ניו זילנד רוצה להרוויח מ"ההוביט"

קולנוע
אחרי ההצלחה הכספית והקולנועית של הסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי", יש מי שרוצה גם להרוויח מההצלחה. כשיוצרי הסרט ממשיכים להרוויח מהסרט שהגיע השבוע להכנסות של כ-950 מיליון דולר מכל העולם, מאז צאתו לאקרנים בנובמבר 2012.

ניו זילנד רוצה להרוויח מ"ההוביט"
ניו זילנד רוצה להרוויח מ"ההוביט"

על פי דיווחי ה"גרדיאן" הבריטי, חבר הפרלמנט הניו זילנדי, וינסטון פיטרס, קרא ליוצרי הסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי" להחזיר את כספם שהרוויחו למשלמי המסים הניו זילנדיים. הצהרתו של וינסטון מתבססת על כך שממשלת ניוזילנד הקצתה בשנת 2010 סכום לא מבוטל עבור הפקת הסרט, זאת כדי לשכנע את חברי הפקת הסרט לצלם את הסרט בניו זילנד ולמתג את ניו זילנד כמדינת הארץ התיכונה.

קבוצת הצילום של פיטר ג'קסון ואולפני האחים וורנר יחד עם MGM קיבלו בשנת 2010 סבסוד מממשלת ניו זילנד על סך 67 מיליון דולרים. זאת לאחר שהיה ברור שפיטר ג'קסון מתכנן לחזור לניו זילנד ולצלם את ההוביט באתרים שבהם צילם גם את טרילוגיית "שר הטבעות" ("אחוות הטבעת", "שני צריחים ושיבת המלך"). עם בחירת ניו זילנד כאתר הצילומים לסרטי ההוביט, הכריז ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קיי כי "ההוביט" יאפשר לייצר 3,000 מקומות עבודה.

וינסטון פיטרס, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה והמפלגה הימנית ניו זילנד מצא את המצב כבלתי צודק בעליל, בייחוד עקב ההצלחה הקופתית של ההוביט. הוא הצהיר כי לאחר שהכנסות הסרט בכל העולם הגיעו לכמעט מיליארד דולר, אולפני האחים וורנר מתבקשים להשיב למדינה את 67 מיליון דולר.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ניו זילנד רוצה להרוויח מ"ההוביט"
סרטים בקולנוע