התחליף החדש ל"גברים בשחור"?

קולנוע
ריאן ריינולדס הוא וויל סמית' החדש, ג'ף ברידג'ס בתפקידו של טומי לי ג'ונס הבן 200, והאם המפיקים ובעיקר האולפנים מנסים להנעים את זמננו או לעשות עלינו קופה?

התחליף החדש ל"גברים בשחור"?
התחליף החדש ל"גברים בשחור"?

החודש צפוי לעלות לאקרנים בארה"ב שני סרטים העוסקים ברוחות מעולם המתים שבאופן מקרי לחלוטין יעלו על מסכי הקולנוע באותו יום. הסרט הראשון הוא של יוצר "המסור", ג'יימס וואן החוזר עם סרטו החדש והמצמרר "לזמן את הרוע" המבוסס על סיפורם האמיתי של משפחת פירון אשר ביתם נרדף על-ידי רוחות מסתוריות. אד לוריין וורן, שני אחים וחוקרים מנוסים אשר צברו ניסיון בפתירת תעלומות ופעילויות על טבעיות המתחוללות בבתים רדופי רוחות, נשלחים לביתם של המשפחה המפוחדת על-מנת לפתור את החידה המסתורית הקשה לפיצוח.



אין ספק שמבין השניים הסרט היותר מעניין הוא "שוטרים מעולם אחר" בבימויו של רוברט שוונטק ("אשתו של הנוסע בזמן"), ובכיכובו של ריאן ריינולדס המגלם את דמותו של ניק קופר, שוטר וותיק אשר נהרג בעת מילוי תפקידו בקרב יריות בין פושעים נמלטים ששדדו בנק. עם זאת, לאחר שניק נהרג, הוא מוצא עצמו נשאב אל תוך מערבולת המובילה אותו למחלקת המתים אשר מגייסים אותו למחלקת השוטרים שלהם בשל ניסיונו במבצעים מיוחדים. אליו מצטרף רוי פולשיפר (בגילומו של ג'ף ברידג'ס, "טרון: המורשת"), שוטר בעל וותק של כ-200 שנה בתחום שמאוד מזכיר את דמותו של טומי לי ג'ונס מסרטי "גברים בשחור".

לאחרונה פורסם קטע וידאו ובו שני השחקנים הראשיים, ריאן ריינולדס וג'ף ברידג'ס מספרים בקצרה על תפקידיהם בסרט, ובין השאר גם נותנים הצצה על שותפו של ניק קופר, בובי הייס (בגילומו של קווין בייקון) לפני מותו. ועושה הרושם כי בהתבסס קטע הוידאו, מותו של ניק היה מתוכנן על-ידי שותפו (קלישאה ידועה) האומנם?.

מלבד הראיונות בוידאו החדש, כמחצית מהסצנות המופיעות בו כבר הוצגו בטריילר הראשי, והראיונות של צוות השחקנים מתארים את יסודות העלילה ומפרטים על הדמויות הראשיות אשר נשלחות למנוע סוג של אפוקליפסה בה רוחות ויצורים מעולם המתים פולשים בהמוניהם לעולמם של בני האדם, וכעת על השותפים החדשים מוטלת האחריות להשיב את הסדר על כנו.



הדבר היותר בולט בסיפור הזה הוא שכאשר ניק (ריינולדס) ורוי (ברידג'ס) נמצאים בעולם בני האדם, הם לובשים נראים כשני אנשים שונים, ניק מגלה שהוא סיני זקן ומכוער, בעוד שרוי קיבל את הכיסוי השווה ביותר; בלונדינית סקסית שגברים לא עומדים בפנייה. כמו כן, דמותו של הסיני הוא לא אחר מאשר שחקן הקולנוע ג'יימס הונג ("קוד שמור"), והבחורה השווה היא הדוגמנית הכה לוהטת, מריסה מילר שכבר כיכבה בשערי מגזינים יוקרתיים כגון: "ספורטס אילוסטרייטד" ו"אסקוויר". בעברה כי גם דגמנה עבור ויקטוריה'ס סיקרט. מה שאומר שהיא הולכת לגנוב את ההצגה עם לא כולה.

לאחר שפורסם הטריילר הרשמי, הרבה אנשים השוו בין "שוטרים מעולם אחר" ל-"גברים בשחור", אחד המפיקים בפועל, ניל ה. מוריץ סיפר כי הסרט משולב באלמנטים רבים מהמון סרטים כגון; "גברים בשחור, "מכסחי השדים", "ביטלג'וס" ; וגם מ"נשק קטלני". הכל טוב ויפה, אבל אחרי שמנסים להביא אלמנטים מסרטים שכבר ראינו בעבר, מדובר בחוסר מימוש פוטנציאל הסרט וזאת כי הסרט מנסה להתחקות אחר סרטים שכבר הצליחו בעבר ואף חלקם הגדול גם זכה לכישלון ממשי, כך שהסרט ממש לא מקורי או ייחודי.

קונספט הסרט "שוטרים מעולם אחר" נשמע מאוד מגניב, אבל קטעי הוידאו אשר שוחררו עד כה לא מספקים את הצופה שאינו מצליח לפתח ציפיות ובמיוחד כשמדובר באלמנטים שכבר נצפו בעבר. אבל שלא תבינו לא נכון, זה לא אומר שהסרט לא שווה צפייה בבתי הקולנוע, אחרי הכל, מדובר בשוטרים הנלחמים ברוחות מהעולם הבא.

שותפה כזאת עוד לא ראינו



הסרט "שוטרים מעולם אחר" צפוי לעלות לאקרנים בארץ בחודש כחודשים ביום חמישי ה-19 בספטמבר, בעוד שסרט האימה "לזמן את הרוע" יגיע לבתי הקולנוע חודש לפני ביום חמישי ב-29 באוגוסט.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על התחליף החדש ל"גברים בשחור"?
סרטים בקולנוע