כוכב בפוקוס: הצצה לחייו של ז'אן קלוד ואן דאם

קולנוע
פעם טעיתם ושאלתם את עצמכם, מי הוא בעצם ז'אן קלוד ואן דאם ומאיזה מדינה הוא לעזאזל?, אז הנה לכם כמה עובדות שלא ידעתם על מכונת הסרטים הבלגית ועל עברו הפחות זכור לטוב.

כוכב בפוקוס: הצצה לחייו של ז'אן קלוד ואן דאם
כוכב בפוקוס: הצצה לחייו של ז'אן קלוד ואן דאם

מי לא גדל על סרטי ואן דאם, וכמה פעמים יצא לכם לראות סרטים של הבלגי פעם אחרי פעם, ספורט הדמים, קיקבוקסר, דאבל אימפקט ואחרים. ואן דאם, אשר ידוע בכינוי "מנוול", הפך לכוכב אקשן מאותה מדינה שהסמל האהוב עליה היא "בובת חרסינה המשתינה" (ואם אתם לא יודעים מה זה, תעשו לעצמכם טובה וחפשו בגוגל את התמונה של "Mannequin Pis" עכשיו!), שוקולד טוב ומוכר בכל העולם, וואפלים שנמכרים בכל רחבי העולם בצורה דומה ושם גם כן, פרחים בכל הצבעים מסביב למדינה כולה, וז'אן קלוד ואן דאם אחד.

מסתבר שבבלגיה נותנים כבוד גם לואן דאם, אותו שחקן אלמוני אשר אריה סבן זיהה בעודו מלצר באותה מסעדה שהתארח איש העסקים הישראלי, הוחתם מיד ע"י לא אחר מאשר מנחם גולן שלנו, והפך מהרה לעליל סרטי אומנויות הלחימה בקרב נערים בכל רחבי העולם, אז מי בעצם יותר מוכר בבלגיה, הוואפלים או ואן דאם?, שאלה מעניינת.

בשנות ה-80 המאוחרות ובתחילת שנות ה-90 המוקדמות ז'אן קלוד ואן דאם היה בטופ שבטופ. הוא היה על גג העולם ובעט בכל מי שלא נכנע. פרשיית סמים רחבה בתקשורת כולה, גירושין, התקף לב בגיל 50, והיד אצל ואן דאם נשארה עוד נטויה.



בשנת 2008 הפיק ושיחק בסרט "JCVD" אשר סיפר את סיפור חייו של השחקן אשר חוזר לארץ מולדתו בבושת פנים, הוא בוכה אל המצלמות על אותן טעויות שעשה ומבקש את סליחתם של אותם המעריצים אשר תמכו בו במשך כל שנות פועלו וביקש בסך הכל הזדמנות נוספת להוכיח שיש לו עוד מה לתת וכי הוא רוצה שכולם יזכרו אותו כפי שהיה בתחילת הקריירה.

בגיל 52, ז'אן קלוד ואן דאם בועט, ועוד איך בועט, הוא השתתף בסרט "קונג-פו פנדה 2" ב-2011, הספיק לחדש את "חייל אוניברסלי" ב-2009, היה הדמות המרכזית במשחק נדיר שהזכיר ימים טובים שלו בסרט "משחקי התנקשות" לצד סקוט אטקינס ב-2011, ואף אמר "לא" לסילבסטר סטאלון כשביקש ממנו לקחת חלק ב"בלתי נשכחים" (הראשון) כי לא היה מוכן להפסיד בקרב שהיה חלק מהתסריט מול דולף לונדגרן.

השנה הוא קיבל תפקיד די מרכזי בסרט השני בסדרת "בלתי נשכחים" כאשר היה לבלגי רשע ומרושע, וגם בסרט של סטאלון הוא נתן הצגה של ממש והוא לא שוכח לומר תודה לסטאלון לעיניי המצלמות על שנתן לו את ההזדמנות להיות חלק מהיצירה המדהימה כשלעצמה למרות שהיה צריך לקבל על עצמו את רוע הגזירה להפסיד בסופו של הסרט.

אז למי ששכח, זאת הייתה תזכורת שכולה מוקדשת לכם, חובבי סרטי אומנויות הלחימה, מעריצי ז'אן קלוד ואן דאם, לבלגים גאים ובכלל למי שאוהב סרטי אקשן או סתם וואפל בלגי. ומכאן, אנחנו מחזירים את השידור לאולפן.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על כוכב בפוקוס: הצצה לחייו של ז'אן קלוד ואן דאם
סרטים בקולנוע