מי מתעסק? זה דה נירו!

קולנוע
רוברט דה נירו מתקמבק לסרט מאפיה חדש בבימויו של לוק בסון, אך האם הוא יצליח לכבוש מחדש את מעריציו? הטריילר החדש כבר כאן, כנסו וצפו.

מי מתעסק? זה דה נירו!
מי מתעסק? זה דה נירו!

הרבה זמן עבר מאז שראינו את הופעתו של רוברט דה נירו בסרטיו המהוללים של מרטין סקורסזה, "החבר'ה הטובים" ו-"קזינו", שעל תפקידיו זכה לשבחים רבים ממבקרי הקולנוע השונים. מלבד התהילה שלה זכה דה נירו, הוא הוכיח באופן גורף כי הוא משתייך לאותן השכונות השורצות באנשי המאפיה והגנגסטרים מהעולם התחתון שתמיד ידם רוצה להיות על העליונה. תופתעו, או שלא, אבל דה נירו האגדי חוזר בסרט מאפיה חדש והפעם מז'אנר הקומדיה שכולם אוהבים בסרטו של לוק בסון "המשפחה".

הסרט "המשפחה" מבוסס על ספרו של טונינו בנקוויסטה "החבר'ה הרעים" (Badfellas), המגולל את סיפורו של ג'אובני, ראש מאפיה (דה נירו) ומשפחתו מנזוני אשר העידו בבית המשפט על חבריהם המאפיונרים, דבר המוביל את ג'אובני ומשפחתו להתגורר בצרפת במסגרת התוכנית להגנת העדים. המשפחה, הידועה במעשיה הלא שפויים, נאלצת לעבור לעיר חדשה כל 90 יום במטרה שהנקמה לא תמצא את יעודה. נוסף לכך, הם מנסים להשתלב בקהילה, אך ההרגלים הישנים חזקים מהם, והמשפחה חוזרת להשתמש בשיטות הישנות כנגד אנשי הקהילה הבזים להם.

הטריילר החדש ששוחרר לפני מספר ימים, מתאר את חייהם הנפלאים של המשפחה המאוחדת רגעים אחדים לפני שחייהם נהרסים והם נאלצים לעבור לצרפת. בתחילה הם אולי נראים נורמטיבים, אך ככל שהזמן עובר והם מגיעים לערים חדשות, המשפחה מרגישה את הצורך להתנקל לאנשי הקהילה שלא רוצים בהתיישבותם.



לפני כחודש, רוברט דה נירו כיכב בסרטו של ג'סי טררו "מחסל מקצועי", דרמת פשע המלווה באקשן חסר מעצורים ועלילה מלאת הפתעות, או כך לפחות נאמר על-ידי יוצריה. הסרט, שהפגיש בין זוכי האוסקר רוברט דה נירו ("השור הזועם") ופורסט וויטאקר ("המלך האחרון של סקוטלנד"), היה לאכזבה גדולה בקרב הצופים והמבקרים בעקבות התסריט המרושל אשר קרס לתוך טרחנות כפויה הנוטה להשפיעה על הצופה הגוער בפרטי העלילה ההולכת בכיוונים שונים ודיי מסורבלים. הסרט קיבל ביקורות קיצוניות במובן השלילי, שכמובן זה מה שקורה לשחקנים איכותיים כדוגמת רוברט דה נירו אשר לוקח על עצמו תפקידים בינוניים בעקבות השכר הגבוה המוצע לו.

ובאשר לסרטו של לוק בסון, "המשפחה", אנו מקווים שהוא עשה עבודה טובה בתפקידו כבמאי וכמו גם ובכתיבת התסריט, אחרי הכל דה נירו הוא אחד מוותיקי ההוליווד המשפיעים על הכשרונות הצעירים של תעשיית הקולנוע, ולמרות שבשנים האחרונות הרזומה שצבר הולך לטימיון עקב אותם התפקידים שלמעשה מהווים לו למכשול. דה נירו אולי שכח כי החיים קצרים והוא צריך להשאיר את חותמו, גילו (70) דועך מיום ליום, ועושה הרושם שמצידו הכל בסדר. אומנם כעת הוא זוכה להזדמנות פז להוכיח את כישוריו שלהם סגדו מעריציו בסרטיו הקלאסיים. אז מה אתם חושבים, דה נירו יצליח להחזיר מכבודו האבוד?
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מי מתעסק? זה דה נירו!
סרטים בקולנוע