אסי דיין הלך לעולמו

רכילות
יום קשה נוסף לתעשיית הקולנוע הישראלי, האיש שהיה לשחקן, בימאי ותסריטאי גדול, בן לשושלת ציונית ושם דבר בקולנוע הישראלי הלך היום לעולמו, הוא השאיר אחריו 5 ילדים מ-4 נשים.

אסי דיין הלך לעולמו
אסי דיין הלך לעולמו

התאריך הוא יום חמישי הראשון במאי 2014, אסי דיין האיש והאגדה הלך לעולמו בגיל 68. אותו האיש שיצר שלל סרטים והיה שותף לאחרים, היה איש מיוחד אשר יצר תרבות וגישה קולנועית אחרת, כזו שלא כולנו יכולנו לקבל לפעמים. סמים היו שם, אינספור עליות לכותרות במאמרים שרמסו את שמו ואת פועלו בתרבות ובכלל. כעת, כל שנותר הוא להיזכר בפועלו ובעיקר באותו אסי שכולנו זכינו להכיר, ועל אף שלא ידענו איך לקבל.



אסי דיין היה איש לשושלת ארוכה של היסטוריה יהודית ציונית וגם לאחרים שהיו פחות, דוגמא טובה לציונות במשפחתו היא ללא ספק אביו משה דיין, הרמטכ"ל הזכור לטוב, אחותו ח"כ יעל דיין, ואפילו יהונתן גפן ובנו אביב גפן נמצאים איפשהו בקרבת משפחה לדיין המנוח.

דיין היה כאן ממש לא מזמן על קידמת הבמה, הוא הוכיח לכולם שהוא שחקן ענק כאשר בשנת 2005 הוא קיבל הזדמנות להופיע בסדרה יוצאת מגדר הרגיל ששודרה בערוץ 2, "בטיפול" היה שמה, שם גילם את הפסיכולוג ראובן דגן. שנה לאחר מכן דיין קיבל פעמיים בזמן כה קצר את פרס השחקן הטוב ביותר מהאקדמיה לטלוויזיה על משחקו באותה הסדרה.



סירטו האחרון היה "ד"ר פומרנץ" אשר יצא בשנת 2011 והיה לקומדיה שחורה, שם דיין גם שיחק את התפקיד הראשי ואהוב עליו, תפקיד הפסיכולוג, דיין גם כתב את תסריט הסרט. הסרט לא היה להצלחה גדולה אך בדרכו שלו דיין הצליח להביא עטיפה אחרת, שונה, כזו שאפיינה את דיין לאורך כל השנים.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על אסי דיין הלך לעולמו
סרטים בקולנוע