"מטוסים": עולים למעלה

קולנוע
אחרי שני סרטי "מכוניות" ובמקביל לשבלול הפנטזיונר, "טורבו", הגיע הזמן גם לעלות לטיסה בשמיים וסביב העולם במינימום זמן ועם עוד גיבור אנדרדוג.

"מטוסים": עולים למעלה
"מטוסים": עולים למעלה

קשה כבר להכביר במילים אחרי שהרעיון של הסרט הנוכחי נסחט ללא הפסקה, בכל גרסא ובכל צורה שאפשר לחשוב עליה. מגיע מבית היוצר של "המכוניות", שבשעתו היו הדבר הכי חם בסביבה והמרענן הרשמי מבחינת קונספט ואנימציה. אך עם זאת הרעיון כבר מרגיש ממוצה, מעל ומעבר, הרי זה עתה גם יצא לו השבלולון הקטן, טורבו, שכנגד כל הסיכויים ינסה לגבור על מכוניות מרוץ בדרך לתהילה.

מכוניות הציגו את הרעיון מבחינת אנימציה ומבחינת עולם הכולל מכוניות וכלי רכב נלווים המהווים את תושבי אוכלוסיית העולם והכל נראה די דומה, רק עם כנפיים.



הסיפור מציג את דאסטי, מטוס ריסוס עם שאיפות גבוהות וחלומות על תהילה עולמית, הוא מוקף במספר חברים טובים שמנסים למנוע את היפגעותו עקב העובדה שהוא עומד להתחרות במטוסים עם שם עולמי ומהירות קצת שונה ממה שהוא מכיר בדרך כלל. העלילה מניעה את עצמה די מהר לתכל'ס ולא מצליחה לייצר שום דבר שלא ראינו לפני כן, אין ספק שהדמויות חמודות, אבל חסרות שאיפות וחסרות עומק, אפילו שמדובר בסרט ילדים.

הכול אותו דבר ולא מצליח להתעלות ואפילו להשתוות לקודמיו, מקסימום לייצר אמפטיה כלפי הדמיות ופחות אהבה עבור דמויות אחרות. חלוקת התפקידים זהה, כמעט באופן שערורייתי, לעלילה של "טורבו", על שלל גיבוריו הראשיים, אבל אם נחשוב על זה ליותר משנייה, אפשר להבין שזהו פשוט קו עלילתי ידוע וברור מראש בעלילות של סרטים מצוירים מהז'אנר המסוים הזה.

בין השמות היותר מוכרים שאפשר למצוא בסרט הזה, ניתן לשלוף בפינצטה את דיין קוק שהוא הגיבור הראשי, שזו כבר עדות צולעת לאיכותו ולרמתו של הסרט.



כוכבי המשנה המלווים את קוק החביב מינוס מונים, בין היתר, שמות כמו: טרי האצ'ר שזכורה בעיקר מ"לויס וקלארק", ג'וליה לואי-דרייפוס המוכרת לרוב קהילת העולם כאיליין ואלו הן הדמויות הנשיות הראשיות בסרט הקטנטן הזה. בין הכוכבים הגברים ניתן למנות עוד כמה שהקריירה שלהם נעה בין דשדוש לחוסר קיום כמעט מוחלט; סדריק הבדרן, שכנראה לא רבים יודעים כיצד הוא נראה מכיוון שקולו בדרך כלל מוסווה מאחוריה של דמות מצוירת כלשהי בסרט מצויר כלשהו, בין אם הפקה גדולה יותר או בינונית, הוא שם.

ג'ון קליז בתפקיד מזערי, על גבול העלוב, נוכח נפקד ומה שהוא תורם חוץ ממבטאו הבריטי ומעט שנינות אפשר לסכם בכלום ושם דבר. ואיך אפשר בלי מלך הבינוניות והשם השני שהומצא לחוסר מעש בהוליווד כבר שנים, ואל קילמר, שכבר לא זוכר מתי הופיע בסרט עם משמעות שהיא מעבר לצ'ק רזה לכיוון כיסו.



לסיכומו של העניין, אם אתם ילדים או עם ילדים, אתם תמצאו את עצמכם מעבירים שעה וחצי בכיף ובצורה נעימה, אבל בגדול, אין מה לפתח ציפיות מהשלב הראשוני, השלב שכבר יודע שהרעיון של הסרט מוצה בכל כך הרבה סרטים לפניו, שרק כדאי לשבת ולנסות ליהנות בצורה הפשוטה ביותר מחבורת מטוסים שמנסים להתנהג כבני אדם.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מטוסים": עולים למעלה
סרטים בקולנוע