן להצגה המרכזית. מליסנדרה ודאבוס נועצים לגבי עילוי נשמתו של סנואו חזרה מהמתים והפעם היחידה שבמסגרתה מליסנדרה מרגישה שכוחה וקסמיה כבר עזבו את העיר, היא הפעם הנוספת שמוכיחה שכוחות הקסם לא נטשו את המכשפה הזקנה (והשווה). מליסנדרה מנקה, מספרת, מגלחת ומתפללת לעילוי נשמת אפו של ג'ון סנואו. הייאוש אוחז בנוכחים בחדר וכולם מעוזבים את החדר ללא שום תקווה לראות את סנואו פעם נוספת ואז... או אז האוויר חוזר לריאותיו של ג'ון סנואו. הפרק נגמר ואיתו כל הספקולציות של שנת ציפייה שלמה. פשוט אנטי קליימקס מושלם לשיא שחוו הצופים בתום העונה שעברה.


(ברוכה תהיי, מכשפה ג'ינג'ית - מקומך בגן עדן מובטח | צילום: גטי אימג')

ג'ון סנואו יחזור אלינו בפרק הבא (וגם חאליסי, שנעדרה משך פרק שלם, לא צעד אופייני עבור יוצרי הסדרה), יטרוף את כל הקלפים ויחלק אותם מחדש. לסאנסה יש לאן לחזור ומי שיגן עליה בגופו הדקור, המפגש המשפחתי בדרך. צפירת הרגעה כולם, ג'ון שלג חוזר, חזר וימשיך לחזור ולקבוע תקדים למת הראשון מכל הדמויות האהובות, שאשכרה ימשיך איתנו משך העונה (או עד שיהרגו אותו שוב). אל תצפו לעוד קליימקס משוגע כזה עד הפרק התשיעי, אבל כמו שהרגילו אותנו יוצרי הסדרה, אל תצפו לכלום כי "אתם לא יודעים דבר...".

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 2": המחזיר נשמות לפגרים מתים
סרטים בקולנוע