חשיפה: מה צפוי ב"ההוביט קרב חמשת הצבאות"?

קולנוע
לאחר שהטריילר האחרון של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" (ואולי של סרטי הארץ התיכונה) פורסם וכחודש לפני צאת הסרט לאקרנים, לפניכם ניתוח וחשיפה אפשרית של הסצנות המופיעות בסרט ומהלך האירועים בו. זהירות כי לפניכם ספוילרים לרוב.

חשיפה: מה צפוי ב"ההוביט קרב חמשת הצבאות"?
חשיפה: מה צפוי ב"ההוביט קרב חמשת הצבאות"?

אז מה אנחנו צפויים לראות בסרט? עד כמה הסרט השלישי נצמד למקור הספרותי? מה נוסף לסרט שלא מופיע בכתבי טולקין? והאם נזכה לדקות מסך רבות מהדרקון סמאוג? כאן נענה לכל אלה ועוד (אז כאמור: צפו לספוילרים!).

סמאוג תוקף את עיר האגם



כבר בסדרת סרטי הווידאו של הפקת הטרילוגיה ששחרר פיטר ג'קסון לחשבונו האישי ביוטיוב נחשפו חלקים מעיר האגם כשהיא בוערת, וגם בבלוג השמיני ופסטיבל קומיקון בסן-דייגו לפני שנתיים נחשפו כמה מהסצנות שצפויות להיכלל בחלק הראשון של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות". גם בטריילר האחרון שנחשף ניתן להבחין בבתיה הבוערים של עיר האגם אסגארות' בעודה מותקפת על ידי סמאוג הדרקון. בסרטונים של מאחורי הקלעים גם נראה לוק אוואנס, בתפקידו כבארד הקשת, כשהוא מקפץ על גגות העיר עם שלל חצים וקשתו. כך שבארד המנסה לתקוף את הדרקון בחציו יהוו חלק מסצנות הפתיחה.



גבעת העורבים

נראה שחלק מהאקשן בסרט יכלול גם מתקפה על עמדת משמר בגבעת העורבים, הגבעה המשקיפה על ההר הבודד, ארבור. הגבעה השוכנת למדרונותיו הדרומיים של ההר צופה גם על נהר הקלדואין ועמק דייל. הגמדים בנו בזמנו עמדת משמר ובה עורבים. כאשר הגמדים הונסו מההר הבודד, העורבים נותרו שם ונראה שהם ייטלו חלק משמעותי בקרב חמשת הצבאות, אשר פיטר ג'קסון עצמו אישר שהקרב יתפוס כשעה מאורך הסרט כולו. מה גם שאחת מרצועות הפסקול הרשמי נקראת "גבעת העורבים"...



שומרי השלושה

בסצנה שנחשפה גם בטריילר לאחר שגנדלף נלכד בידי בעל האוב בסרט הקודם, המועצה הלבנה ובה חברים גלדריאל, אלרונד וסארומן ("שומרי השלושה") תבוא כדי לחלצו. בסצנה גם נחשף שגלדריאל וגנדלף יוקפו על ידי תשעת רפאי הטבעת ואלרונד ישלוף חרבו כדי להצילם בזמן שסארומן מבקש מהם להותיר את סואורון לטיפולו. גם השחקן המגלם את סארומן, כריסטופר לי, אישר כי דמותו תתפוס יותר זמן מסך בסרט הזה.

תורין, צמא הכוח

בשלב זה, תורין ישתכר מהעוצמה ועושרו של ההר הבודד וייקרא לגמדי הברזל שמצפון להתאחד עמו, מששב אל ההר הבודד. בשלב זה הוא יעטה לראשו את כתר העורבים ויכתיר עצמו למלך בטן ההר. כאן העלילה תתחיל להתפתל עם התקרבות האורקים בהנהגת בולג. כאשר אנשי עיר האגם נמלטים מהעיר הבוערת. בינתיים הגמדים מחליטים לצאת לחפש תגבורת לקראת צבא האורקים המתקרב וישנה סצנה בה דוואלין, באלין, פילי וקילי יושבים בכרכרה מאולתרת ונוסעים ברחובות דייל בעוד וארגים ואורקים תוקפים אותם.

דוואלין לתורין: "בילבו צודק. אינך מסוגל לראות למה נהפכת."



דייל

סצנות מפתח מסוימות תתרחשנה בעיר דייל ותכלול התאגדות צבא בני הלילית (אלפים) בראשות ת'רנדויל. חלק מאלה ששרדו את מתקפת סמאוג על עיר האגם ייצאו אל דייל, שם ייאבקו צבאות האלפים ממירקווד באורקים וינצחום. סצנה שלאחר הקרב, ת'רנדויל מביט ברחובות וצופה בגופות ההרוגים כשהוא עצוב. כאן ייתקל תרנדויל בבארד, שהופך למנהיגם של בני האדם ואלה ששרדו את מתקפתו של סמאוג.

בארד: "מי מבני אדם הרוצה להעניק את האחרון - שיבוא עמי!"

תורין נושא ונותן

פילי, תורין, קילי, נורי, בופור, אוין, בומבור ושאר הגמדים ניצבים על חומת ארבור ומקשיבים לדברי בארד, גנדלף ותרנדויל.

בארד: "האם תבחר בשלום, או מלחמה?"
תורין: "אבחר במלחמה!"



קרב חמשת הצבאות

גמדים שונים מחבורתו של תורין נאבקים בקרב העקוב מדם מול האורקים, חלק מהם נלחמים בגבעת העורבים, אחרים נאבקים בטרולי ענק המצטרפים ללחימה וכמה אורקים. אליהם מצטרפת חבורת גמדים מהצפון, גמדי גבעת הברזל בהנהגת דיין רגל הפלדה (בגילומו של בילי קונולי).

בארד יילחם בתוככי חורבות העיר דייל, בעודו אוחז את חרב אבותיו, גיריון. בקרב כולם יילחמו עד לאחרון שבהם וכדברי הבמאי, "זה לא יהיה ניצחון"...

בעת הקרב, בילבו יימצא במצב של הלם כשהוא יפגוש את גנדלף, שחולץ מהשבי בידי המועצה הלבנה. במהלך הקרב, בילבו יעטה את הטבעת האחת וייצא למצוא את אבן הנזר, הארקנסטון, מה שיהווה חלק מהמשא ומתן הסופי לאחר שכוך הקרב.

לשם ובחזרה

בדומה לסצנה האחרונה ב"שר הטבעות: שיבת המלך", הסרט יתאר את שובו של בילבו לפלך וכנראה שיסתיים עם ההוביט הבוגר יותר המגולל את הסיפור ביומנו, מאחר ואיאן הולם אושר כמי שיופיע בסרט.

הצצה לפסקול הסרט "ההוביט: קרב חמשת הצבאות"



הטריילר הסופי של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות"



הוביט: קרב חמשת הצבאות הוא הסרט השלישי והחותם בזיכיון סרטי הפנטזיה מאת פיטר ג'קסון על פי ספרו של טולקין, "ההוביט" (1937), והוא סרט ההמשך לסרטים ההוביט: מסע בלתי צפוי וההוביט: מפלתו של סמאוג, הסרט מהווה הקדמה לסרטי שר הטבעות וככל הנראה גם לעיבוד הקולנועי האחרון של ספרות טולקין, זאת לאחר שכריסטופר טולקין ופיטר ג'קסון הגיעו להסדר משפטי לפיו לא ייעשה כל עיבוד נוסף לספרי טולקין לאחר סרטי ההוביט. הסרט צפוי לצאת לבכורה עולמית ב-17 בדצמבר 2014 ומככבים בו מרטין פרימן, ריצ'רד ארמיטאג', לוק אוונס, איאן מק'קלן, סטיבן פריי, לי פייס, ג'יימס נסביט, בנדיקט קמברבאץ', הוגו ויבינג, כריסטופר לי, קייט בלאנשט, אוונג'לין לילי ואורלנדו בלום.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על חשיפה: מה צפוי ב"ההוביט קרב חמשת הצבאות"?
סרטים בקולנוע