"ילדות פרא": ילדות פראיות שרק רצו להיות ילדות

קולנוע
חמש נערות צעירות, יפות ומודרניות שמחפשות משהו קצת אחר בחיים. אבל הסבתא מתכננת משהו אחר, האם היא תצליח לחתן את כולן או שמה הן ייקחו את גורלן לידיים וימצאו לעצמן גורל אחר המתאים לאופי ה"פראי" שלהן?

"ילדות פרא": ילדות פראיות שרק רצו להיות ילדות
"ילדות פרא": ילדות פראיות שרק רצו להיות ילדות

אין כמו ללכת לקולנוע ולראות סרט מרגש במיוחד. הפעם זה קרה כאשר צפיתי בסרט "ילדות פרא" של דניס גמזה ארגובן, שגם ביים וגם כתב את התסריט. מדובר בסיפורן של חמש ילדות יפות באופן יוצא דופן, החיות אצל סבתא שלהן בכפר ים תיכוני קטן, בשוליי החברה הטורקית. כאשר הן מגיעות לגיל ההתבגרות הן נאלצות להתמודד עם חוסר התאמה בין החזון שלהן של עתיד שמח ומאושר, לבין חזונה של הסבתא לחתן אותן במהרה ולמנוע אסון מביש בקרב המשפחה.

אחת אחת הן יוצאות מהבית דרך חתונה משפחתית ושכונתית, האחת מאהבה והשנייה משידוך וכך האחיות נאלצות להיפרד אחת מהשנייה ומהילדות המתוקה שלהן, שנעלמת עוד יותר אל תוך האופק עם כל אחות שמתחתנת. הדיסוננס בין הישן לחדש, המודרני לעתיק, המסורתי לעומת ההגשמה העצמית האישית מגיעה לשיא בצורת האחות הקטנה ביותר, אשר מחליטה לקחת את גורלה לידיים שלה ולא להיכנע לחוקים המיושנים של משפחתה, שכנראה כבר אין לה מקום בה.


("נאלצות להיפרד אחת מהשנייה ומהילדות המתוקה". צילום: יח"צ)

מדובר בסרט מקסים ומרגש המספר את סיפורן הטראגי של כל כך הרבה נשים ברחבי העולם, על המלחמה האישית שהן נאלצות להילחם בה מידי יום. המלחמה על החופש שלהן, הרצון החופשי שלהם ובעיקר, הזכות הבסיסית שיש להן לאהבת אמת והגשמה עצמית. מדובר בערכים המיושנים של פעם, של חתונה, משפחה וילדים ללא קשר לאהבה או רגש כלשהו וחיים שלמים של עקרות בית לעומת הערכים החדשים שהילדות הללו גדלו לתוכן מכורך המציאות. הן מאמינות באהבה, בסיפורים קסומים, הן רוצות להתאפר ולהתלבש כמו הבנות שהן רואות על שערי המגזינים והעיתונים, אבל הן לא יכולות.

זהו נושא חשוב ביותר שמדהים לראות איך העולם הקולנועי מטפל בו יותר ויותר בשנים האחרונות. הזכות של אישה להחליט על גורלה, להתלבש איך שהיא רוצה, לעשות מה שהיא רוצה ובעיקר להתחתן עם מי שהיא רוצה, ולא בכפייה בגיל 14 עם גבר המבוגר ממנה בשלושים שנה לפחות. הסרט מעביר את הקונספט החשוב הזה בצורה יוצאת מן הכלל, מרגשת לכל הדעות והכי חשוב בצורה אמיתית וכנה, מבלי לייפות את המציאות המרה שכל כך הרבה נשים נאלצות להתמודד אתו ברחבי העולם מידי יום, גם בזמננו.


(להתחתן ולא בכפייה. צילום: יח"צ)

בכיתי לאורך חצי סרט כשהבנתי כמה מזל לי יש שלא גדלתי בסביבה כזו, ומתוך הערצה לדמות הראשית, כל כך צעירה, חכמה ונחושה בדעתה. אם היא הייתה יכולה היא הייתה מצילה את כל אחיותיה, אבל החיים לא תמיד מסתדרים כפי שאנחנו רוצים. אולי הכי חשוב זה שהיא הצליחה להציל את עצמה, למרות הכל. ועוד יותר חשוב מזה, שהמלחמה הקטנה שלה עלולה לעזור למלחמתן של נשים רבות ברחבי העולם לעוד שנים רבות. ממליצה מאוד ללכת לראות אם אתם מחפשים חוויה כנה, אמיתית ומרגשת במיוחד, שתגרום לכם לחשוב על הנושא ימים לאחר שיצאתם מאולם הקולנוע.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ילדות פרא": ילדות פראיות שרק רצו להיות ילדות
סרטים בקולנוע