הספורט באמת יכול לנצח הכל

רכילות
תדמור אנטרטיימנט ו- MGM - חתמו עם אלכס גיבני, זוכה האוסקר, מגדולי הקולנוענים בארה"ב, על הפקת סדרה עלילתית על סיפור חייהם
של המדליסטים האולימפיים, הג'ודוקאים סעיד מולאי ושגיא מוקי

הספורט באמת יכול לנצח הכל
הספורט באמת יכול לנצח הכל

גיבני יפיק את הסדרה ביחד עם MGM ותדמור אנטרטיינמנט, שרכשו את הזכויות הבלעדיות לפיתוח סדרה וסרט דוקומנטרי המבוססים על חייהם וחברותם המדהימה של הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי והג'ודוקא האיראני סעיד מולאי. הסופר האמריקני-איראני סיירוס נווראסטה, יכתוב את התסריט לסדרה. ההכרזה על החוזה יוצאת על רקע זכייתם ההיסטורית המרגשת של סעיד מולאי במדליית כסף ושגיא מוקי במדליית הארד ביחד עם נבחרת הג'ודו של ישראל, באולימפיאדת טוקיו 2020

בעקבות זכייתם המרגשת של הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, במדליית כסף באולימפיאדת טוקיו ב-27 ביולי 2021, ושגיא מוקי כחלק מנבחרת ישראל בג'ודו, במדליית הארד הקבוצתית ב-31 ביולי 2021, חברות ההפקה MGM/UA Television ותדמור אנטרטיינמנט שרכשו לאחרונה את הזכויות הבלעדיות על סיפור חייהם של סעיד מולאי ושגיא מוקי, הכריזו היום כי הקולנוען זוכה האוסקר, אלכס גיבני, חתם על חוזה הפקת סדרה עלילתית המבוססת על סיפור החיים המדהים של השניים. חברות ההפקה הכריזו כי גיבני יהיה המפיק האחראי של הסדרה באמצעות חברת ההפקה שלו Jigsaw Productions והסופר האמריקני-איראני סיירוס נווראסטה, יכתוב את התסריט לסדרה.


הספורט מנצח...על אדמה יפנית | צילום עצמי

סיפורם האמיתי והבלתי יאומן של הגיבור האיראני, סעיד מולאי, אחד הספורטאים האמיצים בהיסטוריה, שסיכן הכול עבור הזכות להתחרות ולהיות מוכתר כאלוף העולם בג'ודו מול יריבו הישראלי ואלוף ישראל בג'ודו, שגיא מוקי. שני הספורטאים כוננו ידידות אמיצה ורצו יותר מכול להתחרות ללא מגבלות פוליטיות. למרות איומים והפחדות מצד מנהליו האיראנים, נמלט סעיד מאיראן מולדתו והסתתר כדי להגן על תוארו. סיפורו של סעיד אשר חייו נמצאים בסכנה מתמדת, הגיע לשיא באולימפיאדת טוקיו 2020, שם התחרה תחת דגל מונגוליה וגבר על 34 ג'ודוקאים אולימפיים מובילים, זכה במדליית כסף והדהים את העולם. זה סיפור על התמדה, אומץ, רוח ספורטיבית אמיתית ובעיקר על חברות בלתי אפשרית.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם מולאי ומוקי, וכן עם איגוד הג'ודו העולמי (IJF) בראשות הנשיא מריוס ויזר. הסדרה תחשוף צילומים בלעדיים שטרם נראו עד כה וראיונות עם הספורטאים בנקודות השיא הדרמטיות בקריירה שלהם.


סיפור מלא השראה, גם בלי שיפיקו עבורו סדרה | צילום: ניקולאס מסנר

הבמאי אלכס גיבני, שכונה ע"י מגזין Esquire "היוצר הדוקומנטרי החשוב ביותר בזמננו", זכה באוסקר, בפרסי אמי רבים, בגראמי, בפרסי Peabody, דופונט-קולומביה, The Independent Spirit ו- The Writers Guild. הופעתו הראשונה בתסריט לטלוויזיה הייתה ב-2018 עם הסדרה של הולו, THE LOOMING TOWER, המבוססת על ספרו הפרובוקטיבי של לורנס רייט The Looming Tower: Al-Qaeda and the Road to 9/11,, הוא ביים את הפיילוט ושימש כמפיק האחראי שלה. בין סרטיו הבולטים: "סיינטולוגיה וכלא האמונה", שזכה בשלושה פרסי אמי ובפרס Peabody, "מונית לצד האפל", זוכה האוסקר, ENRON THE SMARTEST GUYS IN THE ROOM, שהיה מועמד לאוסקר, MEA MAXIMA CULPA, שזכה בפרסי אמי רבים, ו-ZERO DAYS; NO STONE UNTURNED, שזכה בפרס Peabody. לאחרונה, ביים גיבני את הסרט התיעודי בשני החלקים ב-HBO וב-HBO Max, "פשע המאה", שחקר את מקורותיה, היקפה ונזקיה של אחת הטרגדיות ההרסניות ביותר לבריאות הציבור בזמננו - משבר האופיואידים. גיבני מיוצג ע"י UTA.

סיירוס נווראסטה - תסריטאי אמריקני-איראני, במאי ומפיק קולנוע וטלוויזיה. בין הסרטים הבולטים שביים: סוראייה M, THE YOUNG MESSIAH ו-INFIDEL. הוא עבד גם על סרטים וסדרות לטלוויזיה כמו THE DAY REAGAN WAS SHOT, FALCON CREST, INTO THE WEST, THE PATH TO 9/11. נווראסטה מיוצג ע"י The Vendetta Group.


סיירוס נווראסטה | צילום: ניקולאס מסנר

המפיקים האחראים הם: אלכס גיבני וקווין פלאנקט מטעם Jigsaw Productions, אמיליו שנקר, מייקל שמידט ואריאל וייסברוד מטעם Tadmor Entertainment, סטיב סטארק מטעם Toluca Pictures וסיירוס נווראסטה.

סטיב סטארק, נשיא לשעבר MGM/UA TV: "כשפגשתי לראשונה את סעיד ושגיא, נדהמתי מהחום והחברות ביניהם. העולם צריך להכיר את הסיפור הייחודי של שני האנשים מעוררי ההשראה האלה, אשר בחרו באומץ לחגוג את מה שמחבר ביננו ולא את מה שמפריד, זה כבוד גדול עבורי לקחת חלק בזה."

גדעון תדמור, יו"ר ואמיליו שנקר, מנכ"ל תדמור אנטרטיימנט: "אנחנו מאושרים על הצטרפותו של זוכה פרס האוסקר אלכס גיבני, אחד הבמאים הגדולים בעולם והכותב האיראני-אמריקאי סיירוס נאורסתה, לפרויקט החשוב והמרגש המספר את סיפור החברות כנגד כל הסיכויים של שני המדליסטים האולימפיים האמיצים סעיד מולאי ושגיא מוקי, ומודים ל- MGM על האמון והשותפות."


החבר מאיראן | צילום: ניקולאס מסנר

תדמור אנטרטיינמנט היא חברה לפיתוח, הפקה והפצה של תוכן מקורי לקולנוע, טלוויזיה וניו-מדיה שהוקמה על ידי היזם ואיש העסקים גדעון תדמור, מיזמי ומנהלי תעשיית הנפט והגז הישראלית, שתרם רבות לגילוי ופיתוח תגליות הגז הגדולות 'תמר', 'לווייתן' ועוד. תדמור הוא בעל השליטה והיו"ר של שותפות 'נאוויטס' שפועלת בתחום הנפט והגז בצפון אמריקה. מנכ"ל תדמור אנטרטיימנט הוא הבמאי והתסריטאי אמיליו שנקר, לשעבר סמנכ"ל התוכן של קבוצת זאפה ומנהל התוכניות בגל"צ. בין הפרויקטים של תדמור אנטרטיינמנט :'נורמן' של הבמאי יוסף סידר, בכיכובם של ריצ'ארד גיר וליאור אשכנזי, ONLY - סרט מדע בדיוני של הבמאי TAKASHI DOSCHER, 03 SUMMER של הבמאיתBECCA GLEASON זוכה פסטיבל SXSW, SWISS ARMY MAN בכיכובם של דניאל רת'קליף ופול דאנו שזכה בפסטיבל סאנדאנס ועוד.

אולפני MGM ו-תדמור אנטרטיינמנט, חתמו ביוני 2020 על הסכם שיתוף פעולה בלעדי להשקעה בפיתוח תוכן של יוצרים ישראלים ויצירות טלוויזיה, קולנוע וניו מדיה לשוק הבינלאומי. זו הפעם הראשונה שענקית הטלוויזיה האמריקאית MGM נכנסה להשקעה בישראל ופרויקט זה הוא התוצר השני של השותפות בין החברות, שהכריזו בדצמבר 2020 על הפקה משותפת של הסדרה התיעודית "אייכמן" שצפויה לעלות בישראל בהמשך השנה בתאגיד השידור "כאן 11".
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הספורט באמת יכול לנצח הכל
סרטים בקולנוע