טריילר פארק: פלאי ההפתעות

קולנוע
לוויתנים מרחפים, הורים לילדים עם חלומות מתגשמים, הורים לזומבים ופאקמן מתעורר לחיים; עונת הטריילרים מעולם לא הייתה מקורית כמו הזו הנוכחית, ולנו רק נותר לדעת האם המקוריות הזו תהיה מוצלחת ומרעננת, או סתם טיפשית ומאולצת.

טריילר פארק: פלאי ההפתעות
טריילר פארק: פלאי ההפתעות

המטרה של הטריילרים היא פשוט להפתיע. טריילרים צריכים את אלמנט המקוריות וההפתעה כדי שנרצה לראות את הסרטים שהם מייצגים, טריילרים על סרטים שראינו כמותם מאות פעמים לא יעבדו בקלות בתור פרומואים של ה"בקרוב" בבתי הקולנוע (מצד שני לסרטי סטיית'ם לעולם לא נמאס), הם צריכים להציג קונספט אחר, שונה, מושך שיגרום לנו לרצות לראות את החידושים הללו. מהבחינה הזו, הטריילרים שהתפרסמו בעונה הנוכחית פרצו גבול.

נתחיל עם האדם שכבר מזמן פרץ את גבולותיו, ארנולד שוורצנגר. הרובוט האנושי הידוע לכולם מ"שליחות קטלנית" בוחר לצאת בסרט חדש בו משחק אב הנמצא בקונפליקט קשה עם ילדתו (אביגייל ברסלין), הקשר בניהם מתנתק בעקבות השוני שלה, וכנראה שזה בגלל שהיא נהפכת לאט לאט לזומבית. כן, כשחושבים על זה, סרטים "רגשיים", שעוסקים בקושי האמיתי בעולם אפוקליפטי מלא בזומבים (מה?!) חסרים לנו. לא ראינו כאלה. הסדרה שהייתה הכי קרובה לזה הייתה "תחיית המתים", סדרת הזומבים האיכותית ביותר שנעשתה אי פעם. שוורצנגר זה שם שלא מצליח להתקשר בקלות אל המילה "איכות", אבל אנחנו מחזיקים אצבעות, לפחות עד שהזומבים יאכלו לנו אותן.

"מגי", (7.5.15):



הנה רעיון מגניב: עולם המחשבים מתעורר לחיים. פיקסלים של פאקמן, שובר החומות ושאר חבריו ממשחקי המחשב של שנות ה-80 מתעוררים לחיים בסרט אקשן קומי מרהיב וחדשני שכל גיקי משחקי הוידיאו הקלאסים מחכים לו, רק עם בעיה אחת: אדם סנדלר. כל סרט שבו אדם סנדלר משתתף הוא כמו תעודת כישלון מובטחת, השם שנוצר לסרטים בהם משתתף האדם הזה כל כך רע שיהיה קשה לקונספט מוצלח להפוך אותו לסרט טוב. מעניין איך יהיה אפשר לשלב בדיחות שירותים בסרט על פאקמן. לפחות הדבר הבטוח הוא שמדובר בסרט מגניב, והאפקטים לא רעים בכלל. חבל שככל הנראה לא יהיה הוא מעבר.

"פיקסלים", (23.7.15):



שמתי לב למשהו עוד מכבר שהייתי בחיתולי חובבי הקולנוע, סדרת "משימה בלתי אפשרית" היא כנראה סדרת האקשן היחידה שבאמת קיימת עלילה בכל אחד ואחד מסרטיה, גם אם העלילה לא מבריקה או חדשנית במיוחד, אבל לפחות קיימת, ובדרך כלל מורכבת ומסובכת. זה לא יתרון כשמדברים על סרטי אקשן פופקורניים שטום קרוז משחק בהם, אבל זה בסך הכל עובד: הנה עוד סרט בסדרת "משימה בלתי אפשרית", שכבר נהפכה למותג מתמשך שלא ייפסק בעשורים הקרובים, ועוד פעם טום קרוז נתלה למקומות גבוהים, כנראה לא יפסיק עם אלו גם בגיל 70.

"משימה בלתי אפשרית 5", (30.7.15):



עוד אחד מהטריילרים החמים של העונה, הוא מבית היוצר של הסופר ג'ון גרין ("אשמת הכוכבים") אשר בוחר הפעם ללכת לכיוונים יותר "מותחניים" מאשר הרומנטיים בהם שחה אשמת הכוכבים, וכאן במרכז העלילה נער ונערה, שכנים, אני מניח שיתגלו כמאוהבים, מפתחים קשרים חברתיים פשוטים אחד אל השנייה עד שהנערה נעלמת מביתה באופן מסתורי וכל הרמזים למציאתה נמצאים בידי הנער. האם זה יהיה עוד מותחן רומנטי מביך וטראשי להפליא, או האם מדובר במותחן חקירות מרתק? לא ידוע שום כיוון, אך לפחות בהיבט ראשון הוא נראה מעניין.

"ערים של נייר", (23.7.15):



ועכשיו נעבור לסרטים שספק אם יופצו בארץ, אך בינתיים לא ידוע על תאריך הפצה:

הסרט הראשון הוא סרט בשם "לפני שאתעורר", המספר על זוג הורים שילדיהם נהרג, ובוחרים לאמץ ילד ולהפוך למשפחה אומנה, רק לא ידעו הם שלחלומותיו של הילד המאומץ יש השפעה קשה על חייהם האישיים, כיוון שבאופן מסתורי כלשהו, חלומותיו תמיד מתגשמים. כשהם טובים ויפים ההורים נהנים מכל רגע, אך מה קורה כשבאים הסיוטים?



כמו "וויפלאש", "האסירים" ואפילו "גודזילה", בהמון מקרים במאים מתחילים שצילמו סרטים קצרים מקודמים הם ליצור סרטים הוליוודיים ארוכים, כיוון שכולנו יודעים שכישרון אמיתי יכול להתבטא אפילו בסרט קצר ודל תקציב. במקרה הזה אפילו לא היה צריך סרט קצר, אלא טריילר, טיזר, טיזר זול ופשוט לסרט בו לווייתן גדול שעלול להשתלט על העולם. את הסרטון הפשוט יצר רורי רובינסון, במאי פרסומות שמוכיח ידע מרהיב באפקטים ויזואלים, ועל אף כמה שוטי מחשב בולטים לעין, אפשר להגיד שמדובר בטריילר לסרט שאני מאוד ארצה לראות. ההפתעה היא שמפיק הסרט "אקס מן: העתיד שהיה" נחשף אל הטיזר הפיקטיבי ובחר להפיק ממנו סרט הוליוודי בבימויו של רובינסון. ואלו חדשות מאושרות.

"הלוויתן"



על דבר אחד אי אפשר להתווכח: המקוריות מנסה להתחיל להגיע להוליווד, וזה לא תמיד לטובה. הרעיונות באים ומתפרצים בקצב של הר געש העומד להתפרץ, ואנחנו כמובן תמיד בעד חידושים, אך ספק אם חידושים מהסוג הזה יצליחו לגרור אותנו לקולנוע ולהוציא ממנו תגובות התפעלות. למרות הכל, נמשיך לחכות לבתו הזומבית של שוורצנגר, וללוויתן הגדול שיבלע את כולנו לאחר מכן.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על טריילר פארק: פלאי ההפתעות
סרטים בקולנוע