הטריילר של "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" נחשף

קולנוע
בעוד כשנה יצא הסרט שמסמל את האירוע הקולנועי הגדול של המילניום (בערך) לכל הגיקים וחובבי מלחמת הכוכבים באשר הם, ואין ספק שהתוצאה הראשונית בעיקר מאכזבת.

הטריילר של "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" נחשף
הטריילר של "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" נחשף

ג'יי ג'יי אברהמס הוא במאי נהדר שהצליח להפתיע אותי בכמה מהעיבודים האחרונים שלו לסדרות סרטי מד"ב פולחניות, בניהם "מסע בין כוכבים" או "סופר 8", אך אין ספק שהפעם הוא הצליח בעיקר לאכזב. "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" הוא מעין סרט המשך או פריקוול לסדרת הסרטים הפולחנים הישנה, וג'יי ג'יי נבחר לביים אותו בכל כוחו, אך כנראה שג'ורג' לוקאס שנבחר לתפקד כיועץ בסרט זה השפיע עליו יותר מידי. הנה הטריילר:



נכון, הוא לא מראה הרבה, יש עוד מקום לציפיות ואין עוד מקום לקטילות, אבל לעזאזל, שימו לב כמה מאכזב הוא עוד לפני שהוא הראה משהו: את התלונות על כך שקטעים רבים ממנו נראים כפארודיה או כפאן-מייד מוצלח כבר בטח קראתם אם אתם גולשים קבועים באתרי או בלוגי סרטים גדולים, אבל הבעיה היא שגם הסרט לא מנסה לחדש יותר מידי אלא להישאר נאמן לסדרה הישנה ולהוות סוג של רפרנס גדול אליה. להוות ניחוח נוסטלגי בין כל הצופים הישנים, להזכיר להם למה הם אהבו את מלחמת הכוכבים ולגרום להם לקפוץ באושר לצלילי הפסקול של אותם הסרטים, אבל אי אפשר להתעלם מזה שאותו האפקט יכול לקרות גם אם הם פשוט יצפו בסרטים הקודמים ו"יעלו ניחוחות נוסטלגיים" מרגשים ככל שיהיה.

זו גם הייתה הטעות של ג'יי ג'יי אברהמס בסרטו האחרון "האויב בתוכנו: סטארטרק" שהיה אומנם לא רע בכלל אך אי אפשר להתעלם מההרגשה שכמעט כולו ניסה להעלות זיכרונות בצופי הסדרה הישנה והמקורית, ומי שלא הכיר פשוט סתם צפה בעלילה טיפשית ולא ממש מעניינת של טילי טורפדו ומלחמות בין אנשי האנדרפרייז לבין חייזרים שונים.



מה הבעיה בניחוח נוסטלגי פשוט? שהסרט גם לא מתאמץ להיות מעבר לזה. כל החזון הויזואלי הקבוע של אברהמס שבעיקר נגע בשוטים מהירים ותזוזתיים, אפקטים עוצרי נשימה ובעיקר גוון צילום כחול ואפור יפהפה התחלפו הפעם בצילומים יבשים ומשעממים של מדבר וחולות, אפקטים זולים שכל בוגר בגרפיקת מחשב יודע לעשות והשחקנים המועטים שמוצגים כאן לא נראים להוטים על תפקידם. הוא לא נראה יפה, הוא לא נראה מהיר ואפקטיבי, הוא נראה בעיקר שחזור עייף ומשעמם לסרטים הקודמים שאנו כצופים הצעירים לא נצפה להם. נעדיף לצפות במלחמת הכוכבים המקורי בבלו ריי על פני זה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הטריילר של "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" נחשף
סרטים בקולנוע