"שודדי הפיצוחים": סנאים וגנבים

קולנוע
סרט מצויר נוסף לקאסט סרטי הקיץ השוטפים את חופיה הריקים של ארץ ישראל שנת 2014, מגוון שחקנים טובים, שמסתתרים מאחורי מגוון חיות הפארק ומעניקים את קולם לקומדיה מצוירת וחביבה לכל המשפחה.

"שודדי הפיצוחים": סנאים וגנבים
"שודדי הפיצוחים": סנאים וגנבים

הקאסט היווה את המשיכה הראשונית והיה מספיק נחמד בשביל הצפייה והעובדה שאשתי, שמתה על סרטים מצוירים (וגם אני קצת...) תהנה מהסרט גרמו לי להבין שהצפייה בסרט הזה תהיה חביבה. אפשר לומר שהסרט הוא משהו שאפשר אפילו לראות עם ילדים קטנים, שעדיין לא מבינים את משמעות המיחזור הקולנועי המצויר.

רעיון חביב של ערבוב בין שוד בנק של אנשים חיים, בשר ודם ושוד אגוזים של סנאים בשר ודם...כמובן שכולם מצוירים...וכמובן, שכולם טובי לבב וחביבים על הבריות, בסופו של דבר. הסרט יוצא לדרך עם דמות סנאי אגואיסט שאוהב לחיות בעיקר בשביל עצמו ולא בשביל שאר חבריו לפארק המקומי וכמובן שיש סנאית ויש רקון ושאר יצורים חביבים, מצוירים ומצחיקים שמלווים את העלילה..אפילו כלבה קטנה ונהדרת שמשתמשת בכל שטאנץ כלבי מתוק, שאפשר לחשוב עליו.



וויל ארנט ההולך ומתפתח מגלם את סרלי, הסנאי שאוהב את עצמו יותר מכולם ודואג קודם כל לזנב המפואר של עצמו ורק אז לשאר זנבות הפארק, רחב הידיים, בו מתגוררים שאר בני מינו ועוד חיות מכרסמות שרוצות רק לשרוד את החורף. הסנאים והמכרסמים של הפארק מנהלים תחרות גלוייה על הרצון להתחמש באוכל לחורף מול סרלי, שלא רואה סיבה אמיתית לחלוקת מזון עם שאר בני מינו ומוכן רק לחלק את השלל עם באדי, עכברון קטן ושתקן, שמלווה אותו דרך קבע במהלך יומו.

סרלי, אנטי גיבור מובהק, כמובן יילך ויתגלה בעל לב רחב וישיל מעליו את המגננות לקראת סופו של הסרט כדי שההורים יוכלו להסביר לילדם את המהות של שיתוף, ביחד ועזרה לזולת. בדרכו הוא יגלה חברים, שמוכנים לעזור לו למרות שפעם לא הסתדרו כל כך וכך נגיע לסוף הכל כך צפוי, שהיה ברור מהרגע הראשון של הסרט.



יש גם סנאית נקבה, שיילכו ויתפתחו אליה רגשות עזים של אהבת סנאים, אפילו אהבה יותר גדולה מאהבה לאגוזים הקדושים, שחרט על דגלו סקארט המפורסם מסדרת סרטי "עידן הקרח". ברנדון פרייזר מצטרף לקאסט בתור הסנאי הכוכב, שהוא בעצם הפחדן הגדול ביותר בין כל תושבי הפארק, אבל תורם את קולו בצורה נהדרת ומשובבת נפש. ליאם ניסן, גם הוא בתפקיד לא רע בכלל בתור הרקון, המנהיג של חיות הפארק ויוזם פעולות האגירה לחורף ואיחוד שאר חיות הפארק סביב פרוייקט האיסוף של אספקה לחורף.

בתפקידים הנשיים אפשר למצוא את הבנאלית; קת'רין הייגל בתפקיד הנשי המוביל של הסנאית היפה והאכפתית, שעדיין לא אמרה נואש מגיבור הסרט ואיך אפשר בלי מיה רודולף הענקית בתור הכלבלבית המעיקה ובעלת התפקיד ההומוריסטי ביותר והמצחיק ביותר בסרט, גם את הילדים וגם את ההורים.



אפילו ג'ף דנהאם, האיש והבובה מקבל פה תפקידון קטנטון של חפרפרת כמעט עיוורת ותפקיד חביב ולא רע בכלל שמבוצע בצורה טובה. בסך הכל אין יותר מדי מה לצפות מסרט מצויר לכל המשפחה, שלא כולל כוכבי ענק ותסריט מתוחכם, אלא נשען על רעיון חביב ולא רע ובעצם לא יותר מדי מעבר לזה. בסרט שהשיר המרכזי שלו הוא "גנגנם סטייל", להיט הילדים והמבוגרים מלפני שנה, בערך. אפשר להבין את כוונות המסחר וגם את העובדה, שהוא לא מכוון גבוה מדי ועם זאת הוא נעים לצפייה ועובר לידך...ואז נגמר.

קליפ סיום חביב של סיי המצויר עם שאר כוכבי הסרט המצויר לא מצליח לעשות נזק גדול מדי, אבל גם לא ממתיק יותר מדי את טעמו, מעבר למתיקות הבינונית בו שורה הסרט בכל מהלכיו. סרט חביב להורים ובוודאי נהדר לצפייה לילדים עם כל שלל הלקחים הקלישאתיים שעולם הקולנוע המצויר יודע להעניק לצופיו הצעירים וגם כיף חביב עבור המבוגרים. אין בשורה מצוירת מעבר לשעה ורבע של כיף חיים עם ידידים מצוירים. שווה צפייה לכל המשפחה, אז שבו עם הקטנים מול המסך ותהנו.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "שודדי הפיצוחים": סנאים וגנבים
סרטים בקולנוע