"מצ'טה קטלני": מסתבר שמצ'טה הורג

קולנוע
דני טרחו חוזר לסרט ההמשך שבו הוא הגיבור הכול יכול, לו סוגדים הכול. עם מקבץ מפתיע של כוכבי משנה, גלונים של דם וראשים כרותים מתעופפים, מחייה רוברט רודריגז את דמותו של המתנקש הכול יכול בסרט הטראש האולטימטיבי.

"מצ'טה קטלני": מסתבר שמצ'טה הורג
"מצ'טה קטלני": מסתבר שמצ'טה הורג

מספיק לראות את האקספוזיציה המקדימה של הסרט בשביל להבין לאן הגענו, גם אם לא יצא לכם לראות את הסרט הראשון וישר הוצנחתם אל השני (שלא באמת מחייב צפייה בראשון), אתם תבינו במהרה את הכיוון והליין של הסרט. חמש דקות ראשונות מוקדשות לפרסומת וטריילר רטרו לסרט השלישי בסדרה (כן,כן...) מלאים בהומור ובקריין ששתה לפני כן, על מנת ליישר קו הומוריסטי מגוחך עם מה שהולך להתרחש בסרט.

אם אתם חובבי שתייה או עישון, אז זה בדיוק הזמן לנצל את כישורי ההתמסטלות שלכם ולהתיישב מול הטלוויזיה, לראות את טרחו וחברים לוקחים סרט עלילתי באורך מלא וצוחקים על כל מה שהיה קדוש לתעשייה בשנים עברו, בסרט האקשן. העלילה, לא באמת משנה פה, אבל היא מדברת, בגדול, על שובו של המתנקש הכול יכול לבמה המרכזית והפעם שוכר את שירותיו נשיא ארצות הברית שהוא בעצמו מחופף לגמרי (בגילומו של צ'ארלי שין כל כך מתאים ומתבקש).



האיום מגיע ממקסיקו המתוסכלת ומארכי נבל הסובל מפיצול אישיות חמור שהופך אותו ליצור דו-קוטבי, מחד גיסא הוא מנהיג משמרות המהפכה המקסיקניות ומאידך גיסא הוא עדיין באותו צד, אבל לקיצוניות ששואפת להשמיד את ארצות הברית, אליה מופנית אצבע מאשימה במצב המקולקל של מקסיקו. הפסיכופט הזה הוא רק שליח של בעל בית גרוע הרבה יותר, שבמקרה או לא הוא מגולם על ידי אחד מנבלי הקולנוע ההוליוודיים האמיתיים (תוכלו לנחש לבד בהמשך).

השם של הסרט מנבא בצורה לא מפתיעה את המפגש בין חרב מצ'טה לשאר חלקי גוף תמימים שנקרים בדרכה. העלילה המופרכת, אשר שולחת את המתנקש לשמור על ארצות הברית המאוחדת של אמריקה, מציגה שלל נשקים חדשניים ומגוחכים (חזייה וסטרפ-און בתפקידי מכונות ירייה אדיר !) ושלל גיבורים ונבלים גרוטסקיים והכל בתיבול רטרו של בימוי, צילום ועריכה מצידו של רוברט רודרגיז. אמנם הסרט הזה פחות טוב מהראשון, אבל עושה את העבודה ומצליח להעביר שעה וארבעים בנעימים לצופים שמחבבים את הז'אנר ומי שלא אוהב חבל ולא להתקרב.



סרט טראש קלאסי מהזן שמקדש כריתת איברים ודימום מאסיבי על כל איבר כרות או סתם נעיצת סכין (או במקרה שלנו, מצ'טה) והכל בהגזמה מטורפת, שלפרקים רבים הזכירה לי סצנות מסיומות של "מורטל קומבט" (המשחק, לא הסרט). בגדול, טרחו הוא הכוכב הבלתי מעורער של הסרט ללא צל של ספק והוא עושה זאת בחן, שרק תפלץ מצולק שכמוהו יכול לנפק. מעבר למקסיקני המצולק אפשר למצוא פה שלל כוכבים בהופעות אורח קצרות, מבדרות ומותאמות (או שלא) למידותיהם.

צ'ארלי שין, האיש והאגדה הבלתי נגמרת, בתפקיד נשיא ארצות הברית הזיין, השתיין ובעל הפה המטונף, שכמובן דואג לתחת שלו וחוגג בו זמנית.
מל גיבסון, הרשע של הוליווד נכנס בקלילות לא מפתיעה לנעליי הנבל הגאוני והמבריק שהוגה רעיונות אפוקליפטיים בנוגע לכדור הארץ ורוצה לשגר את עצמו לחלל (על מנת לייצר סרט שלישי ומגוחך, בתכל'ס). מישל רודריגז המדהימה בתפקיד הסייד קיקית של מצ'טה וכוסית על, אם מותר לציין, מקרינה סקס ומשדרת את זה בכל צעד שלה, האישה פשוט מדהימה ביופייה.



בתפקיד הרוצח המתנקש, המכונה "הזיקית" וכמובן שמחליף זהויות משך כל הסרט חולקים, בין היתר, קובה גודניג ג'וניור המתקמבק, אנטוניו בנדרס וההפתעה, ליידי גאגא, וכמובן שאי אפשר בלי כמה דקות של חסד עם ג'סיקה אלבה המדהימה. מעבר לכך שלל יפות ויפות בביקיני, חוטיני וסתם מחשופים על מנת לתבל את הסרט בבשר חשוף ועור שזוף וכאמור, שלל סצנות שמשפריצות דם ואיברים לכל עבר וקיבלתם את הנוסחא לטראש המושלם.

בתור סרט הוא לא להיט מטורף, בתור בידור קליל הוא חביב ובתור טראש טהור הוא אחלה. ההחלטה בנוגע לצפייה היא בידי הצופה בלבד, האזהרות בפנים ושלא תגידו שלא אמרו לכם או לא ידעתם.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מצ'טה קטלני": מסתבר שמצ'טה הורג
סרטים בקולנוע