צפו: ג'וש ברולין ברימייק "שבעה צעדים"

קולנוע
כעשור עבר מאז שסרטו של הבמאי הקוראני פארק צ'אן-ווק "שבעה צעדים" הרתיע את צופיו בסצנות אלימות ומזוויעות, וכעת, חברת ההפצה "FilmDistrict" חשפה את הטריילר הרשמי לרימייק באותו השם, בכיכובו של הגנגסטר ג'וש ברולין.

צפו: ג'וש ברולין ברימייק "שבעה צעדים"
צפו: ג'וש ברולין ברימייק "שבעה צעדים"

לא צריך להיות גאון כדי לדעת שבהוליווד ממחזרים רעיונות טובים ההורסים את המקוריים, התעשייה זו החליטה להשתעבד למיליוני הדולרים המגיעים היישר מהקופות. זה באמת מצער שבהוליווד החליטו לזנוח את המקוריות ואף ללכת בכיוונים שונים של סרטים עתירי סקס ופחות אינטליגנטיים. ולרוב זה קורה כאשר היצירתיות והמקוריות נגמרת. מזל שיש את הארכיון, אחרת לא היה להם כיצד לבדוק איזה סרט הצליח לגרוף מיליונים או כזה שהיה נערץ בקרב הצופים. והפעם מדובר בסרטו עטור השבחים של פארק צ'אן-ווק "שבעה צעדים" שלאחרונה פורסם הטריילר הראשון לרימייק של ספייק ליי.

"שבעה צעדים" הינו סרטו האלים במיוחד של הבמאי צ'אן ווק-פארק הכולל זוועות שלא נראו כמותם בסרטים ההזויים ביותר של האמריקאים, כדי לא להיגרר לספויילרים מיותרים, נאמר כי עלילת הסרט המקורי התמקדה באדם אשר נחטף והוחזק בכלא לא רגיל במשך כ-15 שנים, כאשר משחררים אותו ללא כל סיבה, הוא מוצא את הדרך אל החופש, ומשם נחוש בדעתו לנקום באדם שגרם לו לסבל רב. למרות שזה נשמע מבטיח בדיוק כמו הסרט המקורי, קשה להאמין שהוא יצליח להתעלות על המקור, וזו התוצאה;



בטריילר לרימייק "שבעה צעדים" מככב ג'וש ברולין ("יחידת גנגסטרים") המגלם את דמותו של ג'ו דוקט, מנהל בחברת פרסום אשר נחטף והוחזק כבן ערובה במשך כ-20 שנים בכלא מבודד. לאחר שהוא משתחרר באופן בלתי מוסבר, הוא יוצא לנקום באדם שגרם לו לסבל רב. בהמשך דרכו ג'ו יגלה שהוא עדיין כלוא וגם כשהוא מסתובב בחופשיות. לצידו של ברולין מככבים אליזבת אולסן ("אורות אדומים"), שרלטו קופליי ("מחוז 9") וסמואל ל. ג'קסון ("ג'אנגו ללא מעצורים"). בדיוק כמו בגרסה הקוריאנית, אלא שזו האמריקאית.

שרלטו קופליי, שכיכב באופן מופתי במדע הבדיוני "מחוז 9", מגלם את האיש הרע, ומי שכבר צפה בסרטו המקורי של פארק צ'אן-ווק משנת 2003, יודע שמדובר בתפקיד דיי עסיסי, שספציפית לקופליי, יכול להוות אבן דרך בהתפתחות קריירתו. אך עם זאת, עושה הרושם שהעלילה והסצנות הזוועתיות בדיוק אותו הדבר כמו בסרט המקורי, ולכן לא באמת אפשר לפתח ציפיות. כי ברגע שרואים את ברולין אוחז בפטיש, פתאום זוכרים את הקטעים הטובים של "שבעה צעדים" המקורי, מי לא זוכר את המסדרון הארוך המלא בהאנשים הרעים אשר חמושים במוטות וסכינים?, וגיבור הסרט, השחקן הקוראני מין-סיק צ'וי עם הפטיש המפורסם? בקיצור, אותה גברת בשינוי אדרת.

סמואל ל. ג'קסון האיש הרע?



עשו בחירה טובה שבחרו בג'וש ברולין לתפקיד הראשי, השחקן שכיכב ב"ארץ קשוחה" יודע לשלב את חביבותו הנפלאה המלווה בקשיחות ואכזריות שלא ניתן לרצותה. לצידו אגב, מככבת אליזבת אולסן כאישה מסתורית העוזרת לו במציאת האדם האכזרי שהרס את חייו. גם אולסן קיבלה תפקיד לא רע, אחרי הכל היא כיכבה במותחן הדרמה "מרתה מרסי מיי מרלין" בו נתנה הופעה מורכבת ומיומנת, שאגב גם היה לתפקיד הפריצה שלה. אולי התפקיד הזה יספר את צרכיה ואף יקדם אותה

מי שאחראי על הבימוי הרימייק לסרט "שבעה צעדים" הוא הבמאי ספייק לי ("קיץ ברד הוק") על-פי תסריטו של מארק פרוטוסוויץ' ("אני אגדה", "תור") הסרט כאמור יעלה לאקרנים בארה"ב ב-25 לאוקטובר, בעוד שאצלנו הסרט יוקרן ב-24 לאוקטובר.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על צפו: ג'וש ברולין ברימייק "שבעה צעדים"
סרטים בקולנוע