מפלצות ושדים על מסכי הטלוויזיה

טלוויזיה
אין כמו לקחת פופקורן ולצפות בסדרת מפלצות טובה בטלוויזיה. אז לכל חובבי הז'אנר, היום משודרות שתי סדרות שעושות את העבודה טוב. הראשונה ותיקה והשניה קצת פחות, אך עבור שתיהן ההנאה מובטחת.

מפלצות ושדים על מסכי הטלוויזיה
מפלצות ושדים על מסכי הטלוויזיה

מאז ומתמיד הייתי חובבת גדולה של סדרות דרמה על טבעית. זה התחיל ב"באפי ציידת הערפדים", כשהייתי בתיכון, המשיך לסדרת הבת שלה, "אנג'ל", ולסדרות רבות וטובות אחרות. כמובן שאם תושיבו אותי היום מול באפי או אנג'ל, סביר להניח שאתייאש מהר עקב איכות המשחק הגרועה, אבל למזלי יש היום המון סדרות טובות אחרות שרצות ומשביעות את אהבתי לסדרות מפלצות. שתיים מהסדרות אחריהן אני עוקבת באדיקות הינן "על-טבעי" האהובה והמוכרת ו"גרים" הותיקה פחות.

גרים (Grimm)
למרות שלסדרה ארבע עונות, כאשר העונה הרביעים נמצאת בעיצומה, גיליתי אותה והתמכרתי אליה ממש לאחרונה. במרכז הסדרה עומד הבלש ניק ברקהארט (אותו משחק השחקן המוכשר והחתיך דיוויד ג'יאנטולי). דמיינו לכם שפתאום אגדות הילדים עליהן גדלתם רוקמות עור וגידים מול עיניכם. שהאדם ההולך מולכם ברחוב יכול להפוך פתאום לזאב הרע מכיפה אדומה, לאחד משלושת החזרזירונים או בכלל ליצור דמוי ארנב. זה בדיוק מה שקרה לניק ברקהארט, הבלש המוכשר, לאחר ביקור מסתורי מצד דודתו מארי, שגידלה אותו לאחר מות הוריו בתאונת דרכים, ושאותה לא פגש שנים. הוא מתחיל לראות דברים משונים, שרק הוא יכול לראות. אנשים משתנים נגד עיניו והופכים לדמויות מסרטי האימה של פעם. בעקבות המחזות המוזרים הנגלים אליו, ניק מגלה כי הוא צאצא של האחים גרים הגרמנים. כן, אותם האחים גרים האחראים על אגדות הילדים האהובות עלינו. כמובן שמכאן העלילה רק מסתבכת.


(כרזת הסדרה)

תפקידם של הצאצאים למשפחת גרים להרוג את המפלצות האלה, או ווסנים כפי שהם נקראים בסדרה, המוסוות בין אנשים כבני אדם רגילים. אך ניק מגלה שהעולם בו הוא חי אינו שחור או לבן, ולא כל הווסנים רעים. מכאן הוא צריך להתחיל לנווט ולגלות מי הטובים ומי הרעים. בדרכו הוא חייב להסתיר את הסוד על חייו החדשים מארוסתו ג'ולייט סילברטון (ביטסי טולוץ'), השותף שלו הבלש האנק גריפין (ראסל הורנסבי) והבוס שלו קפטן שון רנארד (סשה רואיז), שבעצמו מסתיר סוד גדול. בסדרה ניק מתחבר לווסנים, בשם מונרו (סילאס ווייר מיטשל) ורוזלי (ברי טרנר), העוזרים לו להבין את העולם המוזר אליו נקלע פתאום ולפתור פשעים הקשורים לעולם הזה, תוך שמירת סודו. לכל מי שאוהב את ז'אנר סדרות זה, בהחלט מומלץ לצפות בסדרה.


(ניק ברקהארט, עושה את עבודתו נאמנה)

על-טבעי (Supernatural)
על-טבעי היא סידרה ידועה ומוכרת שרצה כבר כמעט 10 שנים ונמצאת באמצע העונה העשירית. במרכז הסדרה עומדים זוג אחים, שירשו מאביהם את העסק המשפחתי ואת הרכב האהוב, שברולט אימפאלה 1967, המכונה בייבי. דין ווינצ'סטר (ג'נסן אקלס) הוא האח הגדול והפרוע ואילו סאם ווינצ'סטר (המגולם על ידי ג'ארד פדלקי, המוכר כדין המאמי מ"בנות גילמור") הוא האח הצעיר והרגיש. העסק המשפחתי אותו ירשו האחים הינו ציד של מפלצות שונות ומשונות, החל מערפדים, דרך שדים ואפילו מלאכים המתגלים כדמויות הרחוקות מאוד מהתינוקות השמנמנים שאנו רגילים לדמיין. בתחילת הסדרה סאם ודין מתחילים לחפש את השד צהוב העיניים שרצח את אימם וגרם לאביהם להפוך צייד מפלצות מלכתחילה. בכל פרק ישנה התקלות מפתיעה וגילוי חדש, ובכל פרק הם נאלצים להגן על עצמם בדרכים יצירתיות חדשות.


(צעירים ותמימים בעונה הראשונה)

מודה, אני מאוהבת בסדרה, ודין ווינצ'סטר הוא בהחלט אחד הגברים הנאים על מסך הטלוויזיה שלי, אבל לא לכל העונות הצלחתי להתחבר. העונות הראשונות מעניינות ומרתקות, אך החל מעונה שישית יש נפילה באיכות התוכן של הסדרה. אולי הדבר נוגע לכך שבכל עונה אחד משני הגיבורים נהרג ומוחזר לחיים בתחילת העונה הבאה. כנראה ליוצרי הסדרה אזלו הדרכים היצירתיות להחזירם לחיים, ולכן הם מסבכים עוד ועוד את העלילה, עד כדי חוסר יכולת שלי לעקוב אחר המתרחש. זוהי סדרה קלאסית לאוהבי סדרות אלה, ואני ממליצה לצפות לפחות בחמשת העונות הראשונות.


(דין וסאם בעונה השביעית)
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מפלצות ושדים על מסכי הטלוויזיה
סרטים בקולנוע