"דרכים": מעלה גמלא

קולנוע
האוסטרלית בעל השם הפולני מככבת בסרט נהדר, שמגולל את הרפתקאותיה של נערה משועממת לכאורה, שמחליטה לצאת למסע גילוי עצמי במדבר עם כלב וארבעה...גמלים, נשמע משמים ? אז זהו, שממש לא!

"דרכים": מעלה גמלא
"דרכים": מעלה גמלא

קבלו אותה, גבירותיי ורבותיי. עם אמא ממוצא פולני ואבא אוסטרלי, ילידת קנברה, הבירה האוסטרלית, היא עולה ועולה ולא מתכוונת לעצור ואני, אישית, החלטתי לצפות בסרט, אך ורק מעצם העובדה שמיה פה...וואסיקובסקה הזאת...איזו עלייה מטאורית היא רושמת בשנה האחרונה עם הופעות נהדרות בכמה וכמה סרטים והפעם, מוליכה סרט הרבה יותר בשל ובוגר מאשר "אליס..." המקושקש של טים ברטון. היא נכנסת בקלילות אל תוך תפקידה של רובין, בחורה צעירה עם רצון להתבודד ולעשות מסע משלה אל תוך המדבר האוסטרלי הדלוח. אם בהתחלה זה נשמע לי בתור סרט די משמים, מיד נזכרתי בסרט מסע אחר שבוים על ידי שון פן וכיכב בו אמיל הירש "Into the Wild" שמו והוא היה פשוט נהדר וזה גם כן לא נופל בהרבה ממנו ומתאר קשר חזק בין אדם לבעלי חיים, כאשר רובין קושרת את גורלה בגורלם של גמלים וכלבה אחת, שלא משה ממנה.



חייב לומר, שתקציר העלילה באתרי הסרטים למיניהם, כולל זה של IMDB לא נשמע מבטיח במיוחד ואפילו משמים למדי, אבל החלטתי לתת צ'אנס לשחקנית הנהדרת הזאת לכבוש אותי פעם נוספת, מחדש, כפי שהיא עושה בכל תפקיד, שאליו היא רותמת את עצמה. מעבר לכך, שזה אחד התפקידים היותר טובים של וואסיקובסקה, מדובר בסרט מסע נפלא עם נופים נהדרים וצילומים לא פשוטים, שלוקחים חלק במדבריות האוסטרליות, שם היא עוברת מסע פנימי, בנוסף לזה החיצוני, אותו היא צריכה לעבור בצורה פיזית וגשמית. הנפש שלה עוברת מסע נוסף לגילוי עצמי ובדרך לשם ובדרך שם (במדבר עצמו) היא פוגשת אנשים מסוגים שונים, שעוזרים לה לקבל עוד ועוד חלקי פאזל על מנת שהמסע הזה לא יהיה צעדה ריקנית במדבר.



לכל בעל חיים ולכל דמות צבעונית יש מטרה בהגשמת המסע והסרט הזה, פשוט ככל שהוא נראה, הוא מורכב, מרתק ויוצא מן הכלל. פשוט חוויה קולנועית אסתטית. אין אמירה ייחודית ועם זאת יש המון מה לומר, המילים הם לא בהכרח הכלי הנכון לומר את מה שיש, כי אם המראות הפנטסטיים והנופים המדבריים כמו גם הטיפוסים אותם היא פוגשת ואפילו הסיפור הרומנטי כביכול, לא נוצר ולא נרקם בתנאים אופטימיליים או לפי תבנית ודפוס מסוימים, שאליהם התרגלנו.



אז האוסטרלית (עם השם של הפולניה) הצעירה עושה עוד צעד ענק להתקדם בפילמוגרפיה ההולכת ונבנית שלה והסרטים איתה ובכיכובה כבר אינם כאלו שיש להקל בהם ראש. מעל הכל, תמיד נעים לגלות, שהסיפור הפנטסטי הזה הוא סיפור אמיתי, שכתבה אותו המציאות ואין מלבב יותר מאשר לראות בסיום את התמונות האמיתיות והאותנטיות של גיבורת הסיפור, אשר באמת ובתמים עשתה מסע מופלא מאין כמותו.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "דרכים": מעלה גמלא
סרטים בקולנוע