"לוק": נהיגה מהירה

קולנוע
פרידה, בגידה, עזיבה, פיטורים, עסק מתמוטט ואפילו לידה. כל אלו הדברים שקורים בתוך המכונית של טום הארדי, במהלך נסיעה גורלית במיוחד.

"לוק": נהיגה מהירה
"לוק": נהיגה מהירה

לפני כשנה צפיתי בקולנוע בסרט "הכל אבוד" עם רוברט רדפורד אשר כולו מתרחש בתוך ספינת דייגים בה רדפורד מנסה לשרוד. הביקורות עפו על הסרט, הוא קיבל ציונים גבוהים בשלל אתרים ואפילו 5 כוכבים בידיעות אחרונות. האמת היא הפוכה, מדובר באחד הסרטים היותר משעממים שראיתי, וזה לא בגלל הקונספט. זה היה סרט בעל שחקן אחד ולוקיישן אחד שיכל להיסחף להמון סצנות של מתח או אקשן גדולות שהיה בהן פוטנציאל בעלילה, אך הסרט בחר להתמקד בסצנות בהם מראים את רדפורד ישן או אוכל. "לוק" הוא סרט שמאוד מזכיר את "הכל אבוד", אבל הפעם הוא עושה את זה טוב. גם כאן הסרט כולו מתרחש בתוך מקום אחד, גם כאן יש רק שחקן אחד, גם כאן מדובר בהחלטות גורליות של הדמות והדבר היחידי שיש ב"לוק" ואין ב"הכל אבוד" הוא שמדובר בסרט מותח. מאוד.

הסיפור מתחיל כשלוק מסיים עוד יום עבודה בנאלי. הוא לוקח את המפתחות ונוסע לביתו, ומשם מקבל טלפון מאשה זרה שאין לנו מושג איך היא קשורה אל הדמות שמבשרת על לידתה הקרובה. באותו הלילה לוק היה אמור להתארגן למיזם עצום שהיה במסגרת עבודת הבניה שלו שהוא עצמו מנהל, גם היה אמור לבלות עם בנו שצמא לאהבתו, ואפילו סתם להיות עם אשתו בביתו. כל כך הרבה דברים מתבטלים בעקבות הלידה המפתיעה, שמצליחה לטלטל את עולמו של לוק ולגרום לו לאבד את העבודה, הפרנסה, המשפחה ואפילו את ביתו.



סרט קונספט תמיד יהיה דבר שיותר מאתגר לביצוע. כן, למרות שזה "יותר קל" מבחינת ההפקה או המשחק, לביים סרט שכולל רק שחקן אחד ושכולו מורכב משיחות טלפון זה ממש לא פשוט, ולמזלנו כאן זה עשוי היטב. בניגוד למשל ל"כוח משיכה" שיצא בשנה שעברה וכלל שחקנית מצוינת שהובילה את כולו (סנדרה בולוק שהייתה מועמד לאוסקר) כאן אין שוטים בחלל, וגם אין שוטים בים כמו ב"הכל אבוד", כל מה שניתן לראות ולהבין הוא מה שקורה בתוך המכונית, זה בהחלט מאתגר. החלק המפתיע הוא שלא מדובר בסרט מאתגר בכלל. כן, זוהי האמת, "לוק" הוא פשוט סרט זורם ומותח. אין בו שנייה אחת משעממת, שיחות הטלפון של טום הארדי מעניינות וקולחות, וההתפתחות של השיחות והשתלשלות העניינים הופכת את הסרט הזה פשוט למרתק.

על הדברים האלה משפיעים 2 דברים, הם התסריט והמשחק. טום הארדי הוא הבחירה שבעיני הכי נכונה לסרט שכזה, כי מדובר בשחקן פשוט מצוין, הוא מאופק ושומר על קור רוח, מציאותי, אמין ואלגנטי, ללא ספק מדובר בתפקיד שתפור עליו בקלות. התסריט שנכתב ע"י סטיבן נייט שהוא גם הבמאי, פשוט כתוב בקלחות בלתי אמינה, הסרט כל כך מהיר והעלילה מתפתחת לקווים כל כך הזויים ומטורפים שהסרט מרגיש הרבה יותר קצר מאורכו האמתי. גם בתפקיד הבימוי שמקפיד על זוויות הצילום האמנותיות או על הפסקול השב וחולף לו ברגעים הנכונים פשוט הופך את הסרט הזה למהיר פי כמה וכמה על מה שיכל להיות, וזה ללא ספק הישג מרשים.



הבעיה היחידה היא שמעבר לסרט מהיר ומותח לא קיבלנו יותר מידי. יש המון מסתורין בסרט בנוגע לאביה של הדמות שלא באמת מובל לשום מקום, יש המון מסתורין כללי בבחירות של לוק שהתירוץ היחידי עבורן הוא "שהוא אדם טוב", יש המון דברים שקשה להסביר אחרי הצפייה, ומעבר לזה הסרט פשוט נגמר ללא טעם, נגמר במעין סיטואציה מאכזבת שהופכת את כל הסיפור כמעט לסתמי. אבל אלה כבר שטויות. בשורה התחתונה "לוק" הוא סרט מעולה מסוגו, הוא מהיר ומהנה ועצם העובדה שהוא כולו מתרחש במכונית עם שחקן אחד רק הופכת אותו למבדר הרבה יותר ממה שצפוי.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "לוק": נהיגה מהירה
סרטים בקולנוע