"משחקי הכס": פרק 8 - הארדהום: סנואו. לא סחבק, מנהיג.

טלוויזיה
שני פרקים לסיום, גבירותיי ורבותיי. כן, העלילה מתחילה לפרוש את כנפיה על מרבית הדמויות והודור טרם נמצא. ג'ון סנואו מתחיל להגשים את המנהיג שיושב בתוכו, טעון ומוכן לירי. חאליסי מאחדת כוחות עם ימין המלך לשעבר והמתים החיים עושים קאמבק ענק לעלילה שכמעט והתייבשה.

"משחקי הכס": פרק 8 - הארדהום: סנואו. לא סחבק, מנהיג.
"משחקי הכס": פרק 8 - הארדהום: סנואו. לא סחבק, מנהיג.

"משחקי הכס" סופרים פרק שמיני ושניים לסיום העונה החמישית ובמרבית החזיתות העלילה מתקתדמת לאיטה, אבל בגזרת ג'ון סנואו והמתים החיים, הקרח רושם הפשרה התואמת את הסטנדרט ותסמין הפרק השמיני, כבשאר העונות. בארצות החמות של חאליסי מגיע גמד קטן ושחצן ומשוויץ באוזניה של חאליסי על היותו קוטל הלאניסטרים מבית לאניסטר, תואר המקנה לו את ימין המלכה, לאחר שכבר שימש בתור ימין המלך בממלכתו.


(בוא תראה את הפרנץ'. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ג'ורה מוגלה פעם נוספת ורץ לחיק הגלדיאטורים, כאשר האלטרנטיבה השנייה העומדת מולו היא המוות. טיריון נושא את ההמלצה להגלייתו וגם מעניק שיעור חשוב בפוליטיקה למי שהופכת להיות המלכה החדשה שלו. סרסיי הופכת לנלעגת בחייה החדשים בכלא, במקום עבדים המלווים אותה מכל צד היא מבלה את מרבית זמנה בשתיית מים לא טריים מרצפת התא וחוטפת כאפות מדי פעם על כך שאיננה מתוודה על רשימת חטאיה, הארוכה כאורך הגלות. סרסיי עדיין חושבת שיהירותה תציל אותה, אבל היא תבין במהרה את מקומה בפאזל החדש הנבנה במעלה המלך.


(עם התסרוקת הזו בטוח אתפוס חבר. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אריה ממציאה את סיפור חייה החדש ומחליפה זהות, אבל לא את פרצופה הכעור ומקבלת ג׳וב ראשון בתור לאנה, מוכרת צדפות מקומית אשר צריכה לתת תוצרת ראשונה בתור אישיות חדשה לז'אקן והאל מרובה הפנים. ריק וסאנסה משוחחים על תיאון ז"ל וריק נותן את אחת היציאות הדרמטיות של פרקי העונה החמישית ובכלל, רק טריקת הדלת חסרה להשלים דרמה קווין אמיתי.

לבסוף וקצת לפני המנה העיקרית של סנואו, טורמונד והזומבים הקפואים, גילי מטפלת בסאם, המנסה להרגיע את אולי הצעיר בנוגע לג'ון סנואו, כאילו גם להכין את הצופים לבא בתור ולצורך בהסכם שלום כולל, קצת לפני המלחמה העצומה עם הארטיקים הזומביים.

פרק שמונה מפיו של זיו:
אז נכון שרוב הדברים מתגמדים לנוכח הסצינה האחרונה, שהייתה בפרק, אבל גם הדברים הקטנים כביכול היו בעלי משמעויות גדולות. הנזירה השובה נכנסת לתא של סרסיי ומנסה להוציא ממנה וידוי על יחסיה עם לנסל, סרסיי מראה בשניות הראשונות סימנים לשבירה, אך בסופו של דבר לא נשברת וכרגיל שולחת איומים שלפחות כרגע נראים שאין להם גב כלפיי הנזירה.


(סוף, סוף השתלמו שיעורי המדיטציה. צילום: מתוך "משחקי הכס")

לאחר מכן, קיבורן, שנראה כמו השפוט התורן של סרסיי, נכנס לתא ומסביר לה שהוא ניסה לעשות כל מה שהוא יכול בשביל לחלץ אותה או לגרום לטומן לראות אותה, אבל טומן כמו מלך אמיתי הסתגר בחדרו בתנוחת עובר וסירב לדבר עם כל מי שהוא יכול. סרסיי מבינה שהישועה לא תגיע במהרה, אם תגיע בכלל. קיבורן עוד מנסה לשכנע אותה להתוודות אבל סרסיי עומדת על שלה.

בניסיון אחרון (לפרק הזה) של הנזירה לשכנע את סרסיי להתוודות, סרסיי עדיין מתעקשת ועומדת על שלה, הנזירה שופכת מים על הרצפה ויוצאת, סרסיי ללא ספק בסצינה הכי משפילה שלה בסדרה שותה את המים מהרצפה כמו אחרון פשוטי העם. ואיך שגלגל מסתובב לו, סרסיי ניסתה להראות את עליונותה על מרג'ורי ואולנה ויצאה מובסת ומושפלת.

מעבר חד לאריה, סליחה.. לאנה, שזאת אריה החדשה אבל עדיין עם אותם הפנים. לאנה מקבלת מז'אקן משימה ללכת לשוק ומעבר לזה אין לה יותר מידי מידע, כשאריה/לאנה הולכות לשוק בפעם הראשונה מאז פרק 9 של העונה הראשונה, רואים את אריה מחייכת.


(אריה של פעם. צילום: מתוך "משחקי הכס")

בסופו של דבר לאחר טיול קצר היא פוגשת איש שהיא מגלה שהוא מעין חברת ביטוח של איש אחד וכמו כל חברת ביטוח טובה גם הוא לא שש להיפטר מהכסף שלו גם אם זה היה כתוב בחוזה. ז'אקן מסביר לה שהיא צריכה להתקרב אל האיש, ללמוד עליו ולאחר מכן לתת לאל עם הפנים המרובות לעשות את שלו ולהעביר את האיש לרציף 10,דרגש 8 מדף 5 ארון 3 ליד הפרצוף של ההוא שהסתכל על ז'אקן בצורה לא נכונה.

פרק שמונה מפי נטלי:
אז למרות שיש רק עוד שני פרקים לעונה זו, בהחלט אפשר לומר שהיא התחילה רשמית בפרק 8. סוף סוף אנו פוגשים את אנשי הלילה, המתים המהלכים, הזומביים של משחקי הכס והם נהדרים.

ג'ון סנואו נסע יחד עם חבריו החדשים צפונית לחומה, על מנת לגייס אותם להילחם לצידו אל מול הצבא האימתני והבלתי מנוצח של המתים המהלכים. מי שלא השתכנע מהנאום המרגש של סנואו, וודאי שוכנע לשתף פעולה לאחר שראה את כמות השלדים המתקרבים אליו מכל עבר שרוצים דבר אחד בלבד - לאכול כל דבר חי בו הם נתקלים. סנואו הצליח הפעם להתחמק מהמוות אבל ההרגשה המתקבלת היא שלמרות הפעם המזל היה לצידו, לא בטוח שכך יהיה המצב בפעם הבאה. ותהיה פעם הבאה.

תיאון, או יותר נכון ריק, התוודה בפני סנסה המסכנה מכולן שהוא בכלל לא הרג את אחיה הקטנים, מה שגורם לתהות - האם הוא ידע שאלו לא היו הבנים הצעירים של משפחת סטארק, למה הוא עדיין מעניש את עצמו על כך וממשיך לעשות את מה שרמזי הפסיכופט אומר לו? למה הוא לא מנסה להילחם נגדו, או אולי לצאת למסע להצלת הבנים האבודים? אך עוד תהיה לו בהמשך הזדמנות לעשות תיקון על מעשיו ולהחזיר לעצמו את מעמדו הראוי. הרי בסופו של דבר, הוא נועד לדברים הרבה יותר גדולים מלהיות כלבו של ממזר משוגע.


(למה, למה לא הרגת את בראן?!. צילום: מתוך "משחקי הכס")

סרסריי עדיין בכלא ואין מאושרת ממשפחת טיירל, אבל להם יש מספיק צרות להתעסק בהם. סרסיי לא מוכנה להתוודות, והרי אם היא תתחיל להתוודות על מעשיה עם לאנסל (בן הדוד), אנחנו יודעים בדיוק לאן היא תגיע, לגיהנום. לא לפני שמישהו ייאלץ אותה להודות גם על יתר מעשי הניאוף שלה. הברירה היחידה שנותרה לה היא לחפש דרך מילוט ולברוח מהכלא וממעלה המלך לתמיד. חבל שכשהיא הייתה חופשייה היא הייתה כזו כלבה לכולם. כנראה שלא נשאר מי שיציל את המלכה מהתופת של "הדרור הגבוה", ומגיע לה!

עוברים לחאליסי. הלוואי והיא הייתה יכולה להיות המלכה של ארץ ישראל, לצערי היא רק דמות פיקטיבית בסדרת טלוויזיה ולכן אאלץ להמשיך להעריץ אותה מרחוק. טיריון לניסטר מגיע אליה סוף סוף, ובמילותיו היפות וההגיון הבריא שלו מצליח לשכנע אותה גם לא להרוג את ג'ורה (שגם ככה עומד למות כנראה בקרוב מאוד) וגם להפוך אותו ליועץ האישי שלה. מעשה חכם מלכתי היפה, הגמד ישמור עליך וידאג לאינטרסים שלך, ובתקווה גם יהפוך אותך למלכה האמיתי של ווסטרוז. אז קדימה, כס הברזל עומד כרגע ריק ומחכה רק לך, זוהי ההזדמנות שלך לכבוש את מה שמגיע לך!

גראנד פינאל של מיכאל:
סיום הפרק מתחיל את צעדי התינוק שלו בשלבים די מוקדמים לעלילה מוארכת, אבל את מעט הדקות שהעניקו לנו בפרק הקודם בכיכובו של לורד הממזרים, משלימים באריכות בסיומת של פרק שמונה. סנואו וטורמונד מגיעים למושב הפראים - האראד הום, לשם, נראה שהחורף כבר הגיע. הם ספונים בבקתות עץ עלובות ומטילים חיתתם על העוברים והשבים בסביבה, כך גם קבלת הפנים שסנואו מקבל מאת ועדת קבלת הפנים.


(ומהזקן הזה רקמו לי מעיל. צילום: מתוך "משחקי הכס")

טורמונד הג'ינג'י, שמגיע לא כבול עם סנואו, מנסה לדבר ומקבל טיפול בצעקות והשפלות, כמובן שלא כך מסתיימת השיחה, אלא בריסוק כואב וחסר רחמים, להזכיר לסנואו עם מי הוא עושה עסקים ומה מצפה לו אם הוא יאכזב. ג'וני בוי עומד בגאון מול מועצת החכמים של החבורה ואפילו עושה צעד מתגרה מדי ואובר דרמטי לחלוטין, כאשר הוא אומר, שירה במאנס בלב. רק בשביל לקבל את הפרוטקשן של טורמונד וגם כמה מילים חמות.

סיכום פגישה; חלק מסכימים ומוכנים להגיע לעמק השווה עם איש השלג וחלק בזים לו ומאחלים לו את כל ה(לא)טוב שבעולם, מסתבר שברכותיהם נשמעות ועוברות את העננים, אחרת קשה לבין ולהסביר את האסקלציה העלילתית אשר מתרחשת בדקות הקרובות. נראה שגם ישראל והפלסטינים זקוקים למתים מהלכים פרטיים בשביל לקיים תנאי שלום, אבל כאשר רואים אותם מגיעים ופורעים, לא באמת רוצים להיות חלק מתענוג שכזה.


(בוא, אין פה אף אחד. רק אני ואתה. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ואז מגיע אחד מהקרבות האפיים של העונה, המתים החיים מגיעים בהמוניהם ושוב מזכירים לכל צופה, שתהה לכמה רגעים במהלך העונה, לגבי היעלמות הקרבות, לאן הם בדיוק הלכו ומאיפה הם חוזרים.

סנואו נלחם כמו זאב וטורמונד כמו אריה ואחד הסיקוונסים המרשימים שיש לסדרה הנפלאה הזאת להציע, מגיע בשביל להזכיר לנו למה השוו לא אחת ולא פעמיים בין הסדרה הזאת לבין "שר הטבעות" על כל גלגוליו. פשוט מרשים - סצנות שמצולמות ביד אמן ומזקקות עבודת צילום, עריכה וטכנולוגויה ממוחשבת לכדי דרגת אומנות ורגעי טלוויזיה מרשימים ומהטובים שנראו בסדרה לאחרונה.


(מה כולכם עושים על הסירה שלי?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

סנואו עולה ליתרון בנקודות על פני חאליסי, מצביא גדול ולוחם שטח, לא פקיד היושב מאחורי שולחן. בהתפזר העשן ועלייתו אל על, הזומבים מכפילים את כמותם בזכות מתיהם של אנשיו של סנואו ואנשי השבטים, סנואו מבועס לגמרי, אבל יודע שישנם עוד שני פרקים שבאמת הכל יכול לקרות במסגרתם.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס": פרק 8 - הארדהום: סנואו. לא סחבק, מנהיג.
סרטים בקולנוע