"משחקי הכס 6, פרק 8": יאללה, תביאו את פרק תשע

טלוויזיה
הרגע שלו ציפינו עונה שלמה הגיע סוף כל סוף. הפרק השמיני צלצל וזמזם לסיום, גשמי קאסטמיר חזרו להתנגן וכל הכלים התאספו לפרק התשיעי, שיבוא על כולנו לטובה. עונה שלמה היא אמצעי, הפרק התשיעי הוא המטרה.

"משחקי הכס 6, פרק 8": יאללה, תביאו את פרק תשע
"משחקי הכס 6, פרק 8": יאללה, תביאו את פרק תשע

זהירות, ספוילרים לפניך! בהיעדר דמויות ממשפחת סטארק, לוקחת על עצמה אריה שני חלקי פרק שלם; קצת בהתחלה והרבה בסוף ואיזה יופי של סיומת היא מעניקה לפרק השמיני בעונה השישית של "משחקי הכס", גם אם לא ברור כל כך אם היא עוד תפציע לשני הפרקים האחרונים, היא עושה את שלה ונותנת לז'אקן האגר את משפט הסיום של כל אדם שבזבז שנתיים (או שתי עונות) מחיי צופיו, יש לי שם: "השם הוא סטארק, אריה סטארק" ואני מגובשת, צלולה בדעתי ומוכנה לחזור הביתה ולברוח מאי הטירוף שנתקעתי עליו במשך שתי העונות האחרונות.

המלווה והאיש הכי גבוה (כמעט, חוץ מאחיו) ברשימת המוות של אריה, עשה את שלו, חזר לחיים ומוכן לעימות הישיר עם אחיו, בעודו מותיר שובל של הרס מאחוריו, הוא מוכן לעזוב את הכל ולהתמקד בדבר היחיד שהוא טוב בו: נקמה והיא חייבת להיות מוגשת קרה כמו "שלוק" קפוא, היישר מהפריזר בשלהי הקיץ. אצל משפחת לאניסטר העניינים חמים כתמיד ובעוד סרסיי עושה שרירים בדרכה לקבל את משפט המאה, קצת אחרי שהיא קיבלה את מסלול המאה, ג'יימי עושה עוד ריקודים וורבאליים יחד עם בריאן והאדמור לבית טאלי וטיריון? טיריון כבר בכיוון אחר, מוזה שונה ופחות נקמנות. מודה בטעויות, גורם ללוחם טהור לגחך ולמיסנדיי לשתות יין איכות. אין ספק, טיריון הוא הדמות שעושה את ההתפתחות העמוקה ביותר בסדרה, בייחוד שהוא קשור לשם משפחת לאניסטר.

שאר הסטארקים בחזקת נעדרים/נפקדים ובעוד סאנסה וג'ון משלימים את קמפיין איסוף הלוחמים שלהם ומגיעים לנקודת רתיחה במאבק הממזרים, גם בראן ובנג'ן מתארגנים למשהו, איש לא יודע למה? בני משפחת גרייג'וי עוד מפרישים את שאריות נוזלי הלתת שנותרו בהם ומתפכחים להם בדרך להגן על ספינותיהם ולהמשיך להיות נרדפים על ידי דודם. בייליש כמעט נמחק כליל מהעונה הנוכחית והוא בחזקת נפקד ברובה וראמזי כנראה יחזור בפרק הבא, אם ירצה או לא ירצה וחאליסי? היא רק מגיעה להופעת אורחת באובר דרמטיות (ודרקון) שאפיינה אותה למשך העונות האחרונות, מאז שהשילה את חאל דרוגו מכתפיה וישבנה.

מה-Note של מיכאל, עיתונאי החצר של בית משפחת לאניסטר

הו בני, מה אתה עושה?
סרסיי מתכוננת, סרסיי מתארגנת וההר מקבל את הגושפנקה שלו לחיסול גלוי ראשון ומרשים בעידן המחודש שלו בתור פריק מאובן עטוי שיריון. היא בוחרת במלחמה ולחימה מול לאנסל ושאר חברי מסדר הדרורים, אבל דווקא המוח המתכנן והסמוי בפרק הנוכחי, ממשיך לעשות את שלו ולהשפיע על טומן לדרדר את מעלה המלך למחוזות הזויים, בהם לא היה מזה זמן רב. טומן העבש לוקח מאימו את היתרון הפיזי היחיד שהיה לה ואוסר עליה להיות מיוצגת על ידי כוח הזרוע והיא תצטרך להוכיח, בפעם המי יודע כמה, את יכולות לשונה (ולא, אין מדובר פה בתחרות ליקוקים לצוואר אחיה/מאהבה, המייצג אותה בטירת משפחת טאלי הכבושה) ולנסות להתפתל החוצה בהצלחה במשפט חוקי למהדרין. חוט שני דק עובר בין סרסיי לבין אחיה, כאשר האהבה לבני המשפחה עומדת בפני מבחן רציני ובעוד ג'יימי עושה את הכל בכדי לרצות את אהובתו/אחותו, עושה זאת הגברת ובולעת את החרצף העסיסי, שבנה מנחית עליה באלגנטיות ורהיטות רבה. אין ספק שהיא אמא שמוכנה למות ואף לעשות דברים בזויים יותר למען בנה ולמען הכתר שמעטר את ראשו, הלא ראוי לכתר.


(איך השמלה? מחמיאה לי? עזוב, אל תגיד כלום | צילום: גטי אימג'ס)

הדברים שאנחנו עושים בשביל האהבה
לאבד יד, לאבד את משרת "יד המלך", לאבד מכבודך עבור בנך הממזר ולצאת לסיבוב קירור מאוס ומצור על הטאלי'ס בשביל לרצות את אהובת ליבו ובנם המשותף, המאוס והאחרון במספר. ג'יימי צר על הטירה של בית משפחת טאלי, אשר נכבשה ועברה למשפחת פריי וחוזר חלילה. בריאן מגיעה בתור נציגת משפחת סטארק, שמצפים לצבאו ואנשיו של "דג שחור", היא מקבלת פס חופשי לנסות ולהניא את הדג מלתקוע יתד בביתו שלו, רק כדי להגן על אנשיו, שכל כך יקרים וחשובים לצבא המתגבש של ג'ון וסאנסה. "דג שחור" הוא לא סתם דג ולא סתם שחור, הוא דג פטיש עקשן שתוקע את עצמו באדמתו ומסרב להקשיב לפקודות מטכ"ל ולהתפנות בשקט.

אחרי שהיא נכשלת, הכדור חוזר לידיו של ג'יימי והוא משתמש בשבוי שלו, אדמור טאלי, כדי להסתנן בצורה האלגנטית ביותר אל תוך הטירה. ג'יימי עושה זאת דרך איומים ורציונאל משותף של הורה ומאהב. אם אדמור רוצה לראות את ילדו ואת מי שהביאה אותו, הוא חייב להבין שהוא צריך לעשות הכל, בדיוק כמו ג'יימי, שפשוט יעשה הכל בשביל לזכות בהערכתה של סרסיי. "על חומותייך עיר נהר הפקדתי שומרים, כל היום וכל הלילה..." ואז נכנסתי, הקפאתי את כולם והרגתי את המפקד האחראי האחרון היחיד שנותר ויכול היה להיאבק על החופש של הטירה. האדמור לבית טאלי מוותר מרצון עבור רצונו הגדול של ג'יימי לרצות את סרסיי ועדיין מצא מקום בליבו לשחרר את בריאן בסירה קטנה, בחזרה לחיק סאנסה.


(מת לחזור ל"מעלה המלך" | צילום: גטי אימג'ס)

נכנס יין, יצא צחוק
טיריון נמצא ברכבת הרים בפרק הזה ומתנדנד בין עליות ומורדות של מצבי רוחה של מירין. אחרי שכרת ברית עם יצוריה המפוקפקים ביותר של מירין, הוא שב בחזקת מנצח לטירה, השיל מכתפיו את עולו של ואריז וממשיך לנסות לגרור תגובות אנושיות ולא מכאניות מידידיו, האוחזים ביחד איתו באי הקטן של השפיות היחסית של מירין. נכנס יין לפיה של מיסנדיי ואפילו טיפות אחדות לפיו של "תולע שחור" והנה התחלנו עם שורת בדיחות קרש נוסח מירין. נגמר חלק הבדיחות, כבר היה אפשר לפנטז על איזו אורגיה ביזארית שכוללת אישה מדהימה, לוחם נטול אשכים וגמד ואז, שהכל כבר קליל ומשמים... "צבע אדום" נוסח מירין, הברית של טיריון עם האדונים החזיקה בדיוק עשר שניות ורבע והנה ההיסטריה והכיאוס חוגגים במירין. אך אל דאגה, יש אמא אחת, בעלת תארים רבים מנשוא שמגיעה להציל את המצב והאש של אוניות האדונים, הולכת להחוויר מול הלהבות הפורצות מגרונו הניחר של דרוגון, שכבר מה זה השתעמם בטיסות סרק בשמיים ומהשימוש בו בתור במה מרחפת לנאומי אימו, אולי, רק אולי, הפלפל מתחיל לחזור לעיר העבדים, האדונים ומלכת הדרקונים.


(איך אתה משאיר אותי עם היבשים האלה? איך? | צילום: גטי אימג'ס)

מכתבי הקודש של זיו, שחקן תיאטרון, בראבוס

אני חוזרת הביתה וקוראים לי אריה
בפרק הקודם בסיפורי אריה, אריה תפקדה בתור מרקו וג'ון סנואו היה על תקן אמא של מרקו. אריה ניסתה לחזור הבייתה, לווסטרוז, אחרי שהבינה, באופן סופי, שלהיות מתנקש רק נשמע נוצץ, אבל בפועל צריך גם להרוג אנשים חפים מפשע ולמרות שלילדה לא היה שם, עמוק בפנים היא עדיין סטארק. את אריה עזבנו בפרק הקודם צועדת ברחובות בראבוס עם כמה חורים בבטן, כאשר אין אף אחד שממש מתעניין בה או שש לעזור. אריה מגיעה למקום היחיד שהיא יכולה לקבל קצת אהבה: אצל ליידי קריין. אותה שחקנית שהיא הייתה צריכה להרוג, אבל במקום זאת היא הצילה ואפילו עדכנה אותה מי ניסתה להרוג אותה. ליידי קריין מטפלת באריה וכרגיל, בדיוק שנראה שהכל הולך טוב למישהו מבית משפחת סטארק, חוזרת הילדה/נערה הכי מעצבנת בטלוויזיה, הורגת את ליידי קריין ורודפת אחרי אריה ברחבי בראבוס במרדף שלא יבייש שום סרט אקשן (אבל כן יגרור קצת שאלות איך אריה מצליחה לרוץ ככה יום אחרי שחטפה מספר דקירות בבטן ולא החלימה לגמרי).

בסיום המרדף מגיעות 2 הבנות לחדר חשוך, אריה מוציאה את "מחט", חרבה, מכבה את הנר היחיד בחדר ומשם כולנו יודעים מה קורה, רמז: אריה לא מתה. לאחר מכן, ז'אקן האגר עוקב אחרי כתמי דם ומגיע לאחד ממדפי הפנים שם הוא מזהה פנים מוכרות, ילדה מעצבנת בלי שם ועכשיו גם בלי גוף ובלי עיניים. יופי, ברוך שפטרנו. ז'אקן מסתובב רק בשביל לראות את אריה מאיימת עליו עם חרב, ב"מפתיע" הוא מודיע לאריה שהיא עברה איזה מבחן או סוג כזה או אחר של חירטוט, ביודעו שאריה לא תבלע את הפיתיון (לפי החיוך שלו), אריה לא מקבלת את זה ו..אומרת שהיא חוזרת לווסטרוז, כפי הנראה ז'אקן ידע כבר מראש שהסיפור יסתיים כך ונותר לנו לשאול את עצמנו האם נראה אותו בהמשך או שדיבור בגוף שלישי יישאר עכשיו נחלתו הבלעדית של אלון מזרחי. אריה מצידה, בדרך לווסטרוז, בתקווה שאולי תתאחד עם איזה סטארק כזה או אחר או לפחות תשלים את הרשימה השחורה שלה.


(מהשתיים יוצאת אחת | צילום: גטי אימג'ס)

הכלב חזר לצוד
ואם כבר דיברנו על הרשימה של אריה, מישהו שירד מהרשימה ולאו דווקא מת הוא סנדור קלגיין, שמוצא רביעייה מתוך השביעייה אשר רצחה את חבריו ההיפים, משסף אותם כמו בימים הטובים ואז הוא מוצא את שלושת המסכנים הנותרים, אבל מה, הם כבר בדרך להיתלות על חבל ע"י לא אחר מהזומבי המקורי והאיש החביב ביותר על אל האור - בריק דונדריון. למי שכבר הספיק לשכוח (בכל זאת יש איזה מיליון ואחת דמויות בסדרה), בריק דונדריון נלחם בסנדור בעונה השלישית והפסיד לו ובין היתר גם יכול עקב בסיבוב את ג'ון סנואו, כיוון שהוא כבר חזר לחיים איזה שבע פעמים או יותר, אבל מי סופר דנדוריון מעדכן את "כלב הציד", ששבעת הרוצחים היו חברי האחווה ללא דגלים אשר סרחו ולכן הם מוענשים ולאחר מו"מ קצר ומצחיק, קלגיין מקבל את הזכות לתלות שניים משלושת החברים הנותרים ועושה זאת בהנאה יתרה, לאחר מכן דנדוריון מנסה לשכנע אותו להצטרף לאחווה, קלגיין משחק אותה קשה להשגה, אבל לא צריך להיות מלומד עם הרבה שרשראות בשביל להבין שקלגיין יהיה הרכש החדש של האחווה ללא דגלים.


(אז מה המצב? תלוי.. | צילום: גטי אימג'ס)

פרק תשע Is Upon Us
חברות וחברים, ליין ההימורים נפתח. עזבו אתכם מהזוכה ביורו ומלך שעריה, פתחו טבלאות אקסל, תכניסו ליינים והתחילו בהימורי הדמות (או הדמויות) שאהבתם (או אהבתם לשנוא) שתקפד את חייה בפרק הבא, הפרק שבעונות האחרונות היה הסימן לפרידה בלתי הגיונית בעליל, מאחת מדמויותיה המובילות של הסדרה. הסטארקים (הבוגרים, בעיקר) כבר קטולים, בחלקם הגדול, גם הלאניסטרים (הצעירים בעיקר). אצל שאר הדמויות התנודות בין מוות לחיים הן פחות דרסטיות וכמו שאנחנו יודעים - ג'ון סנואו לא יכול למות... כנראה. התיאוריות, הספקולציות והניחושים כבר מתחילים להתעורר לחיים, אז יאללה תנו בגונג ותתאזרו בסבלנות, הפרק התשיעי תיכף מגיע.

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית. "משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 8": יאללה, תביאו את פרק תשע
סרטים בקולנוע