חורף חם: שובר הקופות הגדול של החורף?

קולנוע
אף שנותרו עדיין שבועות מספר לפני שיגיע הסילבסטר ועמו גם יריית הפתיחה לקראת סרטי האוסקר, תהינו איזה סרט צפוי להפוך לשובר קופות היסטרי והאם יש סיכוי לסרטים שיבואו החורף להגיע להכנסות של מיליארד דולרים?

חורף חם: שובר הקופות הגדול של החורף?
חורף חם: שובר הקופות הגדול של החורף?

עד כה ברור כי צפויה להיות תחרות על לבו של הצופה בין ההמשכונים הצפויים, "ת'ור העולם האפל" (שגרף כ-87 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו לאקרנים והגיע לסכום הכנסות כולל של 327,009,000 מיליון דולר, מאז הוקרן לראשונה בבתי הקולנוע באירופה), "משחקי הרעב: התלקחות" ו"ההוביט: מפלתו של סמאוג", הסרטים הללו צפויים לשלוט בשוק הקולנוע האמריקאי במהלך עונת החורף ולפחות בעונת החגים עד ראש השנה האזרחית של שנת 2014. על פי תחזיות שונות נראה שהסרטים יחדיו צפויים להכניס כמיליארד דולר, לפני שיגיע גל נוסף של שוברי קופות, כדוגמת סרט האנימציה "לשבור את הקרח" מאת אולפני דיסני, שלמעשה גם אחראים על הפקת "ת'ור: העולם האפל". ינואר הקרוב צפוי להביא איתו גם סרטי דרמה שמתמודדים על מקום של כבוד בטקס פרסי האוסקר, אלה כוללים את "חלום אמריקאי" בכיכובם של ג'ניפר לורנס, כריסטיאן בייל ובראדלי קופר, כמו גם הסרט "להציל את מר בנקס" בכיכובו של טום הנקס, ו"הזאב מוול סטריט" מבית מדרשם של לאונרדו די קפריו והבמאי מרטין סקורסזה.

אם כן, אלה שוברי הקופות הצפויים של החורף הקרוב בהתאם לתחזיותינו:

1. "משחקי הרעב: התלקחות"

במארס 2012, "משחקי הרעב" המם את העולם עם פתיחה מדהימה של 152 וחצי מיליון דולר והיה לפתיחה יוצאת דופן בעבור סרט שאינו מהווה סרט המשך. לאחר סבב התצוגות מסביב לעולם הסרט ההוא גרף 408 מיליון דולר ובשנה וחצי שחלפה מאז נוצר בסיס אוהדים רחב למדי כדי לאפשר גם לסרט ההמשך לשבור את הקופה ולהכניס סכום כסף נאה למפיקיו. כל זה גם תלוי בשאלה האם סרט ההמשך ימלא אחר ציפיות קודמו ונותר רק לקוות שבסיס האוהדים הרחב ומסע השיווק האגרסיבי, כמו גם תאריך צאתו לאקרנים בסמיכות לעונת החגים בארצות הברית, אין ספק של"התלקחות" יש את כל הנתונים להוות שובר קופות לא רע בכלל. הערכתנו היא כי הסרט צפוי לגרוף לפחות 335 עד 400 מיליון דולר ולהוות להצלחה לא קטנה עבור מפיצת הסרט, חברת Lionsgate.

2. "ההוביט: מפלתו של סמאוג"

החורף עמוס בסרטי המשך שצפויים להוות שוברי קופות, והסרט הזה צפוי להוות אף הוא הצלחה לא מבוטלת. אחרי פתיחה אדירה של 303 מיליון דולר, עם צאת "ההוביט: מסע בלתי צפוי" בדצמבר 2012, סביר להניח שאוהדים "שר הטבעות" וחובבי טולקין לא יבגדו בבמאי שהשיב לספרות טולקין את כבודה האבוד וישובו לבתי הקולנוע כדי לצפות בהמשכון, גם אם הוא כבר אינו נשאר נאמן למקור הספרותי. הסרט, שייצא בדצמבר 2013, ואולפני האחים וורנר מנהלים מסע שיווק אדיר כדי להביא עוד ועוד חובבי טולקין אל אולמות הקולנוע, זאת באמצעות ריכוז מסעות השיווק סביב דמויותיהם של לגולס וגנדלף, כמו גם הציפייה האדירה לראות את הדרקון סמאוג, שעד כה מציץ בהצצות קצרצרות ואינו נראה במלוא הדרו, מה שנשמר עבור הסרט עצמו כמובן. סביר להניח שהסרט ייפתח עם 230 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו.

3. "תור: העולם האפל"

"ת'ור העולם האפל" מהווה הסרט השני בשלב השני לפרוייקט הנוקמים של מארוול, אך מהווה הסרט הראשון בסדרה שבו איירון מן לא מופיע. תודות להצלחת "הנוקמים" מ-2012, "איירון מן 3" זכה לסכום הכנסות חסר תקדים והיה לסרט הקולנוע הראשון שהכניס מיליארד דולר בשנת 2013. לאחר שהסרט הראשון, "'תור" מ-2011 הכניס 181 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו לאקרנים, סרט ההמשך הכניס 109 מיליון דולר בסוף שבוע הראשון להקרנתו באירופה, ולאחר מכן הכניס 87 מיליון דולר נוספים מהוקרן לראשונה בצפון אמריקה. מאחר והסרט מוקרן בתלת מימד מחיר הכרטיס התייקר מאוד ולכן ימים יגידו אם הסרט צפוי להכניס מיליארד דולר. מה גם שיהיה זה הסרט השני של מארוול שיוצא השנה, ומהווה הכנה לקראת השנה הבאה, שבמהלכה צפויים לצאת עוד שני סרטים מאת מארוול, "קפטן אמריקה: חייל החורף", שטריילר שלו יצא אך באחרונה והסרט "שומרי הגלקסיה" שיהיה הסרט האחרון בשלב השני של פרוייקט הנוקמים, לקראת "הנוקמים 2" שייצא בקיץ 2015.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על חורף חם: שובר הקופות הגדול של החורף?
סרטים בקולנוע