"פני דרדפול" - פרק 5: 50 גוונים של אפור

טלוויזיה
דוריאן גריי חוזר להיות דוריאן גיי ונותן את הנפת השרביט לאחד הפרקים המיניים ביותר שידעה הסדרה. לא בכדי, גריי הוא החוט המקשר בין תכני הספר המפורסם ותכני הפרק הנוכחי.

"פני דרדפול" - פרק 5: 50 גוונים של אפור
"פני דרדפול" - פרק 5: 50 גוונים של אפור

לאחר התקיפה בסיום הפרק הקודם, הגברת פול מקבלת את בתה, עם קמצוץ שערות מראשה של מיס אייבס. השתיים כושפות ומלחשות כשפים, בעודן יוצרות ומכינות בובת וודו ביתית של וונסה. מסתבר שלגברת פול ישנה סדנא חביבה בביתה, שם היא עובדת על בובותיה בשקדנות רבה. אחת הבובות תהפוך עם הזמן לכפילה הדוממת של וונסה, ואילו השנייה מתגלה כקשורה לאשתו המאוסה של סר מלקולם. מיס פול מבינה שלחכות לגט ובקשה ברבנות עשויים לקחת זמן מה, אז היא מזרזת תהליכים בעזרת בובת וודו משלה.


(תיכף איתך במיטה. צילום: מתוך "פני דרדפול)

אית'ן מתייחס לתקיפה, שעברו בסוף הפרק הקודם והחבורה מתקשה להבין את מקור תקיפותיה של מיס אייבס, הפרק נכנס למין סיקוונס התחמשות והתבצרות, כהכנה להמשך התקיפות. ובעוד כולם עוסקים באמונותיהם, נכנס הקשר היהודי, כאשר מיסטר לייל, לתדהמת צופי הסדרה, אשר יושבים בארץ הקודש, מניח תפילין. נותר רק לתהות את ההקשר של מיסטר לייל הכשר אל יהודה איש קריות, כאשר כולנו יודעים בדיוק מה מתרחש מתחת לחזות העליצה של הג'ינג'י.

כאשר וונסה נכנסת לאקט התפילה הביזרי שלה היא מאבדת אוריינטציה ומתקש להבדיל בין מציאות להזייה, בעודה פוגשת את המכשפות הנוראיות בין מצמוץ לתפילה, היא חשה לחדרו של מיסטר צ׳אנדלר על מנת לחלוק חדר ותפילה לקראת שינה ומסתבר שגם אית'ן נותר בעל אמונה עמומה ברגעי משבר.

חוזרים לעלילת משולש הביזאר של פרנקנשטיין ויצירות כפיו; קלייר דורש התייחדות עם מי שנועדה עבורו וממשיך לטרחן כל הדרך להשגת מטרתו, הפעם העניין מלווה בהנפת יש חונקת לעבר הדוקטור החרמן, שנאלץ להשאיר את ג׳ון ולילי לבדם, בשביל לפתח את הקשר בינם.


(בחורה אחת, מה כבר ביקשתי?. צילום: מתוך כרזת הסדרה "פני דרדפול)

לילי, לחוסר שביעות רצונו של ג'ון, דווקא לא מגלה התלהבות ועניין ממי שכביכול נחשב לבן זוגה "לשעבר" ומפנה לו כתף קרירה, לרווחת הצופים ולצערו של יציר כפיו הראשון והמעוות של דוקטור פרנקנשטיין. מיס אייבס נפגשת עם פרנקנשטיין ולילי לבראנץ' ומבינה לאן מנשבת רוח ה"בני דודים", רוח חמימה של גילוי עריות.

החלק הכי פחות מרתק בשלב זה של הסדרה הוא העימות ההולך ונרקם בין אית'ן לבין הבלש/מפקד המשטרה. השניים משוחחים, כל אחד מתבצר בעמדתו עד שלבסוף אית'ן חומק בצורה לא הכי אלגנטית ומעלה את החשד כלפיו בעשרות מונים, אם למישהו היה ספק עד עכשיו. ג'ון קלייר, בחזיתו השנייה ו-וונסה אייבס בחזית השנייה שלה נפגשים שוב בבית המחסה, מטרחנים עוד קצת ופוצחים בוואלס לא סוער בכלל.


(זוחל ממיטה למיטה, מגבר לאישה. צילום: מתוך "פני דרדפול)

ההתדרדרות המוסרית של כל שמץ של כבוד שעוד היה בפרק הנוכחי מתחילה, איך לא, אצל דוריאן גריי, אשר מתקשט שוב בפרטנר הקוקסינל החדש שלו למסיבה בעיר, מגן על היזיז הטרי ויזכה בהמשך לסצנת מין סוערת בתור הכרת תודה, כאשר הוא בצד המעניק, האקטיבי. בצידה השני של המסיבה, זוג נוסף שעתיד להעניק סצנה לוהטת; מיס פול וסר מלקולם. השניים מתנשקים ומתלהטים, כאשר במקביל ובסיקוונס ערוך היטב, אשתו של סר מלקולם נשלטת על ידי בובת הוודו, מתחילה להזות (או שלא), כאשר היא פוגשת בילדיה המתים ומסיימת את פרק נישואיה וחייה עם גרון חתוך בחיתוך עצמי.

לסר מלקולם אין שמץ של מושג על המתרחש בעודו טובע בתוך מיס פול והשניים מהווים את סצנת המין הראשונה בואכה אל סיום הפרק. קאט וחוזרים/עוברים לסצנה השנייה; דוריאן באקט כל הומואי עם הקוקסינל, שעוטה את מסכת הולדתו ונותר סתם גבר עירום, שרק נראה כמו בחורה.


(כמעט, רק כמעט. צילום: מתוך "פני דרדפול)

קאט נוסף נותן כמעט סצנה שלישית בין מיס אייבס ומחסור צ'אנדלר, אבל שם נותר סוג של משחק מתסכל (בעיקר מצד צ'אנדלר המתוסכל), עם זאת, הצופים מקבלים את מה שכנראה הוא ביתוק בתולי כפול, כאשר לילי "מפחדת" מהרעמים ומזנקת בלי לחשוב פעמיים אל תוך מיטתו הלא כל כל מזמינה של יוצרה/"בן דודה". פרנקנשטיין יודע שהם לא מקורבים על פי דם, אך היא אמורה להימלט ממלכודת העריות ועדיין נופלת פנימה בסצנת הסקס השלישית והמסיימת של הפרק. יש חשמל באוויר והוא עובר התמרה הורמונלית במה שהופך לאחד הפרקים המוצלחים של העונה בבחינות עריכה, צילום וכמובן בשר חשוף לרוב.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פני דרדפול" - פרק 5: 50 גוונים של אפור
סרטים בקולנוע