פני דרדפול - פרק 3: הפלאש (בק)

טלוויזיה
פני דרדפול עושה שיפט צידי לעלילת עברה הלא רחוק מדי של מיס אייבס והצופים מקבלים הצצה על התפתחות הרשע שבפנים וזה שמתחיל לצאת החוצה. כמו כן, על הפרק; ניצני היריבות עם מאדאם קאלי. פלאש בק עלילתי וארוך מהרגיל כובש את הפרק השלישי במלואו.

פני דרדפול - פרק 3: הפלאש (בק)
פני דרדפול - פרק 3: הפלאש (בק)

תחילת עלילת הפרק השלישי נראית תמימה ורגילה למראה עין בלתי מעורפדת, אבל מה שנראה כמו מפגש אקראי נוסף בין מיס וונסה אייבס לבין מיסטר צ'אנדלר, הופך לחפירה אל תוך נבכי עברה של וונסה, אשר מספרת לאית'ן "משהו שלא סיפרה לאף אחד". אפשר היה לסכם את העניין במשפט ורבע, אך בהפקה של פני דרדפול החליטו למתוח פרק שלם על היפיפייה, מובילת הסדרה וכיצד החלה לאזן את השדים (או שד אחד) אשר בתוכה, אל עבר משהו ידוע ולא בטוח שנשלט במלואו.


(את נראית בדיוק כמוני, שהייתי צעירה. צילום: מתוך "פני דרדפול")

אז כפי שניתן להבין ולראות, השניים נפגשים בבית לדקה ורבע של שיחה ומיד העלילה מקדירה את פניה עוד קצת ויוצאת מלונדון האפרורית, אל עבר כפר/עיירה נידח/ת, שם הדמות המובילה של הסדרה, מיס וונסה אייבס הולכת למכשפה מקומית, אישה שהחיוך והסברת הפנים זרים לה כמו הזרות של דוקטור פרנקשטיין ליחסים חברתיים.

אותה אישה, עדיין אלמונית ומחוסרת שם, נודעת בזכות כישורי הכישוף שלה, כישורים אותם היא מתרגמת להפלת ילדים לא רצויים ושלל משימות שאף אחד אחר לא רוצה לבצע באותה עיירה. מיס אייבס מגיעה על מנת לנסות לעזור לחברתה (מינה, שכזכור כבר איננה איתנו עוד עם סוף העונה הראשונה) ועל הדרך להבין מי יושב ודוגר בתוך גופה ונשמתה.

עד כמה שברור, שאותה ישות היא חיצונית ודמונית, ישנה בעיה גדולה מיהי אותה ישות? על מנת לגלות זאת וונסה עוברת סדרת חינוך צבאית אשר כוללת סטירות, משחק קלפי טארוט זריז וכמובן אי אפשר ללא ריסוק עמוד השדרה של שפן תמים, שהתחושה הראשונית היא לאמצו לחיק. תום הסדרה המקוצררת מוצא את וונסה ביחסי קרבה מזורזים עם הזקנה הבלה והנרגנת, עוד טיפה חושך והנה העלילה מתחילה להסתבך, כאשר מאדאם קאלי, מתגלה בתור אחותה האבודה של המכשפה הבלה ומסתבר שהן בכלל אחיות, או אחיות לשבט כלשהו, שהפריד בינן.


(בחורף הזה תלבשו שחור. צילום: מתוך "פני דרדפול")

בעוד הזקנה נותרה נאמנה לדרכה, מאדאם קאלי קיבלה זימון מלוציפר ועשתה דארת' ווידר, זגזגה לצידו האפל של מנזר האחיות וכמובן שסחפה, בעזרת אישיותה הכובשת, את שאר האחיות הסקסיות, ששירתו באותו זמן להיות איתה ולהלך אימים בשעות הלילה. בסצנה האפלולית בחצר ביתה של הזקנה, מגלה מיס אייבס את רגשי ידידותה העמוקים לרוטנת המבוגרת ומגנה עליה מכיליון. יום, כמה ראשי בקר שהתפגרו מידיה המכושפות של מאדאם קאלי והיא ממשיכה ומרעילה את אחד מראשי העיירה, סר ג'פרי שמו, כנגד אחותה לשעבר ועל הדרך מעבירה אותו סדנת סאדו מאזו מזורזת עם הצלפות והשפלות מילוליות, שלא היו מביישות את בכירות מועדון הדאנג'ן היפואי.

משם הדרך התלולה עד המרדת תושבי העיירה כנגד המכשפה, שהפכה לסוג של דמות אם עבור מיס אייבס, היא קצרה מאוד וכולם כבר יודעים ומנחשים את סופה, אבל הדרך אליה עוד כללה מפגש מאיים בין סר ג'פרי לוונסה, כזה שיגרום לסר הלא מנומס והשפל להתנקם בה בגלל רמיסת כבודו וגבריותו, גם אם המפגש נערך באמצע היער ואין עדים, סר ג'פרי חייב להוכיח שהוא גבר.


(הויסה, לעבר העבר. צילום: מתוך "פני דרדפול")

וכך, על ערש דווי, ממילא ולפני הצלייה המסורתית כתוצאה מציד מכשפות מגלה הקשישה הנרגנת למיס אייבס את שמה, ג'ואן קלייטון. תגלית השם איננה מרעישת עולמות ולא משנה שום פרט במותה ההולך ומתקרב, היא מורישה שנייה לפני ספר מקולל ואסור לידיה של וונסה והולכת לקבל מקלחת זפת חמימה, שנייה ורבע לפני שנשרפת כמו שכתוב בכל ספרי המכשפות.

וונסה, מצידה, מקבלת צריבת צלב לא נעימה בכלל מסר ג'פרי המנוול, שנוקם את נקמתו האישית ועל הכל משקיפה מאדאם קאלי מהצד, אחרי שערבבה ובחשה אל עבר רצח אחותה לשעבר ולכיוון מיס אייבס, בעלילת ההווה של הסדרה. מיס אייבס קמה מושפלת בבוקר שאחרי ולא מבצעת את הליכת הבושה, אלא הולכת להשאיר כתם דם בצורת עקרב מעוצב מחוץ לבית, אוספת את הספר המקולל ויוצאת לדרכה, חזרה אל האורבניות הלונדונית והעלילה המקורית.

פרק שלם שסבב סביב עלילתה של מיס אייבס והבנה של דבר או שניים על עברה הלא כל כך רחוק, פרק שלם שיוצא מהעיר וחודר אל תוך טבע יערי ואחו בזעיר אנפין ובעיקר אל בקתה אחת, אשר שם נופלים דברים ואישיותה של מיס אייבס מתגבשת, לגבי עצמה והשדים הפנימיים איתם היא חיה וכמובן שנשפך קצת אור אל עבר היריבות בינה לבין מאדאם קאלי.


(תנו לי רק לקחת את השרשרת שלה. צילום: מתוך "פני דרדפול")

עיצוב הפרק הספציפי דרש קצת פחות מיוצרי הסדרה, לא נוף עירוני עתיק ועמוס פרטים, אנשים ו/או יצורים מיתיים וכמובן גיבורי סדרה מקומיים. נטו מיס אייבס, קצת ממאדאם קאלי, המנוולת הרצינית של הסדרה ושיהוק של אית'ן צ'אנדלר בתחילת הפרק. אתגר לא קטן להותיר עניין, כאשר עושים גיחה אל מחוץ לתבנית העלילתית המוכרת, אבל עדיין מחזיק את הפרק בסדר גמור, גם אם לא בטוח שמרתק לראות את הסיפור הזה בהרחבה, זה עדיין נותן טעם של עוד קצת מאווה גרין הפנטסטית והאיכותית.

הפרק הבא, כך נראה בתחילת הקדימון (אשר נסגר במהירות מטעם לפגם בפרק הבא) חוזר אל הנוף העירוני והמוכר והעלילה תמשיך לתקתק בקולות של מטרונום, אשר מביא איתו כלייה למסתובבים בשעות הלילה הקטנות ברחובות לונדון האפלולית, ביתה של "פני דרדפול".
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פני דרדפול - פרק 3: הפלאש (בק)
סרטים בקולנוע