דב פאטל בסרטו החדש של ניל בלומקאמפ

קולנוע
השחקן ההודי אשר פרץ לתודעה בשל תפקידו עטור השבחים ב"נער החידות ממומביי", במגעים לסרטו החדש של ניל בלומקאמפ "צ'אפי", מדע בדיוני חדש המבוסס על סרטו הקצר "טרה וואל".

דב פאטל בסרטו החדש של ניל בלומקאמפ
דב פאטל בסרטו החדש של ניל בלומקאמפ

השחקן דב פאטל אשר כיכב בסרט הדרמה "נער החידות ממומביי" אשר זכה בשמונה פרסי אוסקר לשנת 2009, במגעים ראשוניים לסרטו החדש של ניל בלומקאמפ, "צ'אפי" (Chappie) המתמקד ברובוטים משטרתיים השומרים על החוק הסדר בשכונות עוני הנשלטות על-ידי פושעים מסוכנים שבאפריקה. הסרט כאמור מתבסס על סרטו הקצר של ניל בלומקאמפ "טרה וואל" (Tetra Vaal), שכמו כן, הטריילר לסרט הקצר שלפניכם מתאר כיצד הרובוטים מנסים להשליט חוק וסדר במדינת העולם השלישי.



על-פי דיווחי "ההוליווד ריפורטר", דב פאטל יגלם גבר צעיר החיי בשכונת עוני, שלאור מצב הפשעים ההורסים את שכונתו, הוא מחליט לחבור לשוטרים במטרה למגר את הפשיעה ולתפוס את הפושעים המטילים אימה ופחד על שכונתו. אגב, לצידו של פאטל יככב השחקן שרלטו קופליי אשר כיכב בסרטו המצליח של בלומקאמפ "מחוז 9" ובו גילם מפקד מבצעים העומד בראש פינוי החייזרים. וגם כאן קופליי ישרת בצידי החוק כאחד הרובוטים המשטרתיים.

אין ספק דב פאטל הוא הבחירה הנכונה לתפקיד, גם בסרטו של דני בויל "נער החידות ממומביי" הוא גילם נער הגדל בשכונות העוני הנידחות של הודו. כך שאין סיבה שהשחקן הצעיר לא ישתלב בסביבה הדיי המוכרת לו מבעבר. באשר לשרלטו קופליי, אפשר לומר שהוא מגיע עם ניסיון רב בתחום עוד מ"מחוז 9" הנפלא. בימים אלו הוא מככב על מסכי הקולנוע בארה"ב במותחן הבדיוני "דו"ח אירופה" המתמקד בצוות אסטרונאוטים הנשלחים לבדוק האם יש חיים על הירח הרביעי של צדק (יופיטר). שווה בדיקה.



מלבד הפרויקט החדש של ניל בלומקאמפ, בקרוב יעלה לאקרנים בארץ סרטו החדש "אליסיום", שעוקב אחר מקס (מאט דיימון), עובד מפעל אשר עובר תאונה המותירה לו מספר ימים לחיות. כאשר מקס מבין כי הדרך היחידה להישאר בחיים היא לחדור ל"אליסיום" - המקום שבו כל האנשים העשירים חיים באושר רב ונטולי דאגות. זהו גם המקום שבו מאחסנים את כל התרופות לכל המחלות. כשמגיע הזמן להחליט, מקס, שאין לו מה להפסיד, מצטייד בחליפה מתכתית ויוצא למשימתו שתוביל למהפך בין האוכלוסייה הענייה החייה בכדור הארץ, לבין האוכלוסייה העשירה אשר חייב ב"אליסיום.

ללא ספק יש הרבה הייפ סביב הסרט שרבים סבורים כי יהיה לאחד משוברי הקופות הטובים של השנה. אחרי הכל מדובר במאט דיימון התותח שכבר הוכיח בעבר את כישורי המשחק הנהדרים שלו בסרטים כמו "השתולים", "זהות אבודה", "מקום לחלום עליו" ו-"אדמה מובטחת" בו כיכב בתחילת השנה. תופתעו או שלא, אבל גם פה מככב לו שרלטו קופליי כאחד מהמורדים בשלטון "אליסיום", כך שבהחלט יש למה לצפות.



דב פאטל אומנם לא יככב ב"אליסיום", אבל בקרוב מאוד מכורי הסדרה הקומית "חדר החדשות" יוכלו לצפות בו בעונה השנייה והחדשה כאשר פרק הבכורה יעלה לשידור ברשת HBO בעוד כשבוע ב-14 ליולי. ואצלנו הסדרה תשודר בערוץ yes Oh HD כמספר ימים לאחר מכן.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על דב פאטל בסרטו החדש של ניל בלומקאמפ
סרטים בקולנוע