צפו: שוורצנגר וסטאלון בורחים מהכלא

קולנוע
שני כוכבי האקשן הוותיקים משנות ה-80 חוזרים לככב זה לצד זה בסרטו החדש של הבמאי השוודי מיקאל הפסטרום "תוכנית בריחה" בו שוורצנגר וסטאלון מאחדים כוחות במטרה לברוח מהכלא השמור ביותר על פני האדמה או יותר נכון מתחתיה.

צפו: שוורצנגר וסטאלון בורחים מהכלא
צפו: שוורצנגר וסטאלון בורחים מהכלא

העובדה שהשניים בני 60 פלוס, לא עוצרת את שני כוכבי האקשן והחברים הוותיקים, סילבסטר סטאלון וארנולד שוורצנגר להמשיך ולככב על מסכי הקולנוע בסרטי פעולה שונים על מנת הוכיח שהם עדיין בכושר. עם זאת, את השנה הם התחילו ברגל שמאל כאשר בחודש ינואר השרירן האוסטרי לשעבר כיכב בסרטו של ג'י-וון קים "עומד אחרון" אשר היה לכישלון הרסני במיוחד - הסרט גרף בסופ"ש הראשון להקרנות כ-9 מיליון ועד כה רק 12 מיליון דולר בעוד שהתקציב נאמד בכ-45 מיליוני דולרים. אבל זה כלום לעומת ה"כדור בראש" של סילבסטר סטאלון שגם הוא הוקרן בחודש ינואר השנה, אך גרף סכום זעום של 9 מיליון דולר עד כה ברחבי העולם. אבל החדשות הטובות שסרטי "בלתי נשכחים" הוכיחו כי השניים מצליחים לגרום לחוג מעריצים גדול להגיע לסרטים שבהם השניים מככבים ביחד. וזה בדיוק מה שסרטו החדש של מיקאל הפסטרום "תכנית בריחה" מבטיח.

לפני מספר שעות נחשף הטריילר הרשמי לסרט הפעולה "תוכנית בריחה" אשר נכתב על-ידי מיילס צ'פמן ("שומר הבארים 2") וג'ייסון קאלר ("נשק של תקווה"). העלילה עוקבת אחר סטאלון המגלם את ריי ברסלין, איש אבטחה מקצועי אשר מומחה בפריצות לבתי כלא. לפני שהוא מחליט לפרוש מחייו עתירי הסיכון, הוא בוחר לקחת על עצמו משימה אחרונה בכלא שמור המכונה הקבר, הנמצא מתחת לפני האדמה ונבנה במיוחד עבור הפושעים הגרועים והמסוכנים ביותר בעולם.

עלילת הסרט מקבלת תפנית כאשר ריי ברסלין (סטאלון) נחטף ונלקח אל "הקבר" שממש לא היה כחלק מתוכניותיו לעתיד. לאחר מכן, הוא פוגש בסוכן וויליארד הובס (בגילומו של ג'יימס קאביזל, "מבוקש") אשר דאג לכך שריי יגיע לכלא. משם, סטאלון נאלץ לחבור לאסיר וותיק (שוורצנגר) בעל עבר אלים במיוחד שבעזרתו הוא יוכל לברוח מהכלא ולהשלים את משימתו האחרונה.



מלבד ארנולד שוורצנגר, סילבסטר סטאלון וג'יימס קאביזל, בסרט מככבים גם וינסנט דונופריו, סם ניל, ואיימי ראיין, והנוכחות הבולטת ביותר מבין שחקני המשנה היא של ג'קסון קרטיס הידוע גם כפיפטי סנט המגלם האקר מקצועי העוזר לשניים לברוח מהכלא. עם זאת, זה די קשה להבין כיצד בדיוק כולם משתלבים בעלילה הגדולה הזו, או מה הם עושים בזמן סטאלון מנסה לברוח מהכלא.

הבמאי השוודי, מיקאל הפסטרום נשלח לבצע את משימת הבימוי שעל-פי הטריילר היא לא רעה בכלל, בכל זאת מדובר בבמאי שיודע לעשות את העבודה וזאת בעקבות סרטיו שביים עד כה; ב-2005 ביים את דרמת המתח "מחיר הבגידה" בכיכובם של קלייב אואן וג'ניפר אניסטון, ב-2007 הביא לנו את סרט האימה המצמרר "1408" המבוסס על ספרו הקצר של סטיבן קינג. ובין היתר גם היה אחראי על "שנחאי" (2010) ו-"הפולחן" (2011). הסרט "תוכנית בריחה" יעלה למסכים בעוד כשלושה חודשים ב-17 לאוקטובר. יש לכם ציפיות? אתם מוזמנים לשתף.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על צפו: שוורצנגר וסטאלון בורחים מהכלא
סרטים בקולנוע