"בתוך הבועה" עונה 3: על מסתורין, דמויות וסטיבן קינג

טלוויזיה
האווירה קודרת, הדמויות מבולבלות, האפקטים זולים וסטיבן קינג נשאר בשטח. כל האלמנטים האלו מבסרים אך ורק על דבר אחד - "בתוך הבועה" חוזרת לעונה שלישית.

"בתוך הבועה" עונה 3: על מסתורין, דמויות וסטיבן קינג
"בתוך הבועה" עונה 3: על מסתורין, דמויות וסטיבן קינג

בשנת 2004 יצאה אולי הסדרה הגאונית ביותר שנוצרה בטלוויזיה, דרמת מסתורין שכולם מכירים בשם "אבודים". הרעיון באבודים זה להציג הרבה שאלות ובסוף לפתור אותן עם משהו שיוביל לעוד יותר שאלות. ככה בעצם אתה מתמכר לסדרה ולמסתורין שהיא מציגה ואפילו כשאתה מצליח לצאת ממסך הטלוויזיה אתה בהמשך היום חושב על תיאוריות הזויות שיפתרו את הבעיות האלו. ישנם רק שתי סדרות שהצליחו לגרום לי לחשוב כמו באבודים ואף אחת מהן לא הייתה ככה למשך כל עונותיה. האחת היא דווקא הסדרה הקומית "וילפרד" שבמשך 2 עונותיה הראשונות הייתה גם מצחיקה וגם מסתורית ומעוררת מחשבה עד לאחד מפרקי הסיום המתסכלים ביותר שנוצרו בטלוויזיה. השנייה היא העונה השנייה של סדרת המדע בידיוני של "בתוך הבועה".

מה שעשתה העונה השניה היא לפצות על הבוסריות של הראשונה. הדמויות המעצבנות נהרגו בסגנון "משחקי הכס" ואלו שנשארו קיבלו טוויסט ונהפכו למעניינות, פחות מעצבנות או נשארו ג'יימס 'בארבי' ברברה, אחד הגיבורים הראשיים הכי מעצבנים בתולדות הטלוויזיה. במקומם נוספו דמויות מעניינות יותר כמו אדי קהיל (CSI ניו יורק,חברים) שרי סטרינגפילד בתור פולין רוני, שהפכה לסוג של האקס פאקטור של העונה השניה, גרייס ויקטוריה קוקס בתור מלאני קרוס ועוד דמויות. הדיאלוגים נהפכו למלאי תוכן, הצד הבדיוני תפס תאוצה והעונה עקבה אחרי המסתורין ומקורה של הבועה, זה לא מפתיע שהיא הגיעה עד לגאונות של "אבודים".


(נוספו דמויות מעניינות - גרייס ויקטוריה קוקס בתור מלאני קרוס)

אז הרשו לי להכריז קודם כל שההמתנה סוף סוף הסתיימה, "בתוך הבועה" חוזרת סוף סוף לעונה שלישית. ברמה האישית אני חייב לומר שזו העונה שהכי ציפיתי לה הקיץ הזה. לא שהיה כל כך הרבה תחרות, אבל העונה השנייה פשוט הייתה כל כך טובה שזה העלה הרבה ציפיות לגבי הבאה בתור. העונה השלישית מתחילה בדיוק מאיפה שהסתיימה העונה השנייה, הבועה מסכנת את העיירה ותושבי מיל מתפצלים לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה עדיין נמצאת במנהרה תת-קרקעית מסתורית שאולי תראה את הדרך החוצה מתוך הבועה. הקבוצה השנייה, והקטנה יותר, כוללת את חסרי המזל שנשארו תחת הבועה - ג'וליה, ג'וניור וכמובן מר ביג ג'ים הגדול מכולם, ששלושתם או היו יותר מדי חסרי מזל ולא הספיקו להיכנס למנהרה או היו עסוקים בלנסות להרוג את כל העולם (*שיעול* ביג ג'ים *שיעול*).

אבל עכשיו בואו ניגש לעניין, העונה החדשה של "בתוך הבועה" הייתה יכולה להיות מעולה. הרעיונות נחמדים, המשחק עם הדמויות עולה שלב, אבל זה פשוט יותר מדי. כן, אני מאמין גדול בתוספות, בטוויסטים שנוספים לעלילה, משחק עם הדמויות וכמובן להרוג את הדמות הכי לא צפויה. זה עבד עם "אבודים" כמובן, "שובר שורות" וכמובן שגם עם "משחקי הכס", אבל כנראה ש"בתוך הבועה" שונה מהסדרות האלו וטוב שכך.

העניין הוא שהעונה השנייה הייתה כל כך טובה שבאיזה שהוא שלב כבר ממש התחיל להיות לי אכפת מהדמויות. היה לי אכפת מהגיבורים, מהנבלים, והאמת שהיה לי כבר אכפת מהבועה עצמה ורצונותיה המסתוריות. זה העלה את הרף לגבי ההמשך, לגבי מה יקרה לדמויות, לגבי מה כוונותיה של הבועה. אבל מה שהעונה השלישית עושה זה לבחון את החיבה שהקהל צבר כלפי הדמויות כשהם מותחים דברים כמו מוסר, רגשות או אנושיות בסיסית, בדיוק כמו ב"שובר שורות". אבל השינוי של וולטר וג'סי לקח זמן ונערך בסובלנות רבה על גבי חמישה עונות, השינוי של הדמויות בסדרה המדוברת הוא כל כך פתאומי שחלק מהדמויות לא רק מחזירות אותך לעונה הראשונה אלא מחזירות אותך אפילו לפניה.


(בשלב כלשהו כבר התחיל להיות לי אכפת מהדמויות - פרק סיום העונה השנייה)

כמו שאמרתי יש כמה סיפורים שהיו יכולים להיות נחמדים, אבל הם פשוט לא קורים כל כך מהר ביחד עם עוד 500 סיפורים. בעוד שהעונות הקודמות מתעסקות הדמויות בלנסות להבין מה הבועה רוצה מהתושבים, בעונה הנוכחית, הדמויות שואלות את עצמן מה אם מה שהבועה רוצה הוא לא דבר טוב בכלל. זה רעיון גאוני, מעולה בשביל המשך העונה, אבל למה לשלב אותו עם עוד מיליון ואחד דברים? הקונספט של להראות את התסכול של העיירה שזוכים ולהציץ לעתיד שבו הם ייצאו מהבועה הוא חזק ודרמטי, ניצול התסכול הזה ע"י האנטגוניסטים החדשים בעונה הוא גם נחמד אבל הכול ביחד יוצר בלגן. תוסיפו לזה מוות של 10 דמויות תקבלו בכלל סלט פירות עם צ'יפס.

כמובן שיש את מי שמציל את הסדרה הוא הנבל המגניב ביותר שפעיל כיום בטלוויזיה הלוא הוא ביג ג'ים רוני. ביג ג'ים הוא מסוג הרשעים האלה שלא משנה כמה מבישים הדברים שהם עושים (כמו לירות בבן שלו או לנסות להרעיל עיירה שלמה) אתה עדיין לא יכול שלא לאהוב, סוג של הג'וקר כזה. הפעם לפתע מנסים להוביל אותו לכיוון קצת שונה. כמו שאמרתי, הבועה מתחילה פחות לאהוב את מי שגר מתחתיה ודווקא הדמות שעושה הכי הרבה צרות הוא היחיד שבאמת מתייצב מולה. אבל למזלנו ביג ג'ים האומנם נהפך לסוג של פרוטגוניסט נטרלי, אבל הוא עדיין נשאר אותו ביג ג'ים. הוא לא מוסרי כמו ג'וליה הג'ינג'ית ולא מבולבל כמו בנו ג'וניור, הוא עדיין פועל אך ורק למען האינטרסים שלו ועדיין מסלק כל דבר שעומד בדרך. הוא אפילו מתבדח במהלך הפרק הרביעי שלא משנה כמה שהעיירה תשתנה הוא עדיין יישאר הממזר שכולם אוהבים.


(הנבל המגניב ביותר שפועל כיום בטלוויזיה - דין נוריס בתור ביג ג'ים רוני)

הדמויות האחרות שמצילות את הסדרה הם שני הילדים ג'ו ונורי שלמרות שנקלעו לכל הקלישאות האפשריות למערכת יחסים בין טינאיינג'רים, הסצנות שלהם ביחד ושל ביג ג'ים בכל רגע אפשרי הם השיא של כל פרק בעונה הזו. העונה הזו משחקת גם בין היחסים שלהם ובוחנת שוב את הגבולות של הדמויות. אבל גם במקרה הזה הם שומרים על היסודות של הדמויות. ג'ו בהיותו ילד סקרן שנקלע לצרות ונורי כטינאיינג'רית עצבנית שבכל סצנה מכווצת את אגרופיה לפחות פעמיים. העניין הוא שהתפקיד של שלושת הדמויות הוא כל כך שולי וכותבי הסדרה מעדיפים להתעסק במשולש האהבה של ג'וליה ובארבי ובהפיכתם של תושבי העיירה לזומבים המכורים לבועה עצמה.

נשאלת השאלה האם להמשיך לצפות בסדרה הזו, התשובה שלי היא כן. קודם כל, בוא נודה בזה שאתם לא תוכלו שלא לרצות תשובות לגבי מקורה של הבועה, ואם תנסו להיגמל, שהיה בהצלחה. שנית, בגלל שלמרות כל החסרונות של העונה הזו זה נשאר "בתוך הבועה". האפקטים עדיין זולים, הדמויות עדיין במצוקה, הסיפור עדיין מעניין והכי חשוב עדיין אכפת לנו במקצת מהדמויות, לא כמו בעונה הקודמת אבל כן אכפת לנו.


(עדיין אכפת לנו מהדמויות - אדי קייהיל, מייק ווגל ועוד עושים סלפי בזמן צילומים)

אז אם עדיין אכפת לכם ממערכות היחסים הבעייתיות המתרחשות בעיירה ואם אתם מאוד הייתם רוצים לראות את ביג ג'ים עובד בצד של הטובים, אז אתם כנראה לא תפסידו מלתפוס 45 דקות מימי שלישי ב22:00 בשביל לראות את "בתוך הבועה" בYes Action.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בתוך הבועה" עונה 3: על מסתורין, דמויות וסטיבן קינג
סרטים בקולנוע