"משחקי הכס 7 - מצפה המזרח": הלוחש לדרקונים

טלוויזיה
ג'ון סנואו מקבל רוח גבית לתיאוריות הבלתי נגמרות על מקורותיו. סרסיי מוצאת סיבה חדשה להילחם בראבאק בכל שאר הממלכות. גנדרי חוזר ובייליש שב להשתמש ביכולות האצבעון שלו בשביל להפוך למיקסר מרושע.

"משחקי הכס 7 - מצפה המזרח": הלוחש לדרקונים
"משחקי הכס 7 - מצפה המזרח": הלוחש לדרקונים

סיימנו את הפרק הרביעי עם דרקון שואג והלמות לב מוגברות והנה אנחנו מתחילים בפוזיציה די דומה, מינוס לב דופק ועם רגיעה יחסית. זה מה שקורה אחרי פרק עמוס באירועים, בעיקר כאשר העומס העיקרי נובע מאחד מהקרבות המשובחים שראתה הסדרה בכל עונותיה. דרוגון עולה על סלע, נותן את הכי טוב שלו בשאגת "בוקר טוב" וצולה שני טארלים "וול דאן" ובכך מותיר את סאם בתור השורד האחרון לבית משפחת טארלי.

חאליסי מהדקת עוד את קשריה עם ג'ון וגם עם הצד הפסיכוטי שאביה הוריש לה. טיריון נוסע לאיחוד מרגש, שמניב אחריו עוד קצת יחסי אח-אחות, שבעיקר בא להקיא מהם. ווינטרפל הולכת לקראת איבוד השפיות בעוד ג'ון לא בבית. לורד בייליש עולה על הגלים הללו כמו גולש מיומן, שאפילו לא צריך לקשור לעצמו את הרגל לגלשן. מי שמצמץ בפרק הפסיד פרטים חשובים, עקיצות ואזכורים למאורעות העבר שמשפיעים על מאורעות ההווה (היחסי) של הסדרה מול צופיה, ננסה לעשות סדר בבלאגן. יאללה לדרך!


(חאלס, חאליסי, הם כבר שומרים 15 שעות רצוף, תני להם הפסקה)

כשג'ון פגש את דרוגון
הקרב נגמר, דרוגון מצא לעצמו, כאמור, סלע נעים לשאוג ממנו וחאליסי מתפנה לאובססיה הרגילה שלה - בקשה לכריעת ברך והקראת שלל התארים שלה לעוברים והשבים. איך אהבה המלכה האדומה ב"אליס מארץ הפלאות" לכרות ראשים? ככה חובבת חאליסי לצפות בכפופים לה.. ובכן, כפופים לה. ומי שלא, חבל! בואו והצטרפו לאטרקציה החמה והתכופפו למלכתכם כל עוד אוויר באפכם. הפעם חאליסי מוסיפה קלף משנה משחק לאימון הסקווטים שהיא עורכת לצבאו לשעבר של ג'יימי - תנו סט של עשרה סקווטים ותצעקו "חאליסי שולטת" או שדרוגון יעשה מכם אבק דרקונים. רק פאפא טארלי ודיקון לא רוצים להצטרף לאימון המפרך הזה, עומדים להתנגד ו...פוף! מותירים את סאמוול הטארלי האחרון שיישא את שם משפחתם.

טיריון ו-ואריז מודאגים מהשינוי בגישה של חאליסי, היא כבר לא סתם מספרת על תאריה לבני משפחת טארלי, היא גם מענישה את מי שלא מצטרף אליה ועושה זאת בחדווה, אל מול החיילים המשתוממים. שמו של המלך המטורף נישא בשיחתם של הגמד והמסורס. הם משוכנעים שחאליסי חייבת התערבות, אבל לפניה צריך להמשיך ללחשש באוזניה דברים טובים שיניאו אותה מלהפוך את השינוי בגישה לדפוס קבוע של התנהגות.


(בוא נודה על זה, אבא היה חרא של בן אדם)

חאליסי שבה לכיוון ביתה, על גבו של דרוגון וכאן תמיד נכנסות מחלקת הסאונד והאנימציה הממוחשבת לפעולה מוגברת. כל תנועה, צווחה ושאגה של דרוגון הן לא פחות ממרשימות ושווה להתעכב שוב על הפלא המרשים שנברא בטלוויזיה. התעופה של דרוגון מסתיימת במה שנראה כמו תחילתו של חלום מסויט של ג'ון סנואו. ג'ון עושה לדרוגון קטע מ"הדרקון הראשון שלי" ולא נרתע מכך שאם יצטרך לתחזק דרקון משלו הוא יהיה חייב לצחצח הרבה מאוד שיניים בבוקר. ישנו חיבור מדהים בין דרוגון לג'ון ולא בגלל שההברה הסופית של שמם היא "און", כל סיפור האהבה הזה של דרוגון עם המלך הממזר מסתדר ומתחבר באופן מסוים לאחר שגילי חושפת כבדרך אגב פרטים שאחרי חיבור, כפל והמון סוגריים, מביאים לתוצאה לגבי זהותו האפשרית והמקורית של ג'ון.

ג'ון חזר לחאליסי וביקש/לא ביקש את רשותה לצאת לאפטר. באותה הזדמנות טיריון הרגיש שהוא גם חייב להתאוורר, רק למה לו באוויר העכור של מעלה המלך? ואם לצאת לחופשה בבית, אז למה לא עם מיסנדיי למשל, למה דווקא עם דאבוס? דאבוס אומנם ממשיך להפגין כישורים קומיים וכישורי היחלצות מבעיות שאינם מצריכים התערבות חרבית, אבל לא אותו הייתם רוצים איתכם באי בודד או אפילו בסירה בודדת, בעיקר כאשר הוא עוקץ לכיוון הקרב האחרון שהתרחש בין השניים, במסגרתו דאבוס איבד את בנו ואילו טיריון דווקא קטל את אביו שלו במו חיצו וקשתו (והיה אחראי עקיף לקטילת בנו של דאבוס).

ואז סרסיי נגעה בבטן
בנקודת זמן כמעט זהה לזאת שבמסגרתה עולה דרוגון לנאום, יוצאים להם מהמים, באופן לא כל כך מפתיע, ברון ואחריו האיש בעל יד הפלדה, שכמעט הטביעה אותו סופית. הפתעה גמורה? אפילו לא קרוב. שיצביע הצופה שחשב שאיבד את ג'יימי לטובת מים. שיצביע ויכבה את הטלוויזיה, יקבל הרחקה של שבועיים ויקבל ספויילרים לפרצוף עד שלא ירצה לראות את צמד הפרקים האחרונים או שילקה בשכחה. ברור שג'יימי חוזר ואחרי שברון מציל אותו, הוא גם מפגיש בינו לבין אחיו על מנת להשתכנע שהשד שמתקרב לכל שבע הממלכות הוא דווקא נורא למדי, כל כך נורא שהוא חייב לנסות לשכנע את סרסיי לשת"פ עם חאליסי.

סרסיי מקבלת את הבקשה לשלום בשלווה יחסית, אפילו את עניין המפגש עם טיריון, לו הייתה מודעת וכמובן שהיא מחפשת את הנתיב הקל לבגידה עוד לפני שנחתם ההסכם לרגיעה. סרסיי פלשתינית? כנראה שלא, אבל החיוך המסתורי שלה מוסבר חמש דקות לאחר שהיא משוחחת עם ג'יימי על המפגש עם טיריון וחצי שעה אחרי ששמעה מג'יימי שלא טיריון גרם למותו של ג'ופרי, אלא ליידי אולנה. החיוך של סרסיי הוא חיוך של שני קווים בערכה הביתית לבדיקת היריון. היא נוגעת בבטן, הם מתנשקים ושניהם לוקים באמנזיה רגעית, בשוכחם פרטים שהיו עשוים להוציא בני אדם שפויים (או משוגעים) מדעתם.


(במיטה הזו נוצר הפיצוי על שלושת הכשלים הקודמים. הוא ישלוט)

ג'יימי (הצד השפוי) מנשק אחרי שהוא ממשיך לחטוף השפלות בקצב שטראמפ ממשיך לעורר שערוריות ונראה שהצעד ההגיוני הוא לבטל את מה שנוצר מזרעו והביצית השטנית של האישה עם השחלות מהגיהנום, אבל הוא שמח ומוחל לה על הדריכה המטאפורית על כל שארית, בדל וזכר לאשכיו. היא (ע"ע הצד המשוגע), לעומת זאת, מוחלת על כל הטעויות שעשה, על הקרבות שהפסיד ועל זה שהוא מעז לשכנע אותה להסכם שלום שנכתב על ידי גמד שהרג את אביו, שהוא במקרה גם אביה. היא בטוחה שיש עבור מה לחיות: המשך השם "לאניסטר". היא אפילו רוצה לעשות ריאליטי בשם המופרך "גילוי העריות הבלתי נגמר שלי במעלה המלך עם קוטל המלך". הדרך ל"קאט-פייט" בלונדיניות הולך ומתקרב ולסרסיי יש כבר שטיח שזור משאריות כבודו של ג'יימי.

סכסכני, תפסיק לסכסך
הו בייליש, שירים עוד ישירו על הקורים שאתה טווה, עכביש מזימות מנוול. קשה להאמין, אבל החיבה והחיבוק האמיץ של אריה וסאנסה החזיק מעמד עוד פחות מפודריק באימון מול בריאן. אריה רואה בעין לא יפה את ה"גב" שאחותה נותנת לג'ון בהיעדרו, היא חשה את התפוררות המוסריות של סאנסה ואת הרצון שלה לשלוט בצפון גם אחרי שג'ון יחזור, כי הוא אולי המלך בצפון, כאשר הוא בדרום, אבל בעיניי המקומיים, אשר אסף לברית נגד המתים המהלכים, הוא בחזקת נעדר-נפקד וכזה שמבצע טעויות לכל אורך הדרך ואחותו עדיפה עליו בשליטה לאורך זמן. לג'ון, כידוע יש קוצים בישבן הקרחוני שלו והוא לא מסוגל למלוך באותו מקום מבלי למצוא קרב ראוי, שיסכן את חייו באופן שיסיים את השושלת הקצרה שהקים.

בינתיים אריה עוקצת את אחותה ונופלת ישר למלכודת שטומן לה בייליש, כאשר הוא מוביל אותה למכתב של סאנסה, שנכתב בשלהי העונה הראשונה, תחת האיומים של סרסיי וכך נכתב במכתב: "רוב, אני כותבת לך בלב כבד. מלכנו הטוב רוברט מת, נהרג מהפצעים שספג בציד חזירי-בר. אבא הואשם בבגידה. הוא קשר קשר עם אחיו של רוברט נגד ג'ופרי אהובי וניסה לגנוב את כסאו. הלאניסטרים מתייחסים אלי טוב מאוד ומספקים לי כל שניתן. אני מתחננת אליך: בוא למעלה מלך. הישבע אמונים למלך ג'ופרי ומנע כל ריב בין שני הבתים הגדולים של לאניסטר וסטארק. אחותך הנאמנה, סאנסה". מישהו הזמין סכסוך משפחתי? אה...זה בייליש.


(מלומדים זה לחלשים. זורק ת'נוצה, מביא ת'סכין)

האם אריה תיפול בפח שטמן לה האצבעון? האם תלך ותשוחח על הכל עם סאנסה או תתייעץ עם הקליפה של בראן שקוראת לעצמה "העורב"? הוא במילא יודע הכל, אולי יוכל לתת לה טיפ ועל הדרך את התוצאות של הווינר למחזור הראשון של ליגת העל. מה שבטוח, הרוגע שאפיין את טרום דקירתו של ג'ון סנואו ב"מגדל שחור" אופף את ווינטרפל ועצם העובדה שיש שם אצבעון שמערבב את הכל עם אותה האצבע, לא תורמת מאומה לניסיונות הורדת ההילוך בבית משפחת סטארק.

בטח שמתם לב ש:
- סאם ריפא את ג'ורה, ג'ורה חזר לחאליסי, שכיבדה אותו בחיבוק, אבל עדיין עומדת ליד ג'ון. אף מילת תודה לחברו הטוב של סאם? אולי ההלם של ג'ורה מהחזרה לזרועות חאליסי, שנראה שמתרכזת בשרירי הזרוע של ג'ון סנואו, גרמו לג'ורה בעיקר לבקש משימת העברה חדשה להגיע אליה, בשם המלכה כמובן.
- סאם זועק את זעקתו בפעם האחרונה למלומדים האטומים ואת העצבים הוא מוציא על גילי בדיוק שהיא מפטירה כבדרך אגב את עניין התרת הנישואין של ראיגר טארגאריאן, כאשר היא מספרת רמז שעשוי לשפוך אור על זהות אביו של ג'ון (רמז: ראיגר טארגאריאן), מה שעשוי לייצר קרבה משפחתית בינו לבין חאליסי ולבטל את ממזרותו. כן, זה רק נשמע קטן, אבל זה ענק.
- דאבוס מביא עימו מ"מעלה המלך" ממזר נוסף – גנדרי, שהוא בעצם יורש נוסף וממזרי של רוברט באראת'יאן. בזמנו הוא היה אמור להיות מושמד במבצע "השמד את זכר זרעו של רובי בי". מאז עבר גנדרי חוויות משותפות עם אריה (ולא אומר מילה לג'ון עליה, כאשר הוא פוגש אותו), הגיע למשפט שדה אצל מליסנדרה וקיבל את חייו במתנה בזכות דאבוס, שמוביל אותו, שלא במודע, למותו, כאשר הוא מגיע לשרת תחת סנואו בתור אנדרדוג מובהק באחד מהקרבות הקשים שידע האדם.

"משחקי הכס" משודרת מדי יום שני במקביל לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 7 - מצפה המזרח": הלוחש לדרקונים
סרטים בקולנוע