"פאודה" 3: פאודה בימי הקורונה

טלוויזיה
ואז זה נגמר...שוב. בימים בהם המסך שהכי מומלץ לצפות בו הוא מסך הטלוויזיה, "פאודה" מצליחה, בעונתה השלישית, לייצר כמויות של מתח, שרק החבר'ה בחדשות נותנים לה פייט קצת יותר רציני. סיכום העונה והספויילרים בפנים.

"פאודה" 3: פאודה בימי הקורונה
"פאודה" 3: פאודה בימי הקורונה

אם במקרה לא הייתה לכם ההזדמנות השבועית לעקוב במשך שלושה חודשים בדיוק לאחר השתלשלות האירועים בעונה השלישית של "פאודה", הרי הגיע הזמן לבינג' מלא, בין אם אתם בבידוד או סתם בסוף שבוע, שבמסגרתו אתם צריכים התרגשות שונה ללב, מאשר זו המוצגת חדשות לבקרים בערוצים וברשתות. "פאודה" סוגרת עונה, שברובה הייתה טובה וגם כאשר לא הייתה הכי טובה, היא ידעה כיצד להותיר חותם חזק יותר, בעזרת סך החלקים החיוביים.

זה היה ברור למדי, לאן הסדרה הזו הולכת כמעט בכל שלב שלה. קשה לומר שהיו יותר מדי הפתעות עלילתיות ועם זאת, בכל פעם שהלב נשבר, הוא התרסק. מסלול חייו ומותו של אביחי היה באוויר, מסלול חייהם ומותם של שני החטופים, הורגש קצת לפני שהחזירו ציוד, במהלך חיסול של כל אחד מהם ומעל הכל, ברור היה מסלול ההרס שנכפה באופן חלקי עד מלא על בשאר חמדאן. גם אם הפוסטרים של העונה הזו הצביעו בבירור על הכיוון, קשה היה לצפות במהפך המרכזי הזה קורה - ממתאגרף נחנח למנהיג ורוצח אכזר.


אפילו הוא לא ידע שהוא כזה | באדיבות yes

יותר מהכל, העונה הזו החזירה את האנושיות לפני האויב והחזירה את ההיגיון המרכזי של סיבה-תוצאה אל לב הסכסוך היהודי-ערבי בחזרה. אין נבלים טהורים, כמו שישנם אנשים הלוחמים בשם הנקמה ואיבוד צלם אנוש שנגרר בעקבותיה. אין גיבורים חסרי מורא ופחד, כמו שיש אנשים המחויבים למרדף וההגנה על מדינתם, גם אם זה אומר במחיר חייהם וחיי חבריהם. שני הצדדים לוחמים עבור מטרות חצי זהות ומסלול ההתנגשות הגיוני, כל עוד לא ניתן לפתור את הסכסוך ברמת מנהיגות.

דורון ידע בכל שלב ושלב של העונה שהוא חייב להציל את בשאר מלהפוך למה שהוא הופך בסופו של דבר וידע כי האחריות על מסלולו של בשאר, היא שלו ושלו בלבד. אישית. והאישית הלוחצת הזו הצמיחה כל ענף וכל שלב ושלב מהעלילה. בכל פעם שדורון היה צעד מאחוריו של בשאר, זה היה צעד רחוק מדי בכדי למנוע את ההתדרדרות המוסרית של בשאר, שזינקה עוד צעד אל עבר התהום ונקודת האל-חזור הלכה ונסגרה, עד לכדי הישאבות מוחלת לצד האפל שלו.


תהיה הבאטמן שלי? רק אם אהיה הג'וקר שלך | באדיבות yes

כמו שבאטמן של טים ברטון יצר את הג'וקר בלי שום תוכנית מוקדמת לכך, גם דורון קביליו יצר לעצמו ג'וקר פרטי, שהפעם הצליח לחדור הגנות רבות ובסחיטת הדק אחת הפך להיות האחראי המרכזי על שתיים מהטראומות הגדולות ביותר ששלושת העונות של פאודה סיפקו עד כה – ההרג של אביחי ושל יערה. גם מות גיסו של דורון, פירוק נישואיו וחטיפת בנו לא יותירו בו צלקות עמוקות עד כדי כך, כפי שיותירו בו שני מקרי הרצח, עליהם אחראי יציר כפיו, במידה גדולה מאוד.

העונה הנוכחית המשיכה את הקו הכפול, שממנו נהנתה וסבלה הסדרה בשתי העונות הקודמות – המתח העצום והמשתק, שחי בשלום ושלווה לצד חוסר ההיגיון הנוראי, שהסדרה הזו הפגינה בלא מעט שלבים. דורון קביליו כבר מזמן היה צריך לקבל כרזות בכל רחוב ביהודה, שומרון ועזה רבתי ועדיין, מסתובב באין מפריע עם חבורת מסתערבים, שלוחשים אל תוך מיקרופונים קטנים ועומדים בצורות המחשידות ביותר בכל פינה רחוב אפשרית.


שמישהו כבר יפיץ את התמונות שלהם ברחוב הערבי ולא ייתן להם להיכנס יותר | באדיבות yes

צמד הרומנים של הסדרה היו שני הדברים הגרועים בה הפעם. מה שהיה נהדר בעונה הראשונה וסביר בעונה השנייה הפך לבלתי נסבל בעונה הנוכחית. 100% מהזמרים שהובאו לתפקידי המשנה בסדרה הוכיחו מיומנות מוגבלת במשחק ושכנוע מינימלי בכל פרמטר כמעט. עמדי היה היחיד שעוד הציג הופעות סבירות, רונה לי שמעון ומארינה מקסימיליאן בלומין נעו על הסקאלה שבין חולשה כללית לבין הופעות מזעזעות, לא אמינות וכך גם סצנות האהבה או סצנות בעלות אופי מיני כלשהו בהן השתתפו השתיים.

כאשר עמדי ובן שמעון נפגשו, בכל פעם, זה היה מאולץ ומיותר. קו עלילתי שיוצג היטב על ידי רמת המשחק והשכנוע. שום הפתעות, אפס עניין ושום תועלת עלילתית או כמיהה לדעת מה יהיה עם היפים והאמיצים הללו. כל זאת הוא כעין וכאפס אל מול הרומן הצפוי והמשמים של הילה את דורון. שתי נשמות שבורות ומרוסקות מבפנים, רדופות מעברן ורודפות אחרי עתידן, אשר מתורץ בהגנה על המדינה ובפועל מדובר במרדף אובססיבי וחסר תכלית. הרומן היה באוויר ועניין של זמן, אבל שום דבר לא הכין אותנו לחיבור הפיזי בין השניים.


שום דבר לא הכין אותנו לקראת מה שראינו מהם | באדיבות yes

סצנת המין בין השניים הייתה אחד מהעינויים הטלוויזיוניים של השנה בארץ ובכלל אחת המביכות בעולם. זו הייתה סצנה יותר מכבה ממדליקה וטוב ששם נסגר העסק. מעבר לזעזוע הזוגיות וחוסר ההיגיון שאפף את העונה הזו בהילה חומה-צהבהבה, השאר באמת היה מבריק כי בכל פעם שהבנתם שההיגיון נזרק לפח, המתח קפץ קפיצה חדה והתערב לטובה, מחסיר ומחזיר פעימה שגם אם סיננתם קללה בגלל בולשיט כזה או אחר שצדה עיניכם, היא נבלעה בבליעת אוויר, נוכח הפאניקה היעילה שהסדרה הזו מייצרת.

העונה הרביעית תגיע מתי שהוא. הלקחים של העונה הזו ככל הנראה לא יילמדו בשנים הקרובות, גם על ידי יוצרי הסדרה וגם על ידי היושבים בראש, כל עוד ממשלות לא קמות ולא נופלות ואם הסכסוך הבלתי נגמר בינינו לבין היושבים בקירבנו. אם גורם כלשהו, היושב בראש מדינה או ארגון השייך לסכסוך ויכול לקחת איתו משהו קטן מהעונה הזו, אזי ירוויחו שני הצדדים. בכל מקרה אנחנו הצופים הרווחנו עונה נהדרת נוספת ועוד אחת שתרוץ אחריה שתגרום לאבי יששכרוף וליאור רז לשבור את הראש איך מייצרים שיאים חדשים לעילוי הטלוויזיוני שלהם.


יאללה, עולים לעונה רביעית בכל הכוח | באדיבות yes

סיכום המבקר
10/
8.0

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
 — לפני 4 שנים
צודק  —  מצד אחד הייתה עונה מעולה, מצד שני כל מה שקשר לרומנים היה הקטע החלש בעונה. אבל בכלליות עוד עונה מבריקה של סדרה המצוינת הזאת.
כתוב תגובה משלך על "פאודה" 3: פאודה בימי הקורונה
1
סרטים בקולנוע