"משחקי הכס 6, פרק 9": קרב הממזרים

טלוויזיה
אחרי ציפייה, של כמעט שנה, לפרק 9 של עונה כלשהי ב"משחקי הכס", זה הגיע וכפי שהורגלנו עד עכשיו הוא בטח ובטח לא איכזב. אחרי שג'ון סנואו חזר לחיים, הודור הלך מהם, מליסנדרה ה"אמיתית" הופיעה וגם אניה בוקשטיין בתפקיד מליסנדרה 2.0, הגיע הזמן להפסיק עם הנשנושים ולהגיע לארוחה המרכזית.

"משחקי הכס 6, פרק 9": קרב הממזרים
"משחקי הכס 6, פרק 9": קרב הממזרים

הפתיח של HBO מתנוסס על המסך, פרק 9 במשחקי הכס, משהו טוב הולך להיות היום. קצת תקציר הפרקים הקודמים והנה תורו של הפתיח המצוין, השם של פיטר דנקלידג' (טיריון) מופיע על המסך והפרפרים מתחילים להשתחרר. השמות ממשיכים לרוץ; קית' הרינגטון (ג'ון סנואו), אמיליה קלארק (חאליסי), ליאם קאנינגהאם (סר דאבוס) והשמות ממשיכים לרוץ... הגענו לקאריס ואן האוטן (מליסנדרה) וההתרגשות בשיאה, כאילו מדובר בדקה ה85 בגמר גביע. הפתיח נגמר והפרק סוף סוף מתחיל.

בהמשך לפרק הקודם, מירין מופצצת ע"י האדונים משאר הערים וחלאיסי משקיפה ממרפסת ארמונה על ההפצצות, היא וטיריון מתחילים לדבר על אסטרטגיה שלהם, חאליסי מעוניינת להרוג את כולם, טיריון מנסה להסביר לה שהגישה הזאת דומה לגישה של אביה "המלך המטורף" ומציע משהו קצת פחות קיצוני, הדף מהפצצה גורם לחלון להישבר וגורם לשניים להתכופף. משם עוברים למקום אחר במירין, מקום שעדיין לא מופצץ לפגישה בין מנהיגי הערים "החופשיות" לבין חאליסי ויועציה, המנהיגים מוכנים למו"מ עבור הכניעה של חאליסי תוך כדי כך שלא שוכחים לעקוץ אותה; ההצעה של "האדונים" לחאליסי היא להיכנע, ללכת עם כל צבאותיה חזרה להיכן שהיא הגיחה משם, לשחרר את כל הלא טמאים, שימכרו שוב כעבדים, לשחרר את מיסנדיי, שתימכר למרבה המחיר, להמית את הדרקונים ועוד שלל הצעות, שהן בגדר עקיצה בכנפיים של דרוגון. הם כנראה לא ראו את הפרקים הקודמים או שהם לא ממש מבינים בדרקונים.

חאליסי עולה על דרוגון ומתעופפת לשם, לאן? כמה שניות וכולנו נדע, רק לפני זה נעבור לראות את בני ההרפייה, ששוחטים כמה עבדים, קצת אחרי שהם מסיימים במלאכתם מגיע החאלאסאר של חאליסי בראשות דאריו נהריס שמפריד בין ראשם של אנשי ההרפייה לבין גופם. עולים קצת למעלה, בעצם קצת הרבה למעלה, חאליסי ודרוגון עפים מעל העיר וקוראים לאחיו של דרוגון שיוצאים ממקום כליאתם, השלושה עפים מעל הספינות ובסצינה מושקעת ביותר שורפים ספינה אחר ספינה. ששת האנשים הנותרים ב"שולחן המו"מ" רואים את המתרחש וטיריון מסביר למנהיגים שזה סופם והם צריכים להיענש, מיסנדיי מסבירה להם שאחד מהם ימות, רזדאל מו אראז ובליצ'ו פאנמייניון מוכרים ישר את יזאן זו קגאז בטענה שהוא לא אחד משלהם והוא נחות מהם וכמובן מצטרפים מהר מאוד לרשימה של כרותי הראש בעיר מירין כאשר "תולע אפור" עורף את ראשם באבחת סכין, באמת חשבתם שזה התירוץ שיגרום לכם לחיות? זו קגאז מקבל צ'אנס ללכת חזרה עם הראש במקום ולהגיד לכולם מה קורה שמעצבנים את חאליסי. התחלה מדהימה ומושקעת לפרק 9, חאליסי חוזרת לעצמה וחוזרת להיות רלוונטית ומעניינת ועל הדרך מקבלת את הערים שלה חזרה בדרך לפסגה (?).


(מה לחיצת יד? תביאי בוסה | צילום: גטי אימג'ס)

עם כל הכבוד לחאליסי ולהתחלה הטובה, שם הפרק הוא "קרב הממזרים" ובאנו לראות ממזרים מתקוטטים ואכן בדקה ה-11 זה נראה שאנחנו הולכים לשם. רמזי בולטון וג'ון סנואו מגיעים לשולחן הדיונים (כמובן בלי שולחן ועם מעט מאוד דיונים). רמזי, כמו האדונים היקרים מסביר לג'ון סנואו שהוא מוכן לכניעה של ג'ון סנואו, אבל כמובן עם כמה תנאים "פעוטים"; סאנסה חוזרת אליו, ג'ון סנואו ישתחווה ועוד כמה תנאים, שכמובן סנואו לעולם לא יסכים אליהם. הוא מסרב ומאחר שאין לו דרקונים הוא מציע לרמזי ללכת "אולד סקול" ולהילחם בדו-קרב ממזרים, רמזי מסרב והדו-קרב נקבע לבוקר שלמחרת - הכינו את השעונים המעוררים. עוד לפני, לאחר דיון טקטי בין טורמונד (שהופך אט אט להיות אחת מהדמויות היותר מהנות בסדרה עם מספר קטעים קומיים ואופציה לרומן עתידי עם בריאן), ג'ון סנואו וסר דאבוס, סנואו נשאר עם סאנסה אשר כועסת על כך שהוא לא מקשיב לה ולא משתף אותה למרות שהיא מכירה את רמזי בולטון הכי טוב, סנואו מנסה להבין מה סאנסה רוצה אך נשאר מבולבל וגם הצופים. משם ממשיך ג'ון סנואו למליסנדרה, שתודה לאל האור, לשבעת האלים לאם הקדושה ולאב הקדוש, עדיין עוטה את השרשרת שלה. סנואו מנסה לראות אם יש למסלינדרה עוד קסם מבית אל האור או אולי אפילו טיפ קטן למחרת ומבין שכנראה שלא, הוא מבקש ממליסנדרה שבמידה והוא ימות שלא תקים אותו לתחיה, מליסנדרה מסרבת ואומרת לסנואו שהיא תעשה מה שאל האור יצווה עליה לעשות.

קצת לפני שאנחנו מגיעים למנה המרכזית, עוד נשנוש קטן; ת'יאון ו-יארה גרייג'וי הגיעו למירין ושם הם מבקשים מטיריון וחאליסי את עזרתם בתמורה ל-100 ספינות. טיריון, די נוטר טינה לת'יאון בעקבות ההיכרות הראשונה והאחרונה שלהם, עד הפגישה הזו ואינו מעוניין להקל את החיים על השניים. למזלם של הגרייג'ויים, נראה שחאליסי אוהבת מאוד את הרעיון שאישה תשלוט באיי הברזל ומהר מאוד משתכנעת לכרות ברית עם יארה, זה נראה שיארה רוצה לסגור את העסקה באמצעות נשיקה, אבל חאליסי מסתפקות בלחיצת יד, הסצינה נגמרת ויש לנו שליטה למירין, שליטה לאיי הברזל ומירב מיכאלי מדליקה סיגריה. אז אחרי כל הנשנושים הגענו לקרב המרכזי, מוחמד עלי ז"ל נגד פלויד מייווטר נראה פתאום קטן על רמזי בולטון וג'ון סנואו, עוד רבות יתואר על הקרב הגדול כאשר כל סצנה ופריים תוזמנו בצורה מדוקדקת עם מוזיקה וזוויות צילום שרק מגדילות את מה שראינו, חוויה קולנועית בפרק אחד. זה מתחיל בצבא קטן וענק אחד גדול של ג'ון סנואו ומשם עוברים לצבא האדיר של רמזי בולטון שהחליט שמלבד הדגלים עם סמל הבית של בולטון הוא עושה כתובות אש של הסמל (בנאדם ללא עור כשהוא תלוי במהופך) באמצעות בני אדם בשר (או מה שהיה בשר) ודם.


(רוץ, ריקון, רוץ!! | צילום: גטי אימג'ס)

המצלמה מתקרבת לרמזי שהולך על סוס וגורר איתו באמצעות חבל את ריקון כאילו ריקון היה כלב שרמזי מוציא לטיול, רמזי משחרר את ריקון ואומר לו שכל מה שהוא צריך לעשות זה לרוץ לעבר ג'ון סנואו, כמובן שרמזי ילווה את הריצה עם חץ וקשת. סנואו מבין את זה ועולה על הסוס שלו על מנת להגיע לריקון לפני החיצים של רמזי, ריקון מתחיל לרוץ ורמזי דורך את הקשת ויורה (מדגדג לראות את רמזי צועק "אורוובה שושנה"): חץ ראשון נופל לצד ריקון, ג'ון סנואו מתקרב וריקון ממשיך לרוץ. חץ שני, מחטיא את המטרה. חץ שלישי, רמזי מותח את הקשת, ריקון רץ, סנואו דוהר, רמזי יורה, ריקון רץ, סנואו דוהר - החץ מחטיא את המטרה. סנואו מגיע לריקון רק שנייה אחרי שרמזי מצליח לירות במדויק חץ שמפלח את ליבו של ריקון, ג'ון סנואו נופל בפח ומתחיל לרוץ לכיוון הצבא של רמזי בזמן שמטח חיצים נוחת מאחוריו, על האדמה ועל אחיו הצעיר - ריקון.


(אל דאגה, מקסימום מליסנדרה עושה לי הנשמה לנשמה | צילום: גטי אימג'ס)

סנואו מגיע בודד מול הפרשים של רמזי, אומבר ושאר הבוגדים מהצפון ומבין שהוא לא יוצא חי מהקרב הזה, הוא רץ בהנפת חרבו אבל שנייה לפני מגיעים הפרשים, מגיע הצבא של ג'ון סנואו ותחיל קרב עקוב מדם ומלא בסצינות נהדרות, רמזי בולטון מורה לקשתים שלו לירות לכיוון אזור הקרב כשסר דאבוס מורה לקשתים שלו לא לירות על מנת לא לפגוע בחייליו, הקרב האולטימטיבי בין טוב לרע מתחיל ומוביל לעוד סצינת קרב שעשויה מצוין ומתעלה ברגעים מסוימים אפילו על סצינות קרב ב"שר הטבעות", ברגע מסוים נראה שערימות הגופות נראות קצת מוגזמות, אבל שום דבר לא נעשה סתם במשחקי הכס ומתברר שערימות הגופות גורמות לבעיה גדולה לג'ון סנואו כשרמזי בולטון מגלה את הטקטיקה הגאונית שהוא שמר לסוף. בדיוק כשסר דאבוס מוביל את כוח העזר בראשותו ובראשות הענק, צבאו של רמזי מגיע ומאגף את צבא הפראים שנותר לג'ון סנואו, יוצר באמצעות המגינים חומה בלתי ניתנת למעבר, כשבצד השני של החומה עומד הר גופות, שגורם לג'ון סנואו ולשאר צבאו המצומצם להיות במצור (קצת נראה מוזר שהענק לא מעיף מהר את החיילים והמגינים בחומה, אבל נסלח לאנשי ההפקה), מבעד למגינים יוצאות חניתות שדוקרות למוות את הצבא הקטן של סנואו שממשיך לקטון, בעודה יוצרת מלכודת מוות. למרות רוח הלחימה של סנואו, הענק, טורמונד ושאר הצבא, הם הולכים לאחור וקטנים מבחינה כמותית, כאשר גם מעבר לחומת המוות מגיע הצבא של לורד אומבר. סנואו נרמס וכמעט מאבד אוויר תחת הקרב שמתרחש סביבו ומעליולורד אומבר מכה בטורמונד, כמעט עד מוות וגם הענק מקבל מטח חיצים וחניתות, נראה שעוד פרק 9 מסתיים ושוב סטארק כלשהו ימות.

קצת לפני שאנחנו הולכים לדפוק את הראש בפאב הסמוך מרוב צער על מר גורלם של הסטארקים, ג'ון סנואו מצליח לצאת מפקעת הגופות העולה על גדותיה ומקבל שאיפה קטנה של חמצן ושאיפה גדולה של אושר כאשר צבא הטאלי'ס מנהרן מגיע בראשותם של לורד בייליש, שלעיתים יודע לקיים גם הבטחות וסאנסה סטארק, שכמעט עברה את השינוי המושלם מילדה קטנה ומפונקת לאישה שיודעת מה היא רוצה ותשיג אותו (ועכשיו הבנו מה סאנסה רצתה מסנואו בסצינת שלפני הקרב). כמו ב"שיבת המלך" (וקשה לא להיזכר ב"שר הטבעות" בפרק הזה), צבא הפרשים שבא לעזור מנצח בקלות את הצבא של רמזי, טורמונד מנצח את לורד אומבר והענק מנער מעליו את החיצים והשלושה רצים אחרי רמזי בולטון שרץ להסתגר בווינטרפל. הענק פורץ את הדלת ובדיוק כשהוא נכנס הוא מקבל מטח אחרון של חיצים, קצת לפני שכל לוחמיו של רמזי נהרגים. סנואו מגיע ליד הענק שמנסה לנשום, כנראה את נשימותיו האחרונות לאחר שקיבל עשרות חיצים וחניתות בגופו ואז הענק מקבל חץ ישירות לעין, חץ שהורג את הענק האהוב. החץ נורה ע"י האיש שעקף את ג'ופרי לניסטר בתור הרשע של הסדרה – רמזי בולטון. בולטון מעדכן את סנואו שהוא מוכן לדו קרב שסנואו רצה ומנסה לירות שלושה חיצים בסנואו, כל השלושה פוגעים במגן של סנואו, שמפרק את רמזי סטייל מייק טייסון וכל זה מול עיניהם הצופות של סאנסה ושאר הלוחמים של סנואו. הדגלים של בולטון מורדים והדגלים של סטארק מחליפים אותם במקומם הטבעי - "ווינטרפל בידינו". רמזי בולטון נמצא בתוך כלוב, סאנסה מגיעה אליו, רמזי חופר קצת בניסיון לעצבן את סאנסה אבל סאנסה משחררת את הכלבים של רמזי שלא מאמין שהם יפגעו בו כי הם הכלבים שלו והם נאמנים. אומרים שכלב מלקק את הפנים של בנאדם, במיוחד אם מדובר בבעלים שלו - זה מאהבה,אבל הכלב של רמזי מלקק את פניו ומסיים במספר ביסים גדולים כששאר הכלבים מצטרפים אליו ורמזי הופך משליט ווינטרפל לקערת "דוגלי" ענקית. סאנסה מסיימת בחיוך מרוצה ומסיימת סופית את תקופת הילדות התמימה שלה.


(עוד ענק שצריך חלקת קבר פרטית | צילום: גטי אימג'ס)

וכך מגיע לסיומו אחד הפרקים הטובים בסדרה, קרב הממזרים שייזכר עוד שנים כקרב מצוין, ג'ון סנואו ימשיך להנעים את מסכינו, סאנסה התבגרה סופית, עוד סטארק (הכי פחות מעניין) חוסל ועכשיו אנחנו צריכים לחפש נבל חדש אחרי שג'ופרי ורמזי חוסלו. מבטינו לפרק 10, שיהיה ארוך מהרגיל ויסיים את העונה הראשונה שלא נכתבה בעקבות הספרים, השעון כבר סופר לאחור ואנחנו לא יכולים לחכות אפילו לא עוד רגע עד שנראה את הפתיח של HBO ולאחר מכן את הפתיח של "משחקי הכס" בדרך לעוד פרק של הסדרה הטובה ביותר על מסכי הטלויזיה. העיקר ש-וינטרפל בידינו.

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית. "משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 9": קרב הממזרים
סרטים בקולנוע