תקציב טרילוגיית ההוביט הגיע לחצי מיליארד דולר!

קולנוע
תקציב שלושת הסרטים גם יחד כמעט כפול בהשוואה לתקציב של טרילוגיית שר הטבעות, ובעוד עבודת הפוסט-פרודקשן על "ההוביט: מפלתו של סמאוג" עודה בעיצומה, התקציב צפוי לגדול לקראת העבודה הסופית של החלק האחרון בסדרה, "ההוביט: לשם ובחזרה".

תקציב טרילוגיית ההוביט הגיע לחצי מיליארד דולר!
תקציב טרילוגיית ההוביט הגיע לחצי מיליארד דולר!

תקציבו של פיטר ג'קסון ואולפני האחים ורנר, שסומכים מאוד על ההכנסות שיבואו מהסרטים הבאים בסדרה הגיע כמט למיליארד דולר ובינתיים מגיע התקציב לכדי 561 מיליון דולר, משמע כ-250 מיליון דולר לערך לכל סרט, וזה כשלעצמו הרבה יותר מהתקציב שהוקצב לסרטי שר הטבעות, שעלות כל סרט הייתה כ-93 מיליון דולר בלבד.

עד כה ללא ספק נראה שההשקעה מחזירה את עצמה ואף יותר מכך. תקציב הסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי" הגיע ל-250 מיליון דולר והסרט עצמו הכניס 1,017,003,568 מיליארד דולר, רובם מהכנסות מכל העולם (שהגיעו לכדי 714,000,000 מיליון דולר, בעוד ההכנסות בארה"ב לבדה הגיעו ל-303,003,568 מיליון דולר, שהיו כשלושים אחוז בלבד מסך כל הכנסות הסרט) ואולפני האחים ורנר ו-MGM סומכים מאוד על כך ששתי הסרטים הבאים בסדרה ("ההוביט: מפלתו של סמאוג" ו"ההוביט: לשם ובחזרה") יכניסו סכום דומה.

שני הוביטים במעון באג אנד...



בסך הכל, פיטר ג'קסון עבד על צילומי שלושת הסרטים בזה אחר זה ללא הפסקה ביניהם. עבודת ההפקה מסתכמת במאתיים ששים וששה ימי צילום, שנתיים של עבודת פוסט-פרודקשן וחודשיים נוספים של צילומי השלמה שהסתיימו ביולי האחרון. מרבית ההוצאות מתמקדות לא רק בשיווק כי אם גם בעבודת האולפנים הניו זילנדיים Weta workshop על האפקטים הוויזואלים ועל מצלמות התלת מימד ו-RED 2 שעלותן יקרה מאוד. מה גם שהחלטתו של פיטר ג'קסון לצלם את הטרילוגיה בטכנולגיית צילום של 48 פריימים לשנייה במקום 24 הנהוג בעולם הקולנוע, ייקרה מאוד את ההפקה וכך גם מייקר הדבר את עלות הכרטיסים לסרט.

"ההוביט: מפלתו של סמאוג - טריילר מתורגם"



חלק לא מבוטל מהתקציב הגיע מקרן הקולנוע הממשלתית של משרד התרבות בניו זילנד, כחלק מצעדים לשווק את המדינה לתיירים ולסייע בקידום הסרט וניו זילנד בתור הארץ התיכונה. נוסף לזה אולפני האחים ורנר הקימו לצורך הפקת ההוביט את חברת 3 Foot 7 Ltd (שמושבה בניו זילנד) שעבדה על עיצוב התלבושות של הגמדים וההוביטים הבודדים המופיעים בסרטים, והחברה הכניסה לממשלת ניו זילנד תזרים של כמאה מיליון דולר ניו זילנדי כמס למדינה. תקציב הפקת טרילוגיית הסרטים הופך בעצם לאחת ההפקות היקרות ביותר, ובהתחשב בכך שכל הסרטים צולמו גב אל גב וללא הפקה ביניהם (בניגוד למשל להפקת סרטי "הארי פוטר", כאשר בין הסרט השני, "הארי פוטר וחדר הסודות" לסרט השלישי, "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" היה הבדל של כשנתיים-שלוש). בהתאם להערכות נתוני אתר Box Office Mojo ושיאי העולם של גינס, ההפקה היקרה ביותר עבור סרט בודד הוא הסרט "שודדי הקאריביים: סוף העולם" שתקציבו עמד על 300 מיליון דולר, והפך עד מהרה להצלחה קופתית גדולה, משגרף למעלה מ-960 מיליון דולר, ובכך הפך לסרט הרווחי ביותר לשנת 2007, והיה רק שני לסרט "שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת", שגרף למעלה ממיליארד דולר.

פיטר ג'קסון וצוות השחקנים בעת הפקת "שר הטבעות", 2001.



סדרת הסרטים הקודמת של פיטר ג'קסון, "שר הטבעות" הייתה "זולה" בהרבה והגיעה לתקציב כולל של כ-281 מיליון דולר, אם כי ההכנסות מכל הסרטים הגיעו ל2 מיליארד דולר ו-92 מיליון דולר.

"שר הטבעות: אחוות הטבעת" (2001) - טריילר



שר הטבעות: שני צריחים (2002) - טריילר



"שר הטבעות: שיבת המלך" (2003) - טריילר



בעשיית "ההוביט" הבמאי הניו זילנדי פיטר ג'קסון בחר, כאמור, לצלם במקביל בתלת מימד ובטכנולוגיית הצילום החדשנית של 48 הפריימים לשנייה, בניגוד למקובל - 24 פריימים לשנייה, כשהשימוש בטכנולוגיה החדשנית נועדה להעניק לצופים תמונה ברורה יותר ומוחשית יותר. שתי טכניקות הצילום הוסיפו מאוד גם לגודל התקציב, אף שהטכנולוגיה עצמה זכתה לביקורות מעורבות.

"ההוביט: מסע בלתי צפוי" - טריילר מתורגם



טרילוגיית "ההוביט" מבוססת על ספרו של ג'.ר.ר. טולקין בעל אותו השם המתאר את הרפתקאותיו של ההוביט בילבו באגינס בניסיונו לסייע לקבוצת גמדים לתבוע מחדש את עושרם ואוצרם מידי הדרקון סמאוג. סדרת הסרטים (בדומה לספר עצמו) מהווה הקדמה ל"שר הטבעות", אף היא מאת טולקין, כאשר גם הסרטים ("שר הטבעות" ו"ההוביט") עצמם מבויימים בידי פיטר ג'קסון.

"ההוביט מפלתו של סמאוג" ייצא לאקרנים בארץ ב-13 בדצמבר 2013, בעוד הסרט "ההוביט: לשם ובחזרה" צפוי לצאת בדצמבר 2014.

"ההוביט: מפלתו של סמאוג" - טריילר מתורגם

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על תקציב טרילוגיית ההוביט הגיע לחצי מיליארד דולר!
סרטים בקולנוע