מה קורה כשוינס ווהן מגלה שיש לו 533 ילדים?

קולנוע
לאחרונה נחשף הטריילר הרשמי לגרסה האמריקאית של הקומדיה הצרפתית "סטארבק: תורם סדרתי", "השליח" בכיכובו של וינס ווהן. בנוסף, מועד הפצת הסרט נדחה ואיתו סרטים נוספים.

מה קורה כשוינס ווהן מגלה שיש לו 533 ילדים?
מה קורה כשוינס ווהן מגלה שיש לו 533 ילדים?

קביעת תאריך הפצה לסרט מסוים הוא לא דבר טריוויאלי, זהו תהליך מורכב עם הרבה חשיבה והשערה על הצלחתו של הסרט; האם לשחרורו בתחילת החורף, בקיץ? האם הז'אנר מתאים לאותו תאריך? זה לא מדע טילים, אבל כאשר משנים או דוחים תאריך לסרט שנקבע מראש, זה מרמז על שני דברים; הסרט עדיין לא מוכן ולכן תאריכו נדחה או שיש מתחרים טובים יותר המאתגרים את הסרט בהצלחה כוללת בקופות.

סרטו של קן סקוט "סטארבק: תורם סדרתי" בטוח נחרט בזיכרונכם, הרי לא כל יום נחשפים לאדם שתורם זרע ולאחר כ-20 שהוא מגלה במפתיע כי הוא אב ל-533 ילדים שחלקים רוצים להכיר בו כאב וחלק לא. אז כפי שאתם כבר יודעים, הסרט הגיע היישר מצרפת, וכעת קן סקוט אשר ביים אותו, שב לכיסא הבמאי כדי ליצור את הגרסה האמריקאית לסרט תחת השם "השליח" ("Delivery Man") כשבתפקיד הראשי השחקן והקומיקאי וינס ווהן המתגלה כאדם חסר אמביציה ומוטיבציה שבכוונתו להמשיך בחייו, אך מגלה שיש לו 533 ילדים וזאת לאחר שתרם זרע תחת שם אנונימי לפני כ-20 שנה, וכעת הוא צריך להחליט האם הוא רוצה להכיר בילדיו או שלא, מאחר ו-142 מהם רוצים לחשוף את זהותו. הסרט כאמור היה עתיד להגיע אל בתי הקולנוע (ארה"ב) ב-4 לאוקטובר 2013, אך נדחה בחודש ל-22 בנובמבר.

הצצה ראשונה לגרסה האמריקאית "השליח"



למה אתם שואלים? גם אנחנו, אבל לאחר בדיקה פשוטה מתברר שבאותו תאריך יוצא לאקרנים סרטם של פרנק מילר ורוברט רודריגז "עיר החטאים 2" אשר ממשיך את עלילת הסרט הראשון. וסרטו של אלפונסו קוארון "כוח משיכה" בכיכובם של ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק המגלמים שני אסטרונאוטים היוצאים לחקור את החלל, אך בהגיעם אל מחוץ לאטמוספירה, העלילה מקבלת תפנית חדשה והמעבורת נהרסת ועל השניים שנשארו לבדם בחלל, יצטרכו למצוא פתרון שיחזיר אותם.

סרטם הקודם של פרנק מילר ורוברט רודריגז "עיר החטאים" צבר הרבה מוניטין והצלחה הן בביקורות והן בקופות עם רווחים בסך 158 מיליוני דולרים, ולכן אולי זה הדבר שהרתיע את קן סקוט שלא יודע איך גרסתו האמריקאית ל"סטארבק: תורם סדרתי" תתקבל בעיניי קהל הצופים. באשר לסרטו של אלפונסו קוארון "כוח משיכה" גם ממנו אפשר לחשוש, אחרי הכל הוא היה אחראי על "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן" שכמו קודמיו היה מוצלח עם קהל מעריצים אדיר. וסרטו המופתי והבלתי נשכח "הילדים של מחר" אשר סחף את הצופים לעולם אחר, עולם שבו בעוד מאה שנה לא ישאר אף יליד בכדור הארץ. סרט היה מאוד מרתק עם עלילה זורמת ואנסמבל שחקנים מהמעלה הראשונה; קלייב אואן ("האיש שבפנים"), מייקל קיין ("הארי בראון", סרטי "האביר האפל"), ג'וליאן מור ("טיפש, מטורף, מאוהב") ודני יוסטון הנפלא ("פלייאוף", "היצ'קוק")

גם סרטו החדש של ביל קונדון "The Fifth Estate" אשר עוסק במערכת יחסים שבין שני חברים טובים, ג'וליאן אסאנג', מייסד "וויקיליקס" לבין שותפו לשעבר, דניאל דומשייט-ברג שביום בהיר החליט ללכת לפתוח אתר מתחרה לוויקיליקס. את ג'וליאן אסאנג' מגלם הבריטי בנדיקט קמברבאץ' המככב בימים אלו על מסכי הקולנוע בסרטו של ג'יי ג'יי אברהמס "האויב בתוכנו: סטארטרק". אגב, למי שעדין לא ראה את התמונה מסט הצילומים, שם קמברבאץ' דומה לדראקו מאלפוי מסרטי "הארי פוטר", אך אל דאגה, זה לא ישפיע על תפקידו בסרט.

דומים משהו משהו



הסרט "The Fifth Estate" שתאריכו הוגדר ל-15 בנובמבר 2013, נדחה ל-11 באוקטובר שכמו כן, באותו תאריך עתיד להגיע אל המסכים הגדולים סרטו של מרטין סקורסזה שאין עוררין לו, שמו הוא "זאב מוול סטריט" אשר עוסק בסיפורו של ברוקר מניות מהבורסה לניירות ערך של ניו יורק המסרב ליטול חלק בהונאה של ניירות ערך המתוכננים לביצוע על-ידי ארגוני פשע ידועים לשמצה ותאגידי בנקים רבים המתאחדים לכך. הסרט כאמור בכיכובו של הגדול מכולם, ליאונרדו דיקפריו אשר הופיע לאחרונה בבתי הקולנוע בלהיט החדש של באז לורמן "גטסבי הגדול". בין היתר, לצידו ב"זאב מוול סטריט" יככבו ג'ין דוג'ארדין ("אמנות הבגידה","פית ול מושלם"), ג'ון ברנטל ("המתים המהלכים") וג'ונה היל ("שומרים על השכונה").

לסיכום, הרבה במאים אולפנים שונים עושים הרבה החלטות שביניהם גם שינוי תאריך ההפצה כיוון שרוצים בהצלחתו של הסרט, ועם זאת, הם לא ישארו אדישים ויתנו למתחרים לאתגר את סרטם ואף לזכות בהצלחה שלשמה כיוונו. מצד אחד זה מבאס שהם נותנים לנו הצופים להמתין זמן רב. לעומת זאת, מצד שני זה אולי לטובה שלא נצטרך לבחור מבין כמה סרטים טובים המוקרנים באותו תאריך לאיזה מהם נלך ראשון, וגם יש כאלה שפשוט מוותרים כי אותו סרט סיפק אותם ואף עלה על הציפיה.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מה קורה כשוינס ווהן מגלה שיש לו 533 ילדים?
סרטים בקולנוע