"ביגפוט ג'וניור 2": ממחזרים עבור עתיד טוב יותר

ביקורות
מוצר ממוחזר וקליל, עבור הילדים בקיץ, בהחלט עושה את העבודה, גם אם הוא לא מצליח לגרד את הבינוניות מהצד התחתון שלה. משפחת ביגפוט חוזרת שוב לתת בידור מינימלי עבור הילדים שלכם וגם למסור מסר אקולוגי.

"ביגפוט ג'וניור 2": ממחזרים עבור עתיד טוב יותר
"ביגפוט ג'וניור 2": ממחזרים עבור עתיד טוב יותר

בן סטאסן חוזר עם פרק שני למה שבוודאות לא היה להיט בשום מקום, אבל ככל הנראה היה מספיק טוב בשביל שאותו סטאסן יחשוב שהאולפנים שלו צריכים לייצר סרט המשך. מדובר בפרק נוסף שנראה ומרגיש בדיוק אותו הדבר כמו הפרק הקודם ובערך גם כמו רוב הסרטים שיוצאים מהאולפנים של חברת האנימציה שבבעלותו של סטאסן. אין כאן שום חתרנות, אתגר או מסרים סמויים להורים - What you see is what you get ואל תצפו אפילו למילימטר יותר או מעל זה. ככה זה בסרטי ילדים מאוד מאוד בסיסיים - הם באים לבדר את הילדים, להעביר מסר גנרי למדי ולתת סוף טוב, מבלי להתחשב בקהל המבוגר שעשוי היה ללוות את ילדיו לסרט.

הפעם המסר הוא לא רק אישי ומשפחתי הוא גם מסר אקולוגי וסביבתי. הסרט מגיע ללמד את הילדים על החשיבות של איכות הסביבה ועל הדרך מדגיש כמה שתאגידי ענק עשויים לחזור על מסר מסוים; שקרי ככל שיהיה, רק כדי לגרום לנו להאמין בו, כמובן בשביל ובכדי לשרת את מטרות הרווח שלהם. הסרט עושה זאת בצורה הבוטה והכי ישירה שאפשר, כי אין מה לעשות; קהל היעד זקוק שנטיח לו את האמת הזו בפנים ועל אף שמדובר במסר די חזק עבור ילדים, בשביל ההורים כמובן אין כאן שום חדשה מרעישה או ערך מוסף.


יאללה, מצחצחים שיניים ויוצאים להרפתקה חדשה? | באדיבות סרטי פורום פילם

בנוסף הסרט רוצה לנסות ולדבר עם ילדים על פופולאריות מוגזמת, על כוחן של הרשתות החברתיות וכמובן כוחה של משפחה, בייחוד על כוחה אל מול איומים מבחוץ. את כל המסרים מעבירים הגיבורים בסרט בצורה קלילה וחיננית למדי עבור הילדים, גם אם פה ושם ייתכן וישנם רגעים קצת יותר מדי ישירים ואולי אפילו אלימים, שקצת פחות מתאימים לגיל הרך. בין עלילה מאוד מחוברת למציאות כמובן שהסרט משלב את עצם העובדה שהגיבורים הראשיים הם משפחה שראשה הוא ביגפוט, בנו המתבגר, דוב גריזלי ורקון, המתלווים אל הבן והאם למסע, לחיפוש האב. כמו כן תמצאו גם יכולות ריפוי קוסמיות, שמשום מה משפחת ביגפוט ניחנו בהן ותקבלו את המנה המשולבת במינונים הנכונים בעבור ילדיכם.

משפחת ביגפוט כבר לא מסתתרת ומסטטוס הילד החנון, שכולם מציקים לו הפך אדם לילד מאוד מבוקש, מכיוון שאביו הפך למפורסם מאוד בן לילה. משפחת ביגפוט כולה צריכה להתמודד עם הפרסום וההצעות הזורמות לקמפיינים וכסף, אבל ביגפוט עצמו מחליט שהוא חייב להגיע לאלסקה, על מנת לעזור לזוג צעיר שמתמודד מול חברה לקידוח נפט. ביגפוט מרגיש שמטרת חייו איננה רווח וחומריות, כי אם עזרה לסביבה ולנזקקים ומחליט לרתום את הפרסום שלו בכדי לעשות טוב.


אפשר חתימה מהאבא השעיר והחתיך שלך? | באדיבות סרטי פורום פילם

מכיוון שהסרט לא יוכל להסתיים בכך שביגפוט רק עושה טוב לסביבה, חייבים לערב את הנבלים - התאגיד הענק והרשע לייצור דלק "בלי לפגוע בסביבה" ומאותה הנקודה העלילה מתגלגלת בערך כפי שציפיתם שתתגלגל. משפחת ביגפוט יוצאת למסע בעקבות האב, על מנת לעזור לו לשרת את המטרה ועל הדרך גם להתגבש עוד קצת בתור משפחה, להבין ולהפנים את ערכי המשפחה ואיך אפשר בלי להציל את המצב ואת הסביבה? שום דבר ממה שתראו בשעה ועשרים הזו לא יפיל אתכם מהרגליים, אבל אין ספק שהסרט מצליח לשמור על רמת עניין לכל אורכו, עבור ילדיכם ואפילו עבורכם.

"ביגפוט ג'וניור 2", הקרוי במקור "משפחת ביגפוט" ובאמת גם מייצג יותר בתור משפחה, הוא בילוי קיצי וקליל עבור ילדיכם, שבקיץ הזה מופגזים בעשרות סרטי בי מוביז מצוירים, של חברות הפקה קטנות, בעוד הגדולים והמוצלחים יותר כבר זלגו להם בתקופה של הסגרים הקשוחים יותר (ומי יודע מה צופן לנו העתיד). הרפתקה קלילה למדי, שאיכשהו מצליחה לבצע את עבודתה בצד הכי טוב שהפקה בסדר הגודל הזה מסוגלת. הילדים יהנו, אתם תעבירו עוד בילוי משפחתי קליל וכל הצדדים יוצאים מרוצים.


רק לא להוציא ידיים ורגליים מהמטוס, כן? | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
אנימציה בינונית מאוד, כמו גם עלילת הסרט והיחס שלו לצופים, אבל בהחלט עושה את העבודה בכל הנוגע לסיפוק מהצד של הילדים.

משפט על הבמאי:
ג'רמי דרגוסון ובן סטאסן הלא מוכרים, שכבר ביימו את הסרט הקודם, חוזרים למושכות של הסרט הנוכחי ומצליחים לשחזר את ההצלחה היחסית של הראשון.

משפט על השחקנים:
עלומי שם ולא מוכרים באף גרסת דיבוב שלהם. העיקר שהמדבבים המקומיים עושים את עבודתם נאמנה.

משפט על אורך הסרט:
שעה עשרים וקצת, בדיוק מה שצריך בשביל להושיב את הילדים מרותקים למסך.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ביגפוט ג'וניור 2": ממחזרים עבור עתיד טוב יותר
סרטים בקולנוע