"קרקע קפואה": אדמה זועקת

קולנוע
ניקולס קייג' בחר תסריט קצת יותר נורמאלי מהעבודות האחרונות שלו ונכנס פעם נוספת לנעלי הבלש מלא התושייה, התוצאה לא רעה בכלל.

"קרקע קפואה": אדמה זועקת
"קרקע קפואה": אדמה זועקת

אני מודה שלקח לי הרבה זמן והמון התלבטויות אם לראות את הסרט החדש, בכיכובו של ניק קייג'. אני אוהב את האיש, ראיתי המון סרטים שלו וזוכר לו חסד נעורים ישן ותפקידים ענקיים בסרטים גדולים שחייבים לזכות אותו באותו חסד מהעבר.

אבל בשנים האחרונות הוא מקפיד לבעוט בכל איבר אפשרי על מנת למנוע ממני להחזיק את אותו החסד, כאשר השיא היה גילם גולגולת רושפת אש (פעמיים !!!) שמגיעה מעולם המתים על מנת להגן על עולם החיים (עם עולם שכזה, אפשר לא להגן), הוא כבר שכח איזה תפקיד מהוגן, יחסית, הוא גילם בעשור האחרון, תפקיד ששווה לדבר עליו והוא השתתף בכל פרויקט שעשוי להכתירו ביום מן הימים כמלך הטראש ההוליוודי.
בין אם מסיבות פרנסה ובין אם מחוסר בתפקידים רציניים הוא הכניס את עצמו לנישה שלא מעט שחקנים טובים וקצת פחות טובים בהוליווד נכנסו אליה, נישת סרטי הזבל.



הוא מילא את הנישה בכבוד רב ורוב הסרטים שהוא שותף בהם עמדו על בינוניות ומטה וכנראה שהוא ייזכר גם כשחקן שכזה אם לא יתחיל לנהל את עצמו בצורה שונה בנוף ההוליוודי. גם בסרט הנוכחי הוא חובר לחבר נוסף שמזמן לא זוכר מה זה סרט גדול עם תקציב ועם קהל יעד שמעדיף איכות כלשהי, ג'ון קיוזאק, שנוא ליבי המושבע.

השניים מגלמים שני יריבים משני צידי המתרס בדרמת מתח משטרתית הכוללת מרדף לא פשוט אחרי רוצח המונים שמצליח להסתתר בהצלחה מסוימת מהרדאר המשטרתי, עד אותו יום שהוא מפשל ובבד בבד נתקל בבלש המבריק שלקראת עזיבה לוקח את הפרויקט האחרון בלית ברירה ומתחיל כדור שלג ענק שלא עומד להסתיים בצורה טובה.

הסיפור מבוסס על מצוד אמיתי שהתרחש בשנות השמונים המוקדמות אחרי אותו רוצח המונים, אותו מגלם קיוזאק והסרט שוטח את אותו המקרה בפני קהל הצופים בצורה די פשטנית, למרות צילום לא רע ודי ריאליסטי וצוות שחקנים נחמד, הסרט לא מצליח להתעלות לגבהים רציניים ומדשדש רובו ככולו בצורה די שקופה וצפויה.



אין בשורה שיכולה הייתה להיות מהתסריט שכתב את עצמו לפני שלושים שנה בדם קפוא של צעירות שנקלעו אל תוך לועו האכזרית של רוצח חסר רחמים, רוב הסרט מסתמך ובנוי על התנהלות מקבילה של הבלש, הרוצח והעדה שהייתה הקורבן שחמק.

חלקים רבים מתנהלים בצורה יבשושית ובנאלית ומרבית הסרט לא מצליח למתוח כמו שהוא מצליח, בעיקר להרדים את הצופה (ובתקווה גם את הבלש הלוחמני), מצאתי את עצמי מעביר סצנות שלמות בקרבה לאיבוד ההכרה לשינה, אבל בשליש האחרון של הסרט הוא נכנס להילוך קצת יותר גבוה ומשלב צילום ריאליסטי על מנת לעזור להעלות את ההילוך כלפי מעלה.



ניקולס קייג' טוב, גם קיוזאק ואיתם ראדה מיטשל בתפקיד זניח למדי מאבדת את הבכורה עבור וונסה הודג'נס הנהדרת שמיטיבה לשחק. כמעט לא ראוי לציין את 50 סנט שמגלם סרסור (כמה גטו מצידו) עם תספורת מביכה ובבנאליות המשעממת שהביא איתו לקולנוע הטראשי ונראה שזה המקסימום שאפשר לסחוט מכוכב הראפ (לשעבר) שפעם היה די ענק וכיום הולך ומתדרדר בתפקידים די בזויים וקטנים.

בסך הכול תמיד ראוי לראות ולהתחבר לסיפורים אמיתיים בקולנוע, גם אם הסך הכול הכללי הוא סרט נחמד ולא מיוחד, הרעיון המרכזי הוא לספר את הסיפור. הסרט מספר אותו בצורה לא רעה, אך כזאת שיכלה להיות הרבה יותר טובה והרבה פחות צפויה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "קרקע קפואה": אדמה זועקת
סרטים בקולנוע