"משחקי הכס 6, פרק 7": צ'קים דחויים

טלוויזיה
כן, זהו... כן, זהו... זהו פרק הדחויים. כל בעלי המומים שאף אחד לא רוצה או לא מסכים לקבל למשרה מלאה חוזרים לפרק שכולו הנעה עלילתית רצינית לקראת השליש הקובע של העונה. אה... וגם סאנסה וג'ון במבצע "הקש בדלת" שפספסו משנות ילדותם.

"משחקי הכס 6, פרק 7": צ'קים דחויים
"משחקי הכס 6, פרק 7": צ'קים דחויים

ילדה ללא שם יודעת על עצמה דבר אחד; היא דחויה. מה שהיא לא יודעת, שאחד מרשימת ההרג שלה, דחוי קלאסי, לפי כל הספרים, חוזר לחיים ולעלילה. ג'יימי לאניסטר, דחוי על ידי בנו (הדוחה והדחוי), רץ להתדפק על דלתו של "דג שחור" (איזה כינוי דבילי) טאלי, רק בשביל להידחות שוב ומי איתו? אתם שואלים... דחוי נוסף, ברון, שלאחרונה נתפס בפלירטוט עם נחשיות מדבריות. סרסיי כבר מזמן עברה את שלב ה"דחויה" והידרדרה לדחי הנמוך ביותר עם צעדת בושה על גבה, כבר רצה ללא בעיה לנסות לאתר פיתרון קסם. הדחויים האחרונים הם סאנסה ורוב, במסע ההתרמה, אשר מאלץ אותם להתחנן על נפשם אל מול ילדונת שליטונת, שבסופו של דבר מקבצת להם פחות ממאה לוחמים (שכל אחד מהם כמו עשרה רגילים... כן, כן.. סתמי ילדה קטנה). איפה הבושה תעצר? כנראה בפרק הבא.

כתבנו מנהרן, מיכאל המתורגמן
הגבעה הולידה כלב
ההר מזמן בלתי ניתן לזיהוי, בכל מסדר מתוקן, אז החזירו לעלילה את אחיו. כפי שכבר אמרנו, הדחוי, השרוף והמלווה של אריה, תוך כדי שהיה ברשימת ההרג שלה. בריאן ואריה גרמו במשותף למותו המשוער, אבל כפי שהוכיחה "משחקי הכס" פעם נוספת - אם לא ראית גופה, זה לא מת. "כלב הציד" נכנס למחנה השאנטי, כורת גזעי עצים למדורה ולא ראשים, מקים מבנה ולא הורס אותו ושומע את ראש השבט מטרחן לו על עזרה לאחר ובלה ובלה ובלה. ברגע שאנחנו נפגשים עם אחת הגרסאות העתיקות של הפרוטקשן, כלב הציד מבין שלשבט סאטלה שלו לא יהיה יותר מדי סיכוי, הוא דורך על גופותיהם המשופדות בכל כך הרבה דרכים, בדרכו ליעד אחר. נראה מה יגדיר לו ה-GPS. בינתיים יש לו אח לשחוט וילדה ללא שם להישחט על ידה. חייבים לציין: את הראש המעוות. אי אפשר להתעלם מהפיל שרץ לו חופשי בשדה הפתוח. זה נראה כאילו החלק השרוף שלו הולך ומקבל חיים משל עצמו ולא משנה כמה זקן יגדל קלגיין, זה לא יאפיל ולא יטפס על הצלקת ההולכת וגדלה.


(תפסיק לבלבל ת'מוח ותכין כבר קפה | צילום: גטי אימג'ס)

אם אין בראן תאכלו ברון
מגורש, מבויש ודחוי אוסף ג'יימי את ברון משום מקום ונוסע לנהרן (עדיין נשמע פחות רע באנגלית), הם הולכים לצפות בטקס ההשפלה של בני פריי (וולדר - גם הוא ברשימה המצומצמת של אריה) מול "דג שחור" טאלי. הם עושים את התרגיל הכי עתיק בספר ומאיימים להרוג את האחיין: אדמור טאלי, שאינו קשור לדת היהודית, בתלייה, בשחיטה או לא בכלל. "דג שחור" לא בולע את הפיתיון ומשאיר את הפריים יותר בכיוון של פראיירים. ג'יימי ניגש למלאכה, מוריד לוולדר פריי אחת עם הצד המעליב (ועם היד התותבת, שזה מעליב וכואב פי אלף) ומשתלט על העניינים. ברון, כאמור, דחוי נוסף שמאס בשחזור משפט הבית של משפחת לאניסטר, מזכיר היטב לג'יימי, שלאניסטר כבר מזמן לא משלם את חובותיו ואם הוא במקרה שוכח את זה, אז טאלי מזכיר לו זאת פעם נוספת. מאון לאון וגם מתקציר הפרק הבא; נראה שהכל יתנקז, בסופו של דבר, לסופר קלאסיקו של "משחקי הכס" ואיכשהו ייפגשו להם הבתים של לאניסטר וסטארק בקרב ראש בראש - ישיר או עקיף. חייבים לציין: ג'יימי חייב לעשות משהו עם היד הזאת, הוא יכול שים חרב קבועה, קרס, מחבת או אפילו לנסות לטוות קורים דרכה, אבל בחייאת גבר, יד בשביל סטירות? תתאמן על הנפות ביד שמאל.


(ברון, בוא סיבוב, תהיה גבר | צילום: גטי אימג'ס)

"הקש בדלת" נוסח סטארק
טוק, טוק. מי שם? סטארק... סטארק מי? סטארק ג'ון... ג'ון? סטארק? לא מכיר. אולי סנואו, ממזר שמנסה בכוח להיות סטארק? לא. אז סאנסה סטארק, מכיר? אה... בטח. כנסי, כנסי, ג'ינג'ית ותביאי את הממזר איתך. שהפראים לצידם, ממשיכים לגייס ג'ון וסאנסה עוד ועוד כוחות. הן לא מגיעות באלפים, אלא בטיפטופים וכאן מגיעים הדחויים והמתחננים לשיאי הפרק של דחייה וכמעט השפלה עצמית, כאשר סאנסה, ג'ון ודאבוס כמעט מתחילים לרקוד סא(נ)לסה עירומים בשביל לשכנע ילדת בת מצווש להשאיל להם כשישים לוחמים. ליידי ליאנה מורמונט, נצר למשפחה טעונת משמעויות עבור הצופים בבית, כאשר מורמונט אחד כבר השליך את קרביו עבור ג'ון סנואו ואילו השני ממשיך להשליך את כל קשקשיו עבור מלכת קשקשי הדרקונים. אולי זה מה שיקרב בינם. בכל מקרה, הילדונת, על שלל יועציה נותנת לג'ון וסאנסה להתחנן ללא הרף ודווקא הליקוק המוצלח מכולם הוא של הלקקן מספר אחד; סר דאבוס, אשר מצליח לדבר על ליבה ובלי לערב ברביות, הבטחה למתוקים ולהישאר ערה עד עשר בלילה. חייבים לציין: לא צריך להיות "הענק הירוק" בשביל להיות ענק מגניב. בעוד כולם דיברו וחשבו האם כדאי לחבור לסנואו, כן? לא? לחיצות ידיים או מילים חמות, הוא פשוט עשה הכל בקימה ממקומו, הפטרת "סנואו" לאוויר והלך הלאה. אני הייתי אנדרה דה ג'אינט. אה, ואני מצטרף לסנואו. פיס.


(אז מה אתה אומר? לא תתרום כמה לוחמים? | צילום: גטי אימג'ס)

כתבנו מבראבוס, זיו מוכר הקבנוס
נותנת דרור ליצריה
ושוב אנחנו בפינת השעמום הקבועה של הדרור העליון, גם הפעם הוא מצליח להטריד אותנו בנוכחתו המשעממת והלא רצויה ואולי אפילו מתחיל לגרום לנו לתהות האם שטיפת המוח שמרג'ורי, חביבתנו, עברה השתלמה לו ועכשיו מרג'ורי מדקלמת פסוקים מהספר על האם בע"פ. הדרור שספק בוטח במרג'ורי וספק לא בוטח, לא לוקח סיכונים ומזהיר את מרג'ורי, שאם סבתה לא תחזור לביתה, ייתכן ומלכת הקוצים תספור קוצים בכלא, מרג'ורי מבינה עניין וניגשת מהר מאוד לסבתה ומגנביה לידיה פתק קטן עם הסמל של בית טיירל, מה שמסמל לאולנה שמרג'ורי עדיין לא התחרפנה ונהייתה פאנטית דתית, אלא ממשיכה שהכל הוא חלק מתוכנית גדולה יותר. לאחר מכן אנחנו רואים את אולנה כותבת מכתב, כשסרסיי מפריעה לה ומנסה לשכנע אותה להישאר, אולנה מראה לנו מדוע הכינוי שלה הוא "מלכת הקוצים" ומפזרת מחמאות בנוסח "אני תוהה אם את האדם הכי גרוע שהכרתי, בגיל מסוים קשה לזכור", וכמובן "הפסדת סרסיי, זו השמחה היחידה שאני יכולה למצוא בכל הכאב הזה". אין ספק שנתגעגע. הפרק "האיש השבור" אמנם מדבר על איש, אבל במקרה של מרג'ורי הוא דווקא מראה לנו שהאישה ללא ספק לא שבורה והיא עוד תראה לדרור העליון מאיפה משתין הטיירל.


(חזרתי בתשובה.קריצה, קריצה... | צילום: גטי אימג'ס)

מהפך - עם יארה גרייג'וי
מעבר חד לוולנטיס שם החליטו בסדרה שעדיין לא היו מספיק שדיים בסדרה ושם אנחנו מקבלים סיקוונס שלם שמוקדש כמעט לשדיים ו.... גם היה ניסיון מוצלח של יארה, שמסתבר, גם אוהבת שדיים (לא מפתיע במיוחד), להוציא מהגוף הכבוי של "ריק" את הנפש התוססת של ת'יאון, כאשר היא רואה ש(כבר אמרנו שדיים?) לא עוזרים וגם קצת דיבורם, היא הולכת על הדבר הבא - קצת בירה ונאום טוב והנה קיבלנו את ת'יאון מתחדש.

שוב חוזר הניגון
אין ספק שאריה סטארק לא צופה במשחקי הכס, כיוון שאם היא הייתה צופה במשחקי הכס, היא הייתה יודעת שברגע שסטארק (וצופי הסדרה) חושבים שהכל בסדר עם הסטארק, הסטארק מוצא את עצמו בדרך כלל עם סכין או חרב בבטן, במקרה הטוב, או במקרה הרע מינוס ראש. בסצינה האחרונה של אריה ראינו ילדה בלי שם הולכת לישון עם עין אחת פקוחה וחרב אחת ליתר ביטחון, כנראה שהשינה וחוסר המעש מצד נערה מעצבנת בלי שם הפכו את ילדה בלי שם לאריה סטארק הזחוחה.

אריה מתארגנת לעצמה תא בספינה בשבקרוב תצא להפלגה הביתה ועוצרת להריח את ריח הים, בדרך היא נתקלת באישה זקנה וחייכנית, שנראית דומה להחריד למכשפה מהאגדות אבל זה משום לא מרתיע את אריה, גם לא זה שיש נערה עם הפרעה שיודעת להתחפש למה שהיא רוצה ומה שהיא רוצה הוא מותה של אריה. אריה מסתובבת אליה בנחמדות ומקבלת מספר דקירות בבטן, אם אריה הייתה רואה את משחקי הכס, עונה 3 פרק 9 ("החתונה האדומה"), אולי היא הייתה שומרת על הבטן. ילדה עם שם לא נכנעת ומצליחה להתנגד קלות ולקפוץ למים, לצאת מהם ולהסתובב ברחבי העיר עם מספר פצעי דקירה בבטן ועם מבטים לא ממש אוהבים מאנשי העיר בתקווה שבפרק הבא השחקנית / כלב הציד / ז'אקר האגן יצילו אותה.


(אריה, מאחורייך! אה...לא משנה | צילום: גטי אימג'ס)

השליש האחרון הגיע ולא, לא חג לאילנות. העלילות מתכנסות. הצבאות מתגייסים והמיונים לזה של סנואו וסאנסה ממש לא בררניים או קפדניים. כל כך הרבה זירות קרב הולכות ומשחיזות לשונות, כלי נשק ושאר איברים ורק רמזי בולטון נפקד, כנראה עם סכין או תפוח בפה. פרק שמונה כבר הוכיח לא פעם שהוא יודע למלא את תפקידו של פרק תשע, שכבר מזמן הוכיח שפרק עשר הוא, לרוב, התרה והכנה לעונה הבאה, אבל בעונה שכזו, שכמעט כל פרק הוא קרנבל ופסטיבל, יוותרו ציפיות ענק לדברים גדולים ושוב חלל של שנה בלב.

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית. "משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 7": צ'קים דחויים
סרטים בקולנוע