"משחקי הכס 6, פרק 6": נו מור דרמה

טלוויזיה
סוף כל סוף אפשר לקבל פרק בלי דרמה עצומה בסיומו ובלי סיום פוער פיות ושומט לסתות. עלילות בנאליות והתקדמות די צפויה ברובן, אבל עדיין - כל דקה נעשית בצורה ואופן מחושבים וכל עלילה ממשיכה להזרים את הנהרות של נהרן לכיוון סופן.

"משחקי הכס 6, פרק 6": נו מור דרמה
"משחקי הכס 6, פרק 6": נו מור דרמה

הודור מת... המחשבה הזו עדיין מנקרת בראשם של מרבית מעריצי הסדרה ואחרי שהממים של הודור חוסם הדלתות ועוצר המעליות מיצו את עצמו והגדישו את הסאה, הגיע הזמן להיפרד באופן רשמי מהענק העדין והחייכן ולאחל לו שמליסנדרה תיקרה בדרכו ותמנע ממנו חזרה בתשובה בתור זומבי מהלך וקורא: "הוווודווור" ; ארוך, לזכר ימים עברו או לא קורא בכלל. בכל אופן הוא השאיר את מירה עם הדמות הכי פאסיבית אגרסיבית בסדרה. למה פאסיבית? בראן המנוול הקטן (כבר לא כל כך, הוא צמח לגובה יופי, אבל רואים זאת רק בחזיונות שלו) ממשיך לשכב ולהיות מחובר לשידורי העורבים 24/7 דרך הלוויין לבן העיניים שלו וכמה נוח, מירה ממשיכה לסחוב אותו, אל עבר השלג והלאה.

למה אגרסיבית? כי כל פעם שהוא עושה משהו מנוגד להוראות היצרן, זה נגמר לא טוב – לא בשבילו ולא בשביל הסביבה שלו. זה היה הפרק של האחים הקטנים לבית משפחת סטארק ובעוד בראן ממשיך להיגרר, אריה ממשיכה לנסות ולקרוא תיגר על גורלה והעימות הגדול שלה עם "ילדה ללא שם, המקורית" הולך, מתקרב, ממשמש ובא. טומן מגיע לשיא במסכת הערבובים המוחיים היומיים שלו ומוחו העדין והטהור כמו במשחק פינג פונג, גרסת "מעלה המלך" - מצד, לצד ועוד צד לקינוח: מסרסיי, למרג'י וחזרה לדרור העליון. כל המערבבים הטובים של הסדרה מתעסקים עם המלך הקט ורק חסרה הגיחה של לורד בייליש בשביל להכריז על נתק סופי ופיצוץ מבוקר בראש הקטן, הבלונדי ועמוס הדאגות והטרדות היומיומיות. סאם וגילי מקבלים את הנתח הרציני שלהם בשיבתו הביתה של השמנמן החביב וחאליסוש, נו... היא ממשיכה לנאום נאומים חוצבי להבות (תרתי משמע) וממשיכה ליעד הבא לכיבוש, מוכנים פרק 6 יצא לדרך:

מיומנו של זיו, דרור עליון עם תחתון לא מכובס:

בראן פינת בנג'ן:
מסכנה מירה ריד, לא מספיק שישנם עשרות מהלכים לבנים, אשר רודפים אחריה, היא גם צריכה לגרור איתה ומאחוריה את אחת הדמויות המעצבנות בסדרה, שלא מספיק שגוררים אותו, הוא בינתיים חוטף תנומת צהריים. תוך כדי התנומה, בראן מקבל חזיונות אודות שגעונו של "המלך המשוגע", אשר הורה להשתמש ב"אש הפרא" בשביל לשרוף את מעלה המלך, קצת לפני שהמהלכים הלבנים יכסחו את בראן ומירה אנחנו נקבל חיזיון משלנו. זוכרים שאיפשהו בשלהיי העונה הראשונה, כאשר עדיין לא הכרנו אף דמות ועוד זה היה סביר להתבלבל בין טיריון לטייווין , איפשהו שם, אבד לנו דוד בנג'ן? למרות שיוצרי הסדרה פיזרו פה ושם רמזים עליו, הוא לא ממש עניין אף אחד, אז הוא חזר וחזר בגדול. בזמן שמירה מנסה לשמור על בראן מפני המהלכים לבנים, מגיע לוחם חבוש במסכה ומצליח להציל אותם, כשהמסכה יורדת מתגלה לו בנג'ן סטארק, אותו דוד מהחומה שהלך לסיור, מטעם החומה ולא ממש חזר. כלומר, עד עכשיו. אז אחרי שג'וגן, הודור והעורב בעל שלוש העיניים הלכו, הגיע לו השומר החדש של בראנימירה ולנו נותר לקוות שסופו יהיה יותר טוב מאשר ה-3 הקודמים.


(מה? מירה. איפה הודור? | צילום: גטי אימג'ס)

טומנים ידם בטומן:
בבית משפחת לאניסטר שמחה וששון; סרסיי, ג'יימי ובני משפחת טיירל מעוניינים לוותר על מצעד הבושה של מרג'ורי ולשחרר אותה ואת אחיה מידיו המבאישות של "הדרור העליון". הם מביאים צבא ובטוחים שהם הולכים לשים את הדרור בכיסם הקטן - במקרה הרע ובבית הקברות - במקרה הטוב, אבל הדרור מתגלה שוב כפוליטיקאי מצוין, למרות מלבושיו המינימליסטיים וריח גופו המצטבר לאחר חודשים ללא מקלחת. קצת לפני שהקרב מתחיל הוא מבטיח לקהל הרחב, אשר בא לראות את מרג'ורי צועדת עירומה ברחובות, שהמלכה כבר קיבלה את הכפרה אשר ביקשה והוא מציג את השפוט החדש שלו - טומן לאניסטר: הילד, המלך, הביץ'.

טומן מצידו, בטעות נוספת בשרשרת טעויות בלתי נגמרת, מפריד בין סרסיי וג'יימי פעם נוספת כאשר הוא שולח את ג'יימי לעמוד בראש צבא שאמור להילחם/לבצע מו"מ עם "דג-שחור" טאלי על מנת לקבל את נהרן. טומן רק שוכח פרט קטן וחשוב אחד; בכל פעם שג'יימי עזב את סרסיי, אחד הילדים שלהם הורעל.


(חבל, כל כך רצינו לשמוע את הפעמון | צילום: גטי אימג'ס)

גילי, רוצה לבוא איתי אל סיטי?
מעבר חד לצילי וגילי, או ליתר דיוק סאם גילי והתינוק בעל השם המקורי: סאם ג'וניור. צילי וגילי עומדים להכיר את המשפחה של סאם וסאם מכין את גילי שלא מדובר במשפחה רגילה. בעוד אימו, אחותו ואחיו יכולים להיות נחמדים מאוד (ואכן מתבררים כנחמדים), אביו, ראנדיל, נחמד כמו מישהו שמגלה שמיקומו 102 בתור של שירות הלקוחות של הוט. סאם מציג לאימו ואחותו את גילי ואת הבן שלו סאם ג'וניור והם שמחות בשביל סאם ומשום מה לא חושדות במשהו מוזר - סאם וגילי בעלי השיער החום והעיניים החומות ואילו סאם ג'וניור הוא ילד בלונדיני עם עיניים כחולות, הרוב היו חושדים בשכן, אבל לא באביה של גילי. מה שבטוח, החלק המאושר של המשפחה מפספס רמזים בעובי של הודור.

קצת אחרי המפגש המחודש, מגיעה ארוחת ערב שגורמת לרוב ארוחות הערב המשפחתיות להיראות כמו טיול קליל בפארק, ראנדיל מתגלה כשדושבאג רציני וקוטל את סאם ללא רחמים, גם כאשר גילי מתערבת לטובת סאם ומספרת על סיפורי הגבורה שלו, ראנדיל, שאימרת הבית שלו צריכה להיות "תמיד להסתכל על חצי הכוס הריקה", מחליט לקרוא בין השורות ולהבין שגילי פראית. העובדה הבעייתית הזו מדליקה אותו כמו "אש פרא" והוא ממשיך במטח עלבונות וצעקות לכיוון הזוג החביב ומסיים בקינוח; עזיבת סאם והישארותה של גילי בג'וב המתאים לאשתו: עובדת מטבח. סאם, שאיבד את אשכיו לאחר שמצא אותם באמצעות גילי וג'ון סנואו לא מגיב ובשתיקתו מהווה הסכמה, קצת לפני שהוא עוזב את גילי וסאם ג'וניור הוא מוצא את אשכיו חזרה, לוקח איתו את גילי וסאם ג'וניור ועל הדרך גם חרב עתיקה מפלדה ולריאנית ויוצא לדרך לא ידועה שנגלה אודותיה בפרקים הבאים.


(נשבע לך, לפני שניה ראיתי את האשכים שלי מסתובבים פה)

מכתביו הקדושים של מיכאל, מת מהלך:

ילדה, איך קוראים לך?
שם שלך ארוך, או שלא... אריה ממשיכה לצפות בהצגה על הסדרה בה היא חיה, הפעם היא כבר מחייכת, אין סטארקים מתים, רק ג'ופרי חנוק וסרסיי מתאבלת וזה כמובן ממלא את אריה באושר רב והיא די היחידה בקהל שמגניבה חיוך או שניים, נוכח מותו בטרם העת של הרשע הבלונדיני הצעיר ומותו של הסבא שלו, רשע, אפור שיער וזקן. אריה ומושא ההרג ההולך ומתקרב שלה, ליידי קריין, מצליחות לקיים את שיחת "יחסינו לאן" שנייה לפני שאריה יודעת בדיוק לאן פניה ושאר גופה של ליידי קריין הולכים לצנוח, בהשפעת הרעל שטפטפה לה, שנייה לפני כן אריה מבינה שהיא וליידי קריין לא כאלה שונות, שתיהן בסוג של הצגה ומשחק מתמיד. ליידי קריין קונה את אריה באופן כמעט מוחלט דרך כמה מחמאות ועם אחת, שקרית וגדולה, כאשר היא מחמיאה לאריה על הגבות "היפיפיות" שלה. אריה יודעת שזה תרגיל ושקר גס (כי היא ראתה את עצמה במראה כמה פעמים לאחרונה), אבל רגשותיה והערכתה לשקר הלבן/שחור הזה מעצימים את קולות הילדה עם השם ועוזרים לה לפרוח.

אז אריה היא בעלת שם ובעלת רגשות ואת זה אפשר לראות בשני הפרקים, דרך החיבור ההדוק שלה לעלילות המחזה ודרך התגובותיות לכל סצנה וסצנה, כולל אלו של הפלוצים, בכל מיתה של אחת הדמויות ההרוגות. אנחת רווחה נרשמת כאשר שום בולבול לא נימול עם פרונקל נפוח לא קופץ לפני הצופים. אנחת אכזבה נרשמת כאשר אריה ממשיכה לבעת את צופי הסדרה עם התסרוקת הכי פחות מחמיאה לפניה ובכל סצנה וסצנה שפניה מקבלים תקריב, היא מעלה את רפלקס ההקאה לשיאים שלא ינופצו בקרוב. מסקנה - תסרוקת ה"כאילו נסיכה ליאה" לא הולמת אותך, ילדה ללא שם, בואי נחזור לשם ול"לא תסרוקות ליאה". אריה שומעת, מפנימה, פורעת את שיערה ורצה לקחת את חרבה, "מחט", ממקום מחבואה, בין אבני בראבוס. "ילדה ללא שם, המקורית" כבר אורבת לה ומקבלת אישור הריגה מז'אקן, אשר פושט עוד פרצוף תמים לאוסף החולני שלו על קירות ביתו הצנוע. אריה הולכת לישון עם "מחט" מתחת לכרית וממש לא מצפה לביקור של פיית השיניים.

אני רק שאלה: איך לעזאזל הגיע כל פרט קטן על כל רצח גדול להצגה קטנה שרצה ברחבי בראבוס? מי מדליף שם מחדרי ההלבשה אודות מותו המדוקדק בשירותים של טאיווין לאניסטר? למשל... מה שבטוח, דרוש ניקוי אורוות רציני יותר מזה של הדרור העליון ב"מעלה המלך", כיוון שהפרטים הקטנים ממשיכים לזרום כמו גדולים להצגות הרחוב ברחבי הממלכות.


(לא אריה, את לא פרינסס ליאה! | צילום: גטי אימג'ס)

דיס איז חאלסה!
חאליסי חוזרת להסתפק בפירורי פרק, אבל גם שהיא עושה כן וחוזרת למלבושיה המלאים, היא לא חוסכת ממעריציה (וגם ממתעביה) נאום חוצב להבות נוסף וכאשר מדובר בחציבת להבות, אין יותר טוב מלשבת על אחד שמסוגל לחצוב בלהבות, לייצר אותם ולשרוף את מי שלא יתלהב מהנאום. כאילו שהיא לא הרשימה את רוכבי הסוסים החאליים עם סטרפטיז באש ושריפת קו ההגנה הראשון שלהם, היא עושה להם סצנת היעלמות במדבר וחוזרת על גבו של דרוגון, כאילו שלא הספיק להם לוודא שהיא לא נשרפת, היא גם מציגה רכיבה על דרקונים. ומה יש לכם לרכב עליו? סוסים? פחחחחח... כאשר כבר אין לה יותר במה להשוויץ היא מוודאת שגם החבר'ה על הסוסים ישרתו אותה נאמנה ועושה להם את נאום הגיוס הטוב ביותר מאז ג'רארד באטלר הוביל את ה-300 שלו לקרב אבוד מראש.

מה שמבדיל בינה לבין באטלר, מלבד פיגורות נשיות מרשימות וצמד עופרים מקורי, היא העובדה שאת הנאום שלה היא יכולה לגבות באיזה מיליון כפופים לה (מרצון או שלא) וכנראה שהיא תנצח איזו מלחמה, שתיים או עשר. היא ממשיכה בקו המרשים של האיפוק ולא נושאת אף אחד מהטייטלים, בהם היא אוחזת, בפיה. הפעם היא אשת מעשים ודרוגון מה זה בא בזמן, בשביל להוכיח למעט המפקפקים שעוד נותרו בקרב הדות'ראקים שהיא means business וממש כדאי להם לחתום אצלה קבע. הטפסים במירין ויאללה מירינה... אני רק שאלה: איך לעזאזל דרוגון ידע למצוא את אמא שלו, באמצע המדבר ובין ההרים ולאסוף אותה לשאת נאום שמימי, במקום שבו האקוסטיקה והאקסטזה יעשו את נאום הבחירות הטוב ביותר בעבור שבט הדות'ראקים? זה היה מתוכנן וחלק מהקמפיין מתוכנן מראש שג'ורה עבד עליו בסודיות עבורה? רק אל תבקשו מאיתנו להאמין שזה היה בפוקס...


(ואיך גדל הילד)

הרבה נעדרים ובמיוחד נעדר רמזי בולטון, שאחרי שהפציע ברשעותו בעונה שעברה, נעלם כמעט כליל, למעט כמה מעשי רצח זדוניים ומזוויעים, בזעיר אנפין, בעונה הנוכחית. סנואו וסאנסה עוד צריכים להמשיך להתכונן למיגור רמזי ולורד בייליש חייב להמשיך לתכנן מילקשייק מוחי לאיזו שהיא דמות שתיקרה בדרכו חזרה לרובין "היונק מציציי אימו" ארין.

מליסנדרה כבר מזמן עברה להיות הוויץ' ביץ' מספר שתיים של הסדרה, עבור הישראלים וברגע שהעלילה תחזור למירין כל צופה ישראלי ימתין לכניסתה התמימה של אניה בוקשטיין לחדר כלשהו ולסצנה, במסגרתה איכשהו תיפול השמלה האדומה, כך סתם ללא סיבה והיא תיכנס לאמבטיה/תעמוד מול המראה/תלחש כישוף כלשהו על חזרת פינו של וואריז מהמתים, כי כך הם מנהגיהם של מכשפות אדומות, הלא כן? פרק רגוע יחסית ואיכותי עבר על כוחותינו, סיבה טובה להאמין שאולי נזכה לעוד אחד או שניים כאלו, ממש עד לישורת האחרונה, שם העלילות מתחילות להתכנס, להסתבך ולהוציא את המיטב מהסדרה המשובחת הזו.

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית. "משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 6": נו מור דרמה
סרטים בקולנוע