סוני מוכרת את זכויותיה של ספיידרמן

קולנוע
חברת סוני הפקות נקלעה לקשיים כספיים של ממש והודיעה כי עקב כך היא נאלצת למכור את זכויותיה של "ספיידרמן" ושל "האויב שבפנים". את הזכויות של "ספיידרמן" תרכוש מארוול שבעבר היו שייכים לה.

סוני מוכרת את זכויותיה של ספיידרמן
סוני מוכרת את זכויותיה של ספיידרמן

סוני הפקות צפויה לסגור את חטיבת הבידור שלה האחראית על הפקת והפצת סרטי קולנוע, אף שטרם יצאה הודעה רשמית מטעם החברה בדבר גורל סדרת סרטי "ספיידרמן המופלא" שהחלק הראשון שלו אומנם לא היה לשובר קופות אך זכה להצלחה, כשהחלק השני שלו נמצא בימים ממש באמצע צילומים והפקה.

ההצעה למכור את הזכויות על "האויב שבפנים" ו"ספיידרמן" הוצע על-ידי משקיע פעיל מטעם סוני, דניאל לוב. מלשכת רשם החברות בבריטניה דווח כי המנהל בפועל של סוני, קזואו היראיי מסר מספר ידיעות לתקשורת לפיהן מועצת המנהלים של סוני דנה בתכנית למכור את חלקה של החברה בעסקי הבידור וייתכן כי כל תכניות ההפקה של סוני יימכרו עקב קשיים כלכליים.

נראה שההחלטה נועדה להוביל את סוני להשקיע פחות בעסקי הבידור ולהתמקד בפיתוח חטיבת האלקטרוניקה של סוני. בדרך זו סוני מבקשת למכור כ-15 עד 20 אחוז מעסקי המוזיקה והסרטים שלה ותציעם למכירה פומבית, לרבות מכירת הזכויות על ספיידרמן.

הסרט "ספיידרמן המדהים" משנה עברה שהוא האחרון בסדרה שהופק באופן מלא על ידי סוני והוא גרף כ-750 מיליון דולר הכנסות בכל העולם, כשהפקת "ספיידרמן המדהים 2" נעשתה בשיתוף פעולה חלקי עם דיסני אשר צפויה להמשיך לבדה את הפקת הסרט ולהפציה בשיתוף פעולה עם מארוול שייצא לאקרנים במאי 2014, לאחר שמארוול הביעה התעניינות לרכוש מחדש את זכויותיה על המותג ספיידרמן והשאלה היא, האם לאחר קבלת הזכויות מחדש, תשלב מארוול את ספיידרמן בסרט הנוקמים 2? נותר רק לחכות ולראות.

סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סוני מוכרת את זכויותיה של ספיידרמן
סרטים בקולנוע