ארנולד שוורצנגר נגד הזומבים

קולנוע
הכוכב האוסטרי אשר כיכב בקביעות בסרטי פעולה רבים, עובר למגזר הזומבים בסרטו החדש של ג'ורג' א רומרו ("שחר המתים"), ומיהו האויב החדש של שוורצנגר בשליחות קטלנית 5?

ארנולד שוורצנגר נגד הזומבים
ארנולד שוורצנגר נגד הזומבים

בדרך כלל, כאשר וותיקי הוליווד מגיעים לגיל המשבר הם מחליפים את הז'אנר הקבוע שאותם הפך לשחקנים מצליחים בז'אנר הרומנטיקה שאיתו הם תמיד מסיימים את הקריירה ארוכת ההצלחות. עם זאת, גם ישנם שחקנים שלא תמיד מוקירים בעובדה שהגיע זמנם לעבור לז'אנר המדובר ועושה הרושם שאחד מהם הוא כוכב סרטי הפעולה ארנולד שוורצנגר הטוען כי נכון לרגע זה הז'אנר הרומנטי אינו מתאים לצורת עבודתו ואף החליט ללכת על ז'אנר האימה (מי היה מאמין?).

מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו כאשר מי שעומד מאחורי ההפקה הוא לא אחר מאשר במאי הזומבים האגדי ג'ורג' א רומרו שהשאיר את חותמו על דורות שלמים ויצר ז'אנר של סרטי אימה מאוד מוצלחים. החזון המעוות של רומרו הוא זה שעשה את עולם האימה למה שהוא כיום. למרות גילו המפולג (73), הוא עובד על סרט זומבים חדש בשם "מגי" המתמקד באב אשר בתו הקטנה ננשכה על-ידי זומבי ומחפש כל דרך אפשרית להציל את חייה לפני שתהפוך לזומבית בעצמה.

ג'ורג' א רומרו התחיל את קריירתו בעולם הבימוי עם סרט הזומבים "ליל המתים החיים" אשר צולם בשחור לבן, מדובר בסרט הקיצוני ביותר שנעשה בז'אנר האימה באותה השנה, והתחיל את אחד מתתי הז'אנר המצליחים ביותר בעולם שכמובן מדובר בז'אנר סרטי הזומבים. לאור הצלחתו הכה גדולה של הסרט "ליל המתים החיים", הדבר הוביל את חלוץ הזומבים למסקנה כי העתידו נמצא בז'אנר אימה הכולל הרבה גופות והמון דם.

זומבים בשחור לבן, יותר ממפחיד



מאז ההצלחה בסרטו הראשון, רומרו לא איכזב את מעריציו ותמיד היה נוקשה עם עצמו כאשר היה מדובר בסרטים שביים/הפיק במשך השנים, הדבר התבטא בשנת 1978 כאשר רומרו ביים את סרט הזומבים "שחר המתים" אשר היה לאחד הסרטים המצליחים באותה השנה. זהו סרט עם תקציב מוגבר ומעט צנזורה אשר גרמה לקהל הצופים לחוויה מצמררת ובלתי נשכחת. בעקבות ההצלחה של הסרט, הבמאי זאק סניידר ("איש הפלדה") הלך בעקבותיו של רומרו והביא לנו ב-2004 את הרימייק הדיי מצליח באותו השם. את הסרט סניידר ביים בצורה נהדרת והשתמש בעזרים וויזואליים, משחקי מצלמה והילוכים איטיים בצורה פנטסטית והתוצר היה פשוט עוצמתי עבור חובבי סרטי הזומבים.

בשנת 1982 רומרו ביים את סרט האימה הקלאסי "מופע האימים" בשיתוף פעולה יוצא מגדר הרגיל עם סופר האימה סטיבן קינג המהולל אשר כתב כארבעה סיפורים קצרים שאף כיכב באחד מהם. הסיפורים התבססו על קומיקס האימה של חברת EC Comics. למרות שמדובר בשני אנשי קולנוע גדולים, הסרט לא הפך להצלחה גדולה הן בביקורות והן בקופות, אך מהר מאוד זכה להפוך לסרט פולחן מצליח שהיה שאיתו הביא עוד שני המשכונים מפחידים במיוחד.

לאחר שהשתלטו על מסכי הקולנוע, ב-2010 הזומבים השתלטו על מסכי הטלוויזיה כאשר הגיחה אל מסכי הטלוויזיה סדרת הזומבים המצליחה "המתים המהלכים" אשר כיום נחשבת לאחת הסדרות פופולריות ביותר השוברת את שיאי הרייטינג בטלוויזיה, בשירותי התוכן של הסטרימינג ויותר מכך, את שיאי ההורדות הפיראטיות.

השתלטו על העולם



ונחזור לארנולד שוורצנגר שעל-פי דיווח האתר "וראייטי" במגעים מתקדמים לככב בסרטו החדש של ג'ורג' א רומרו "מגי" המתרחש בעיירה קטנה בה מתחוללת פלישת זומבים ומתמקד באב (ארנולד שוורצנגר) היוצא למסע ארוך עם בתו הקטנה כדי למצוא את הנוגדן שירפא אותה מנשיכת הזומבי לפני תהפוך לאחד מהם. כמו כן, מי שנבחר לכתוב הוא התסריט הוא ג'ון סקוט השלישי הצפוי לעבוד על תסריט הסרט "מערות של פלדה" המבוסס על ספרו של אייזק אסימוב שהיה ביוכימאי וסופר אמריקני ממוצא יהודי. הנרי הובסון אשר תפקידו היה לקדם סרטים כגון; "רנגו", "מורה רעה" ו-"שלגיה והצייד", יביים את הסרט.

לאחרונה ארנולד שוורצנגר אישר את הצטרפותו לסרט החמישי "שליחות קטלנית 5" והדבר המפתיע הוא שהשחקן ההוליוודי דוויין ג'ונסון (דה רוק) יככב לצידו בתפקיד הנבל. על-פי הדיווחים האחרונים העלילה משוכתבת מחדש ומחזירה אותנו אל שנות ה-50. הפעם שוורצנגר לא יככב בדמות הרובוט, אם כי הוא זה שיגן על משפחת קונור. דוויין ג'ונסון השרירי יגלם את הרובוט אשר נשלח אחורה בזמן ויתמודד מול שוורצנגר. הולך להיות מרחץ דמים, אבל לצערנו הסרט יגיע אל בתי הקולנוע רק בעוד כשנתיים.

לאחרונה שוורצנגר כיכב בסרט "עומד אחרון" שלא התקבל יפה בטבלת שוברי הקופות, הסרט גרף בשבוע הראשון 6 מיליון דולר ועד כה 12 מיליון דולר בעוד שהתקציב נאמד על סך 30 מיליון דולר. באוקטובר השנה הכוכב האוסטרי יככב על מסכי הקולנוע בסרטו של מיקאל הפסטרום "תוכנית הבריחה" לצידו של סילבסטר סטאלון. אז מה עוד נותר להגיד על הכוכב שאינו רוצה לעזוב את ביתו החם? (ז'אנר הפעולה). בכל אופן, כפי ששמתם לב הוא קיבל הזדמנויות לא מעטות, אך אם לא יעמוד במשימה שלשמה נשלח, עדיף שיפרוש בשיא (יש כזה?), כי לא חסר כשרונות צעירים שיחליפו אותו.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ארנולד שוורצנגר נגד הזומבים
סרטים בקולנוע