האם פיטר ג'קסון יביים את "הסילמריליון"?

קולנוע
כבר 16 שנה שפיטר ג'קסון עוסק בהפקת סרטי הקולנוע על הארץ התיכונה וספרות טולקין, ומסתבר שהוא היה מאוד קרוב להפיק גרסה קולנועית של ספר "הסילמריליון&qu ot;, המאגד אוסף סיפורים מהארץ התיכונה של העידן הראשון והשני עד לאירועי מלחמת הטבעת של העידן השלישי.

האם פיטר ג'קסון יביים את "הסילמריליון"?
האם פיטר ג'קסון יביים את "הסילמריליון"?

על פי סרטון שנחשף באינטרנט, מתברר שפיטר ג'קסון יצר סדרת עבודות פרי עטו, שעשויים היו להוות בסיס ליצירת הפקה קולנועית של "הסילמריליון&qu ot;. מובן שדבר מזה לא יצא לפועל, בעיקר עקב סכסוך עם כריסטופר טולקין, בנו של ג'.ר.ר. טולקין, שיצא נגד פיטר ג'קסון, שלאחר סכסוך מתוקשר ביניהם הביא לכך שהפקת סרטי ההוביט נדחתה כל כך הרבה פעמים (הפקת ההוביט יצאה לדרך ב-1997! אם כי זו נדחתה עקב סכסוכים משפטיים מול משפחת טולקין שהביאו לכך שהתאפשרה הפקת ההוביט רק שטרילוגיית שר הטבעות כבר יצאה לאקרנים).

בראיונות שונים לתקשורת הבמאי הניו זילנדי, פיטר ג'קסון, התבטא לא פעם כי היה מעורב בעבודות מורכבות וייצור תסריטים עבור סרטי קולנוע המבוססים על ספרות טולקין.

עד כמה פיטר ג'קסון היה קרוב להפיק את "הסילמריליון&qu ot;?



למרבה הצער, לאחר הסכסוך המשפטי מול משפחת טולקין, בית המשפט בלונדון קבע לפני מספר שנים כי לפיטר ג'קסון תתאפשר הפקת טרילוגיית ההוביט, אך לאחריה ייאסר עליו, או לכל במאי אחר, לגעת עוד ברכוש טולקין ולהפיק סרטים נוספים בהתבסס על העולם הספרותי שלו, לפחות בעתיד הנראה לעין או עד שכריסטופר טולקין, המחזיק בזכויות היוצרים של יצירותיו של טולקין, יתפשר למכור את זכויות ההפקה.

כרזת-אמנות של "ההוביט: מפלתו של סמאוג":



בינתיים, מלאכת הפוסט פרודקשן של הסרט השני בסדרה, "ההוביט: מפלתו של סמאוג", נכנסת לישורת האחרונה, לקראת צאתו לאקרנים בעוד ארבעה חודשים, כשבינתיים נחשפה כרזה חדשה לסרט ובחודש הבא צפוי לצאת הטריילר השני אשר יימשך כדקה ושלושים שניות בלבד, לעומת שתי הדקות של הטריילר הראשון.

"ההוביט: מפלתו של סמאוג" - טריילר מתורגם # 1



"ההוביט: מפלתו של סמאוג" צפוי לצאת לאקרנים ב-11 בדצמבר 2013, בהקרנת בכורה שתיערך בלוס אנג'לס. בסרט מככבים מרטין פרימן, איאן מק'קלן, ריצ'רד ארמיטייג', לוק אוואנס, הוגו וויבינג, קייט בלאנשט, אורלנדו בלום, אוונג'לין לילי, כריסטופר לי, לי פייס, סילבסטר מק'וי, גראהם מק'טאוויש, קן סטוט, איידן טרנר, דין או'גרמן, מארק הדלו, ג'ד ברופי, אדם בראון, ג'ון קאלן, פיטר המבלטון, וויליאם קירצ'ר, ג'יימס נסביט, סטיבן האנטר, סטיבן פריי, מנו בנט ובנדיקט קאמברבאץ'.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על האם פיטר ג'קסון יביים את "הסילמריליון"?
סרטים בקולנוע