"משחקי הכס" 8: מספרי ברזל, להתפקד.

טלוויזיה
כמעט שנתיים עברו מאז שהדרקונזומבי של מלך הלילה פירק את החומה הקפואה. בזמן הזה עברנו בחירות מוניציפליות, בחירות לראשות הממשלה, זכינו באירוויזיון ואפילו ריסקנו חללית על הירח ובסוף זה גם הגיע: קיבלנו חזרה את החבורה שיצרה את אחת הסדרות הכי טובות אי פעם.

"משחקי הכס" 8: מספרי ברזל, להתפקד.
"משחקי הכס" 8: מספרי ברזל, להתפקד.

כמיטב המסורת, הפרק הראשון סיפק בנייה לפרקים הבאים וקצת תזכורות על העונות הקודמות. כמעט כל הדמויות של תופעת הטלוויזיה והרשת, הקרויה: "משחקי הכס" השתתפו בפרק הפתיחה וזה נדמה כאילו הסגמנט הקצרצר, השייך ללא מעט סדרות טלוויזיה ומכיל את תקציר הפרקים הקודמים פשוט לבש שם, ואופי אחר, קיבל פרק שלם בכדי שהתסריטאים יוכלו לאמת בינם לבין עצמם שאף דמות לא נשכחה במעבר בין העונות (השביעית לשמינית ובין הסתיו לאביב) וכמובן לבדוק עם הצופים, שיאששו שכולם כאן ואפשר באמת להתקדם.


פעמיים לאפה שווארמה בדרך | באדיבות yes

אחרי האיחוד המרגש בין הצופים לבין הסדרה האהובה ואחרי שחצי ממקומות העבודה ברחבי העולם התחמשו במדבקות זיהוי לספויילריסט אפשרי, גם הדמויות עצמן התאחדו, כאשר כבר על ההתחלה דאינריז וג'ון סנואו מגיעים חזרה לוינטרפל, שם חובר ג'ון סנואו שוב לשאריות ממשפחתו. בין השיירים החיים נמצאים: סאנסה "מצמיחת הזוג", אריה "חסרת השם" ואפילו בראן "ילד קקות", "פארטי פופר", "העורב המתכער מעונה לעונה", "מלך בלבולי הביצים" והראשון לשמו, שכמובן מצליח להרוס את האיחוד הזה בתגובה כל כך מרגשת שגורמת ליונית לוי לקפוא.

לאחר כל ההתרגשות או חוסר ההתרגשות (בכל הנוגע לבראן), סנואו, חאליסי וסאנסה מכנסים אסיפה שבה מבהירים ללורדים של הבתים בצפון, שבזמן שהם שלחו מלך דרומה, הם קיבלו בחזרה בוסית חדשה והיא אפילו לא סטראק. כמובן שלא כולם מתלהבים מהרעיון שגברת טרגריאנית היא הבוסית החדשה, גם אם היא מביאה עמה נדוני הכוללת זוג דרקונים בוגרים, מפותחים ובשלים (ואולי בגלל שהיא מביאה אותם). למרות כל האמור חלק מראשי הבתים עדיין תומכים בג'ונאריס (ג'ון ודאינריז) ואפילו לורד אומבר הצעיר (מאוד) נשלח להביא חיזוק מבית אומבר - פרט שנשמע לא מעניין, אבל עוד נגיע אליו בהמשך.


בראן, איך התגעגעתי...ואתה? ג'ון, אני עורב...ואתה? | באדיבות yes

עוד איחוד מתרחש לאחר שטיריון וסאנסה, שהיו אמורים להתאחד בעבר, במובן הקלאסי של מימוש המצווה העתיקה ביותר לנישואיהם, פוגשים אחד את השני. טיריון מגן על אחותו, באחד האקטים ההזויים והמחוררים ביותר, בכל בחינה תסריטאית או בחינת השכל הישר ואומר שהיא לא תאכזב ברגע האמת. סאנסה מצידה מספרת לטיריון שפעם היא חשבה שהוא הבנאדם הכי חכם בעולם וכעת היא מרגישה שזה די עבר לה. מסתבר שתואר ה"לא יודע כלום" עושה את דרכו למטה מגבו של ג'ון סנואו, יחד עם מעיל הפרווה ומתיישב על הכתף של טיריון, שנושא בחובו הפתעה תסריטאית הקשורה לטמטום רגעי או גאונות נכלולית שאולי נבין אותה בעתיד.

עוד איחוד שמתרחש הוא איחוד בין שני האחים גרייג'וי; בזמן שיארה שבויה על הספינה, תיאון מגיע ומחלץ אותה אחרי שבסוף העונה הוא ברח מסיטואציית החטיפה של יארה, שנתפסה על ידי דוד יורון. החילוץ של תיאון את אחותו מגיע מוקדם מידי והופך להיות קו עלילתי חלש למדי, לא מסעיר והופך בעל כורחו לעוד נרטיב שלא היה קורם עור וגידים אילו ר.ר.מרטין היה חתום עליו.


אני פונה אל הלב שלך, איפה חדר המיטות? | באדיבות yes

לעומת זאת, ג'ופרי 3.0 או ליתר דיוק, יורון גרייג'וי ממשיך לעניין ולהפוך לממשיך דרכם של ג'ופרי הפסיכוטי ורמזי הסאדיסט, בתור הנבל שהכי כיף לשנוא. הפעם הוא מגיע למעלה המלך כאשר הוא נחוש להיכנס לשמלתה של המלכה. הוא מתגרה בסרסיי, בגורל ובעיקר ב"הר", אבל בסוף מצליח במעלליו (כמובן לאחר שהוא מספק לסרסיי את הצבא אותו הוא הבטיח לספק) וגם לאחר שהוא מממש את חיבתו לסרסיי, באופן פיזי, הוא ממשיך לבחון גבולות כמו ילד בן שנתיים.

אחרי האיחוד, הדיונים וההסברים, קצת פנטזיה – ג'ון ודאינריז הולכים לבדוק מדוע הדרקונים אוכלים פחות. בזמן שכולנו חושבים שיש בעיה עם הדרקונים, אנחנו מגלים שבעצם זאת לא המטרה העיקרית בסצנה אלא לראות את דאינריז משכנעת את ג'ון סנואו לרכב על דרקון. מעולם לא רכבנו על דרקון וכנראה גם לא נרכב (למרות שאף אחד לא סותם את הגולל על הנושא), אבל כנראה שזה הכי קרוב שנהיה לחוויה הזאת, סצנה מרשימה ומעניינת שבונה עוד צעד ועוד שעל לקראת הגילוי שאנחנו כבר יודעים אבל גם עתיד להיאמר בריש גלי.


איפה סאם? יש לי כמה עדכונים עבורו | באדיבות yes

וקצת לפני העתיד לבוא, דאינריז מגיעה עם כוונות טובות לפרגן לסאם המלומד על כך שהוא הציל את סר ג'ורה, אבל בטעות נפלטת לה פליטת הפה הפרוידיאנית כאשר היא מעדכנת אותו שאין לו מה לחפש את אביו ואחיו ה(לא)אהובים, אבל למי מאיתנו לא נפלטה כזו פליטת פה? סאם יוצא מהחדר כשהוא נסער ונתקל באיש הכי מתאים למצב רוח קודר – בראן. בראן מצליח להוריד לסאם את מצב הרוח אפילו עוד יותר, כאשר הוא מעדכן כי סאם יהיה זה שיצטרך להודיע לג'ון סנואו מי הוא באמת. סאם עוקב אחרי ג'ון עד לאזור הקבורה של בית משפחת סטארק ובצורה סמלית, כאשר הפסלים של ג'ון וקייטלין (או שזאת ליאנה) הוא מספר לג'ון סנואו מי הוא, מי ההורים שלו ומה יעודו. סנואו כמובן לא ממש ציפה לזה ואנחנו נשארים ללא תשובה בנוגע לכיוון אליו תלך הסדרה בעקבות הגילוי הזה.

אתם שואלים את עצמכם, איפה הסצנות שבזכותם צברה הסדרה קילומטרים של מעריצים גברים ולמה ישנה תחושה עזה של שחזור פרק האיחוד של "חברים?" בשביל להזכיר לנו שבכל זאת מדובר ב"משחקי הכס", קיברון (היועץ של סרסיי) נכנס לחדר של ברון בזמן שהוא מנסה לפנק את עצמו ברביעייה עם עוד שלוש נשים. קיבורן מציע ל-ברון עגלות מלאות זהב בתמורה לעזרה למלכה הבוגדנית, כאשר העזרה היא שאם ברון יראה את האחים שלה (טיריון וג'יימי) הוא יהרוג אותם באמצעות המתקן שבו טיריון הרג את טיווין, אביהם.


אני רק אשב לי לבד, בפינה, בחושך...| באדיבות yes

כבר כמה פסקאות ולא היה איחוד, אז... אריה רואה את גנדרי ונראה שמשהו טוב מתחיל להתחשל שם וזה לא רק כלי הנשק שהוא אמור להכין לאריה שכנראה הולך להרוג מישהו או משהו חשוב בהמשך הסדרה. קצת לפני הסיום, טורמונד, בריק דנדוריאן ומלוויהם מבצעים חיפוש בטירה ומגלים את לורד אומבר הצעיר תלוי על קיר כשמסביב גפיים של אנשים שמרכיבים את הסמל של "המהלכים הלבנים". אומבר הצעיר מתעורר בתור "מהלך" עד שדנדוריאן דוקר ושורף אותו למוות באמצעות החרב שלו לקול צווחותיו של לורד אומבר הקטן, עוד סצנה מיוחדת ומזוויעה של משחקי הכס.

ולבסוף, ג'ימיי לניסטר חמוש בידו החזקה, על מנת שיוכל להגיע לווינטרפל בכדי לחזק את סנואו ודאינריז, פוגש באיחוד האחרון בפרק את בראן! מביך לראות את הילד התמים שזרק לפני יותר מעשור במורד המגדל וכיום יושב בכסא גלגלים. לסיכום, חיכינו וחיכינו והיה שווה לחכות, לא היו יותר מידי גופות, בטח לא כאלו שיגרמו לנו להשתנק, אבל היה פרק טוב מעניין שפותח לנו את הדלת לעונה האחרונה של יצירת המופת.

"משחקי הכס" בימי שני ב- 04:00 וב- 22:00 ב-yesEDGE, ב- yesVOD וב-STINGT
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס" 8: מספרי ברזל, להתפקד.
סרטים בקולנוע