"סמוך על סול": אני בוודאות אקרא לו!

קולנוע
לאחר שהספקנו להתאבל על סיומה של סדרת הטלוויזיה עטורת הפרסים ״שובר שורות״, סול גודמן, עורך הדין הכי מפולפל בניו-מקסיקו, חוזר אל המסך הקטן והוא לא מאכזב לרגע.

"סמוך על סול": אני בוודאות אקרא לו!
"סמוך על סול": אני בוודאות אקרא לו!

"סמוך על סול" היא הסדרה החדשה והמדוברת מבית AMC אשר הביאו לנו את "שובר שורות", "המתים המהלכים", "גיהנום על גלגלים" ועוד סדרות רבות עטורות פרסים. מדובר בסדרת בת של "שובר שורות" ובה מככבת דמותו של עורך הדין סול גודמן. הסדרה עוקבת אחר חייו הרבה לפני שנכנס לעסקי הפשע, ולמרות שאנחנו יודעים את הסוף לסיפור שלו הסדרה עדיין מרתקת ומומלצת ביותר.

ראשית כל, אתחיל בלומר שכל מי שאהב את "שובר שורות", חייב, אבל חייב לראות את הסדרה הזו. ועכשיו אני גם אסביר לכם ולכל מי שלא ראה משום מה "שובר שורות", בדיוק למה. מדובר בסדרה שלוקחת ממיטב סגנונות הבימוי של "שובר שורות", ומדובר פה בגאונות למי שלא יודע - דגש על הפרטים הקטנים בליווי טוויסטים מתוחכמים ביותר בעלילה שיחד גורמים לפיות להישאר פתוחים לרווחה ברחבי העולם. הסדרה הזו לוקחת את סגנון הבימוי הזה בדיוק ומביאה אותו אל תוך סיפור חדש לגמרי (כך שממש לא חייבים לראות את "שובר שורות" כדי להנות מהסדרה) המספרת על סול גודמן, עורך דין לא כך כך צעיר ויחסית מאוד לוזר, שעובד ממשרד/דירה קטנה בחלקו האחורי של סלון יופי אסייתי מלא בסיניות ומי מלפפונים שאסור לו לשתות. מקסים.



מי שכן ראה את סדרת האם ודאי יזהה את דמותו של סול גודמן (בוב אודנקירק) בפרק הראשון בצורתו הנוכחית אחרי סאגת הייזנברג ובשחור לבן - שבור. הסדרה הזו למזלנו, מדברת עליו דווקא בתקופה עוד מלפני שפגש את זוג אסונות הטבע העומדים להרוס את חייו בעתיד הרחוק. הוא עוד לא סול המפולפל של הפרסומות הקיטשיות בטלוויזיה, והוא עוד לא הבין מאיפה הוא הולך לעשות את הקופה הגדולה . הוא עורך דין ישר, שמגן על אנשים בבית משפט המחוזי בתמורה ל-700 דולר והוא נראה דיי מיואש מהחיים.

כבר בפרק הראשון אנחנו מקבלים רמז אודות מעללותיו הפליליות בעתיד, בדמותם של זוג תאומים ג'ינג'יים אשר מחפשים בעיקר לעשות כסף קל על גבם של אנשים תמימים. במפגש בין השלושה בפרק השני, אנחנו גם לומדים על עברו המפוקפק של סול (חלקלק משהו) ומתחילים להבין בדיוק איך הוא הגיע בסופו של דבר להיות ההוא בפרסומות שמגן על פושעים ושוחה בכסף.

אני לא רוצה לגלות יותר מידי אבל אני כן אספר שסול הישר, מוצא את עצמו מהר מאוד בצד הלא נכון של החוק עם אפשרויות כלכליות יוצאות דופן. בהתחלה נראה שהוא נשאר מצפוני ונאמן להבטחה שנתן לאחיו (המשוגע) שלא ישוב לעסוק במרמות, אבל לאט לאט יושרו מתחיל להיסדק ואני צופה עתיד קרימינלי מזהיר עבורו בפרקים הקרובים. כן, שמחתי לראות דמויות מוכרות מהסדרה הקודמת, כמו את מייק (ג'ונתן בנקס) שכרגע מופיע בתור האיש המעצבן ביציאה מהחניון ואני מניחה שנראה עוד דמויות כאלה אהובות שכבר נפרדנו מהן בהמשך.



אני ממליצה לכל אחד שמחפש סדרה חדשה, לנסות את זו (למרות שמי שלא ראה "שובר שורות" חייב לראות את זה קודם, כי זו יצירת מופת). באתי בלי ציפיות אחרי ביקורות לא טובות, ולא אומרים סתם שלפעמים כדאי לראות לפני שקוראים ביקורות ומזל שלא הקשבתי להם. כל מי שהשווה אותה לקודמה וודאי יימצא בעיות, חורים ודברים חסרים שלא עומדים ברמה של "שובר שורות", אבל כסדרה בפני עצמה היא התחילה מעולה ואני באופן אישי מצפה בקוצר רוח לפרק הבא.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סמוך על סול": אני בוודאות אקרא לו!
סרטים בקולנוע